elwe
Att veta och kunna är inte samma sak ...
Nu ja ... men när det blir ABS, lutningsindikator som sticker ut hjälphjul om det behövs, GPS som mäter att hojen måste tvångsbromsas före en kurva eftersom föraren missat det, antigravitonsystem som lyfter upp hojar som ändå hamnar utanför banan och sedan försiktigt sätter ner dem sist i det samlade fältet .... Var går din gräns för race som man har behållning av att titta på?Springa igång sin hoj klarar vi oss nog utan tror jag, men av de övriga så är det väl fortfarande så att de är sanna. TC hjälper på en av punkterna, hur mycket tycker jag är lite svårt att veta.
Nej, det har inget med idrott eller sport att göra idag. Men när sportredskap blir lika lättanvända som dagens nya produktionsmaskiner, hur kul blir det då att se på racing? Visst, man kan fascineras av tekniken och hur elegant konstruerat något är av någon. Men förarens prestation kommer till slut, med all rätt, att marginaliseras och det vill jag inte ha i racing. Racing ska vara en sport för "real, tough people", inte nåt jäkla dataspel.Jo, men det har väl inget att göra med produktionsindustri och dess verktyg? Det är rätt vanligt att man jobbar så att ta fram saker som ska vara robusta, lättmanövrerade och enkla. Det har inget med idrott att göra.
Stoner har vunnit sju segrar i år, verkar inte bytas ut eller menar du att hans kroppstyp är fördelaktigare än t.ex. Loris
Prestation är svårt att mäta, i helgen imponerades jag mest av Guintoli men han fick ingen medalj och får inte ens vara kvar i team:et. Men visst ska bästa förare/team/hoj stå överst.
Last edited: