Bara för att det är här betyder det inte att det inte går att kontrollera och idag tycker jag inte att det är något som tillför
tävlingsmomentet i roadracing något, snarare tvärtom.
Möjligt du har rätt...En anna trist sak i trådar likt denna är att det ofta från ett håll ska utmålas som om man är värsta teknikhataren och vill ha grusvägar, diagonaldäck och trumbromsar bara för att man anser att TC inte gör roadracing till en roligare sport att titta på.
Neheheheheheeej du! SÅ är det inte! Nu överdriver även du bror. Vi överdriver nog lite till mans åt varsitt håll för att accenturera det vi säger... men jag tror nog jag förstår vad du menar 
Nyanserna går helt förlorade.
Ja. De plägar göra det i text.
Jag vet att en hoj med TC inte är något som vem som helst kan köra och jag vet att det är en del av utvecklingen men jag är varken teknikhatare eller bakåtsträvare utan tycker att MotoGP tappar lite av sin själ ju mer likformigt det blir.
Sant. Men om det kommer snabbare hojar MED TC i nån annan klass.... kommer inte då MotoGP tappa lite i glans? (kanske inte hos dig och mig som är insnöade, för vi vet ju var de bästa FÖRARNA finns, men hos den breda allmänheten)
Det är väl ingen som tror att de enbart sätter det sportsliga i första hand, hur reglementet är utformat och hur det kommit till är ju på nästan enbart komersiell grund för att inte tala om alla politik i förarvärvningarna, men en sport måste vara rolig att titta på i för att attrahera sponsorer.
Korrekt. Och vice versa går inte sponsorer in i en sport där alla ligger i sandfållan jämt. Om MotoGP är på väg åt rätt håll är säkert en smaksak men som jag säger ovan. Tävlingsmomentet mellan förarna tycker jag har blivit mer och mer sällsynt och kortegekörningen vanligare och vanligare.
Ja - du vet garanterat det bättre än mig. Och oavsett hur det är med den saken så är ju det tragiskt om det är så. Jag tittade på en del gamla rullar jag har hemma, men tyckte faktiskt att det inte var bättre förr. Enskilda fighter var bättre, men totalt sett: nej.