Sant eller falskt?

HanneZ skrev:
Jo, men det där skrev du ju inte från början.

Det fanns dom som argumenterade för att dom som jobbar hårdare har mer lön => att jag motbevisade dom.

Nu fick jag ju även ta ställning till ditt argument => att jag fyllde på lite.

kom och tänka på porrmotståndare, Någon som sett någon snygg tjej som är porrmotståndare?
dom brukar väll också vara feminister

Hmm hur som helst tror jag skon på dessa människor klämmer att dom är fula och inte får någon snygg kille :3freak

Eftersom det inte finns nån direkt konkret beskrivning av vad feminism är så skiter sig denna diskussion rätt hårt. Många påstår sig vara feminister utan att veta vad det är. So fuck it!

O lobo! du ska va ONLINE på icq! :D

/ Hannes

Lobo Gixxer skrev:
Ingen regel utan undantag.

Men visst ere väl procentuellt sett större chans att en vakt som ser en riktigt aspackad,kanske lite störig el. bråkig tjej ser till att nån av hennes polare tar hem henne istället för att skicka´na till en fyllecell?

Scenario;

Vakt; Öh, du tjejen.Känner du henne är?
Fulla tjejens kompis; Jaa? :tuttar *ironi*
Vakt; Hon mår nog inte så bra, kan du se till att hon kommer hem och får sova ruset av sig?
Fulla tjejens kompis; Ok.
FIXAT!

Scenario 2;
Vakt; Höddu, här kan du fan inte stå å spela apa!! :kocko (eller nåt)
Nu följer du med här! :4skrika
Fulla killens lite mindre fulla polare; Ey! Jag kan ta hem han.
Vakt; Nä, han e för full, och får sova ruset av sig i fyllecellen inatt, du kan hämta han imorn! :kocko
Fulla killens lite mindre fulla polare; Nämen, kom igen nu, jag tar hem han istället.
Vakt; Öh! Börje, kom hit! (Börje e den andra vakten)
Börje; Va ere om? :3freak
Vakt; Tar du hand om den här killen! (Den mindre fulla polaren)
Börje; Japp! :3freak
Fulla killens mindre fulla polare; Va fan?!?!?!? :confused:

Polis tillkallas, Fulla killen och hans mindre fulla polare får åka tut tut bil en bit för att sedan hystas in i cellen för att sova ruset av sig.
Mamma å pappa får hämta ut om dom ska komma hem.... :fatta!

Jo, visst har du rätt.
Har varit utsatt för scenario 2 och varit den mindre fulla killen. Det var jag och kompisen mot två monstervakter och 3 poliser :död
Dock slutade det inte i fyllecell.
Det värsta av allt är att ordningsmakten förutsätter att man är asnitad och därför inte tar en på allvar. Blir helt hysteriskt irriterad av sådana människor som inte lyssnar och ingnorerar en (sp. när man anklagar en vakt för något och berättar detta för der polizei)

HanneZ skrev:
Eftersom det inte finns nån direkt konkret beskrivning av vad feminism är så skiter sig denna diskussion rätt hårt. Många påstår sig vara feminister utan att veta vad det är. So fuck it!

O lobo! du ska va ONLINE på icq! :D

/ Hannes

He he he!
Lovar att fixa det till nexta gång Hannez.

Nu ska jag gå å nanna....bredvid min fru och minsta sonen.

Ha´t gutt gubbs å gumms!

berggren_martin skrev:
Ja här har du fel faktiskt, har känt ett par stycken riktigt snygga :va

Dra på trissor !!! är detta sanning broder (nile city) :)

nä när jag hör ordet femenist så ser jag bara en tjej med hår under armarna och är rabiat och hatar män

Mycket möjligt att det är fel bild men så känner jag iaf skjut eller spöa mig :gnissla men det är min åsikt......Ja

flemming skrev:
Här stod det bara en massa skit...

och om vi inte förändrar de rådande strukturerna så kommer det förmodligen att gagna dig, och det ställer jag deffinitivt inte upp på.

gladh

heinz_p skrev:
Jo, visst har du rätt.
Har varit utsatt för scenario 2 och varit den mindre fulla killen. Det var jag och kompisen mot två monstervakter och 3 poliser :död
Dock slutade det inte i fyllecell.
Det värsta av allt är att ordningsmakten förutsätter att man är asnitad och därför inte tar en på allvar. Blir helt hysteriskt irriterad av sådana människor som inte lyssnar och ingnorerar en (sp. när man anklagar en vakt för något och berättar detta för der polizei)

Nåt liknande scenario 2 har även hänt mig, fast jag var den andra killen......
Längesen nu, och preskiberat. :tummenupp

Natti!

gladh skrev:
Och detta är feministernas fel eller?

gladh
Det sa han väl inte? Han mena ju på att även tjejer har klara fördelar i samhället.

Lugna ner dig nu gladh, har inte sett en smajli i hela tråden från dig! :)

stony skrev:
Dra på trissor !!! är detta sanning broder (nile city) :)

nä när jag hör ordet femenist så ser jag bara en tjej med hår under armarna och är rabiat och hatar män

Mycket möjligt att det är fel bild men så känner jag iaf skjut eller spöa mig :gnissla men det är min åsikt......Ja
Jag kan mycket väl förstå att feminismen fått sin nuvarande ansikte. Det är trist att det ska behövas, men de håller på att göra revolution mot oss. Och med all rätt antar jag. Snart är vi passé... några inburade spermadonatorer :( :gråta ;)

gladh skrev:
Och detta är feministernas fel eller?

gladh

Va fan, jag ska ju sova ju... :D

Nope, har jag aldrig sagt.
Men det snackades om vissa fördelar och å lite sånt.
Ska det vara lika så ska det, oavsett.
Ville bara peka på hur olikt man kan behandlas, beroende på kön.
Jämställdhet, lika rätt å de du vet.

Hoppas det svaret duger för nu SKA jag fanimej sova.

Natti natti!

HanneZ skrev:
Det sa han väl inte? Han mena ju på att även tjejer har klara fördelar i samhället.

Lugna ner dig nu gladh, har inte sett en smajli i hela tråden från dig! :)

Det är inte så mycket smileys i övrigt bland motpartens (ingen nämnd) nedvärderande av Watsson och andra som förespråkar en feinistisk syn på samhället. Varför ska då jag bjuda på en?
För att jag är man?
Ska jag sitta i bastun, pimpla folkbärs och garva åt de senaste utviken tillsammans med polarna?
Nope, kommer inte att förekomma.

Att säga att jämställdheten är uppnåd för att tjejer har lägre försäkringspremie (fundera på varför) och för att de inte blir inplockade av vakter när de har tankat lite för mycket är att ha en snäv världsbild.

gladh

berggren_martin skrev:
Jag kan mycket väl förstå att feminismen fått sin nuvarande ansikte. Det är trist att det ska behövas, men de håller på att göra revolution mot oss. Och med all rätt antar jag. Snart är vi passé... några inburade spermadonatorer :( :gråta ;)

Berggren, gå och lägg dig, nyktra till och sen skriv.

gladh

Min uppfattning är att 'vanliga jobb' som arbete i butik, offentliga arbeten med mera har i princip alltid lika lön för båda. Att män tjänar mer i genomsnitt beror på att de har mer högavlönade yrken, medan kvinnorna sysslar med mer humana ämnen som inte ger lika bra betalt. Kvinnor föder barn och män går lumpen båda förlorar ett år så det blir väl lika (?). Ska sova, så blir inte längre kommentar än såhär, annat än det är något lömskt med ordet feminism.. :7peta

gladh skrev:
Ska jag sitta i bastun, pimpla folkbärs och garva åt de senaste utviken tillsammans med polarna?
Å andra sidan, det man inte kan skämta om är inte värt att tas på allvar. Men det handlar kanske mer om livsfilosofi, tror vi egentligen har väldigt lika åsikter i den här frågan.

Hur som helst, dags att ta ett snack med herr blund. Gonatt folks.

Då har du ju missuppfattat, finns väl bara en som möjligtvis uttryckt sig dumt, misstänker att det är mest provokation. Och jag tyckte ju att det va rätt att tjejerna hade mindre premie p.g.a. att de kostar mindre pengar och inte p.g.a att de var tjejer!

Och de där med att jämställdhet är uppnåd p.g.a. att det är snett åt andra hållet inom vissa områden har ju heller ingen sagt. Det var väl mest att visa upp en annan sida, typiskt att det i sådana här debatter bara pratas emot killar då vi möjligen är värst, det betyder inte att desamma inte existerar hos tjejerna.

Killar har ju en sorts maktposition, flest chefer etc är killar. Känns nästan mänskligt att inte vilja ge ifrån sig makt! Med det menar jag inte att det är OK, fast det känns mest som ett mänskligt-drag än en mans-drag!

/ Hannes

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...