Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@Nr:18: Om jag är av en annan åsikt och sjukt trött på just den personens bitterhet, hur ska jag skriva det för att det inte ska bli borttaget med motiveringen "PERSONANGREPP"?...som vanligt så träffar Chis Ash mitt i prick med t ex sitt andra stycke här ovan :
- "Jag tror att han, liksom Harada, hade varit dödligt snabb på en 500-twin, eller en trippel. Det är sorgligt att inse, att denna typ av ultralätta genuina kurvmaskiner nu inte längre har en plats i roadracingen, till förmån för de feta,opersonliga och fullkomligt ointressanta dieselsoffor som kallas Moto2, tvi vale och äckel......"
....kunde inte sagt det bättre själv.....
@Nr:18: Om jag är av en annan åsikt och sjukt trött på just den personens bitterhet, hur ska jag skriva det för att det inte ska bli borttaget med motiveringen "PERSONANGREPP"?
Nej, egentligen behöver jag inte det.Måste du påpeka för den personen att du är sjukt trött på honom då? Edit: Han angrep ju inte dej, utan en typ av motorcyklar?
Jag tycker tvärtom att det är positivt med utveckling och att man inte sitter fast i gamla invanda spår. Själv kommer jag att ha både ABS och TC på min gatsoffa nästa år och det tackar jag ödmjukast de stora företagen som vågar utveckla för.Jag tror att han, liksom Harada, hade varit dödligt snabb på en 500-twin, eller en trippel. Det är sorgligt att inse, att denna typ av ultralätta genuina kurvmaskiner nu inte längre har en plats i roadracingen, till förmån för de feta,opersonliga och fullkomligt ointressanta dieselsoffor som kallas Moto2, tvi vale och äckel......
Nej, egentligen behöver jag inte det.
Du kanske är inne på helt rätt spår, dvs att man skippar kritiken mot personen utan istället vänder sig mot argumentet/åsikten. Jag skulle föredra det så länge det är lika för alla
Så här kanske?
Jag tycker tvärtom att det är positivt med utveckling och att man inte sitter fast i gamla invanda spår. Själv kommer jag att ha både ABS och TC på min gatsoffa nästa år och det tackar jag ödmjukast de stora företagen som vågar utveckla för.
Kanon!Precis! Hela idéen med en diskussion är att man har olika åsikter om ämnet, har man olika åsikter om personen som framför ämnet är det en helt annan typ av diskussion som vi inte behöver ha här.
Nej, egentligen behöver jag inte det.
Du kanske är inne på helt rätt spår, dvs att man skippar kritiken mot personen utan istället vänder sig mot argumentet/åsikten. Jag skulle föredra det så länge det är lika för alla
Så här kanske?
Jag tycker tvärtom att det är positivt med utveckling och att man inte sitter fast i gamla invanda spår. Själv kommer jag att ha både ABS och TC på min gatsoffa nästa år och det tackar jag ödmjukast de stora företagen som vågar utveckla för.
Vem menar du och hur har de förgripit sig på 250-klassen?..vad jag däremot inte gillar är när man ( enligt min mening då...) förgriper sig på en prototypklass som man har gjort med 250/moto2.........
Tycker du sammanfattar det hela väldigt braDet inte en del vill förstå är att all motorsport utförs på kommersiella grunder, inte sportsliga...
Det inte en del vill förstå är att all motorsport utförs på kommersiella grunder, inte sportsliga. Alla som är med i leken gör det av rent affärsmässiga skäl, inte ideologiska.
Eftersom det inte tillverkas några 2-takt 250cc motorcyklar så är det fullständigt meningslöst att lägga en enda krona i utvecklingskostnad på den typen av hojar. Det blir då endast, just det, utvecklingskostnader utan pay back kalkyl.
2-takt 125cc tillverkas fortfarande och då är det lönt att fortsätta utveckla = rejsa med denna typ av hojar. Vinster och framgångar leder till ökade föräljningssiffror och utvecklingen leder till hojar med högre prestanda, längre livslängd, bättre design vilket också ger ökade försäljningssiffror. Pay back.
Den dagen då 125cc 2-takt förbjuds av miljömässiga skäl, då är klassen död.
Sen kan man sitta här på SH och tycka att 250cc 2-takt prototyprejsing är den ultimata tävlingshojen i RR, men det betalar inga räkningar.
ja han har ju fått sina smällar
Han har gjort sitt bästa, motivationen börjar svikta och han har ont lite här och var, då är det beslut han tagit det logiska.
Men hur hanterar sjukvårdarna hans nacke när hjälmen skall av runt 20-25 sekunder in i första filmen. ojojoj.
Det inte en del vill förstå är att all motorsport utförs på kommersiella grunder, inte sportsliga. Alla som är med i leken gör det av rent affärsmässiga skäl, inte ideologiska.
Eftersom det inte tillverkas några 2-takt 250cc motorcyklar så är det fullständigt meningslöst att lägga en enda krona i utvecklingskostnad på den typen av hojar. Det blir då endast, just det, utvecklingskostnader utan pay back kalkyl.
2-takt 125cc tillverkas fortfarande och då är det lönt att fortsätta utveckla = rejsa med denna typ av hojar. Vinster och framgångar leder till ökade föräljningssiffror och utvecklingen leder till hojar med högre prestanda, längre livslängd, bättre design vilket också ger ökade försäljningssiffror. Pay back.
Den dagen då 125cc 2-takt förbjuds av miljömässiga skäl, då är klassen död.
Sen kan man sitta här på SH och tycka att 250cc 2-takt prototyprejsing är den ultimata tävlingshojen i RR, men det betalar inga räkningar.
Sista inlägget från mig gällande detta, då det är off topic gällande Nakano, och du läser mitt inlägg helt fel. Var skrev jag att man promotade en viss motorcykeltyp?Var köper jag en F1-bil?
MotoGP har aldrig handlat om att saluföra en viss motorcykeltyp, snarare har det väl varit ett sätt att promota fabrikat generellt. Jag tror att Mick Doohan fick en och annan att köpa en Fireblade även fast den inte hade något gemensamt med GP-räsern annat än dekalen på tanken.
När tvåtakt fasades ut ur den största klassen hade inga 500-kubiks tvåtaktare tillverkats för gata på typ 15 år (Bimota undantaget). Den sista 250:n för gata ploppade av bandet 2004. Jag har svårt att tro att fabrikerna är så trögtänkta faktiskt.
Vad gäller ämnet så har väl Nakano aldrig riktigt stuckit ut. För mig känns han fortfarande som en ganska ny kille. BP-TZ:an var snygg hursomhelst!
Var köper jag en F1-bil?
MotoGP har aldrig handlat om att saluföra en viss motorcykeltyp, snarare har det väl varit ett sätt att promota fabrikat generellt. Jag tror att Mick Doohan fick en och annan att köpa en Fireblade även fast den inte hade något gemensamt med GP-räsern annat än dekalen på tanken.
När tvåtakt fasades ut ur den största klassen hade inga 500-kubiks tvåtaktare tillverkats för gata på typ 15 år (Bimota undantaget). Den sista 250:n för gata ploppade av bandet 2004. Jag har svårt att tro att fabrikerna är så trögtänkta faktiskt.
Vad gäller ämnet så har väl Nakano aldrig riktigt stuckit ut. För mig känns han fortfarande som en ganska ny kille. BP-TZ:an var snygg hursomhelst!
Håller med. Och Nakano-Jacque har ju stora likheter med Harada-Capirossi. Två timida japaner med utpräglad mjuk körstil och 250-titeln som i en liten ask blir bestulna på titeln av européer med tvivelaktig heder.Jo, åsså var de ju Nakano vi skulle hissa/dissa. Jag kan inte låta bli att tycka att Jaque "snodde" titeln från honom. I mina subjektiva ögon var han den rättmätige mästaren, pängförlusten till trots.
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |