Sant eller falskt?

Mjo tjejer har ju fördelar dom med. Men det är ju en viss skillnad när man skiljer på killar och tjejer p.g.a. någon speciell egenskap. Jämfört med lönediskriminering som är just p.g.a. att dom är tjejer.

watson skrev:
Tycker man att det är rätt att få fördelar bara för att man har ett visst kön så anser jag att denna person kan hoppa in i tidsmaskinen igen!

/FW
Tjejförsäkring till exempel, finns just för att tjejer generellt sett kör lugnare än killar.
Högre lön för män, finns just för att killar generellt sett jobbar hårdare än tjejer.

Enligt mig stämmer båda påståendena i de flesta fall.
Dock så finns det ju yrken som tjejer klarar lika bra som killar. Yrken där påfrestningarna och kraven inte är lika höga, som tex. butikspersonal osv.
I dessa yrken tror jag att tjejer i de allra flesta fall får lika bra betalt som killar.

Last edited:
sharpedge skrev:
....
*tio tecken*

:lol :lol :lol

HAAAAAAAAA hahahahahahah det var tamej fan det bästa jag har hört i hela mitt liv
hahah den bilden ska jag skriva ut och ha på hojen ovanför "no fuck no ride" klistermärket

Ps Ja det är sant!! Ds

Av min minimala erfarenhet i arbetslivet så jobbar män absolut inte hårdare än kvinnor!

som sagt, det är bara på ett jobb!

kaZmur skrev:
Tjejförsäkring till exempel, finns just för att tjejer generellt sett kör lugnare än killar.
Högre lön för män, finns just för att killar generellt sett jobbar hårdare än tjejer.

Enligt mig stämmer båda påståendena i de fleste fall.

Uj uj uj!! den därra andra raden kommer du få faan för.... :fatta! :gnissla

:D

Lobo Gixxer skrev:
Nä, Hannez de där håller jag inte med om.
Visst just hojförs. kanske men det andra da?
Det finns gott om tjejer som beter sig som svin på krogen, slåss spyr å jävlas.
Men vad händer när lilla vakten kommer?
Jo, "nämen lilla gumman" inte ska du bråka,stå här å spy etc.
Inte fan tar han nåt "polisgrepp" på henne inte, nä för då kan han
åka dit för kvinnomisshandel.
Annat är det om en kille beter sig illa, då ere fram med stora batongen, på med handfängslet slå den lilla plingen till länsman så han får komma å hämta en.

Är lite kluven här..
Vakterna i just K-stad är grymt brutala.
Har iaf sett en handfull tjejer som blivit "omhändertagna" av vakterna på, enligt din beskrivning, det mer hårdhänta viset.
Men K-stads vakter svarar ju inte för genomsnittet i landet så vad vet jag.

stony skrev:
:lol :lol :lol

HAAAAAAAAA hahahahahahah det var tamej fan det bästa jag har hört i hela mitt liv
hahah den bilden ska jag skriva ut och ha på hojen ovanför "no fuck no ride" klistermärket

Ps Ja det är sant!! Ds
:rofl

Ajja, jag ska hålla uppsikt efter en röd blade med dekal ;)

Föresten så har tjejerna och killarna på mitt jobb exakt lika lön.
Och har man ett sånt jobb där man inte har det kanske det är dags att ta ett snack med chefen eller byta jobb?

kaZmur skrev:

Min kära mor jobbar i snitt 12h / arbetsdag.
Pappa jobbar i snitt 7-8 h / arbetsdag.
Det konstiga är då att mamma är högre utbildad men fortfarande har lägre lön.

watson skrev:
Att vara feminist handlar främst om att få ett jämnlikt samhälle!
Skulle gärna höra eran deffinition av feminism...

@cRoC: Jag byter gärna dina ca. 2000:-/mer i månaden mot att du får rabatt... :rolleyes:

@trille: Mina tår är inte ett dugg ömma... Bara skönt att sålla de som tänker innan de skriver..

/FW

:dummer
Mmm... en fråga bara... var eller vad är det som säger eller är det bevisat att världen vi lever i/samhället vi lever i skulle må bäst av att det var50/50 I JÄMNSTÄLLDHET? Är det på nåt sätt bevisat att utopin ÄR total jämnställdhet?
Va !?? ÄR det så?! :hördu det är en massa pladder om jämnställdhet men jag tvivlar på att folk har tagit reda på fakta... snarare anammat en åsikt som gagnar dom själva ....Flodhästen(göran persson) basunerar ut sitt jämnställdhetstal......för att få fler röster på partiet.....
En kvinna skriker om lika lön i avtalsrörelser... för... att det gagnar henne! ja logiken är slåeende o enkel... löjligt o tröttsamt
Va sägs om .... Har du gjort ett bra jobb ska du ha bra betalt! Är du förbisedd= byt jobb(det är ändå ingen som värderar dina insatser här).
Fan va enkelt :hihi
flemming :hihi

heinz_p skrev:
Min kära mor jobbar i snitt 12h / arbetsdag.
Pappa jobbar i snitt 7-8 h / arbetsdag.
Det konstiga är då att mamma är högre utbildad men fortfarande har lägre lön.
Det handlar ju om vad man kan prestera o inte vad man har för utbildning. Utbildningen ska ju hjälpa en att kunna presetera bättre!

Lesbiska rabiata feminister är ni hela bunten :tungan

Eller så är det jag som drack en 12-spännsöl för mkt på kåren :fyllisar

HanneZ skrev:
Det handlar ju om vad man kan prestera o inte vad man har för utbildning. Utbildningen ska ju hjälpa en att kunna presetera bättre!

Mamma: Högskoleutbildning, civilekonom och delägare i en revisionsbyrå med 14 anställda

Pappa: Gymnasietekniker, försäljare

Borde inte min mamma kunna prestera bättre då? Samtidigt som hon jobbar duktigt mycket hårdare!

heinz_p skrev:
Mamma: Högskoleutbildning, civilekonom och delägare i en revisionsbyrå med 14 anställda

Pappa: Gymnasietekniker, försäljare

Borde inte min mamma kunna prestera bättre då? Samtidigt som hon jobbar duktigt mycket hårdare!
Jo, men det där skrev du ju inte från början.

t.ex. på mitt jobb så finns det outbildade programmerare samt utbildade programmerare. Nu är det ju omöjligt att få jobb där som programmerare utan utbildning men för dom gamla så hänger inte lön ihop med utbildning utan ihop med det man presterar!

jojje skrev:
mera balle åt feministerna :tuttar
Här snackar vi slagord :rofl

Egentligen borde man inte skämta om det här men...
Jag kanske återkommer med mer seriösa nyktra svar imorn. Måste bara vakna till, käka frukost och bli av med whiskyrösten först :3freak :lol

heinz_p skrev:
Är lite kluven här..
Vakterna i just K-stad är grymt brutala.
Har iaf sett en handfull tjejer som blivit "omhändertagna" av vakterna på, enligt din beskrivning, det mer hårdhänta viset.
Men K-stads vakter svarar ju inte för genomsnittet i landet så vad vet jag.

Ingen regel utan undantag.

Men visst ere väl procentuellt sett större chans att en vakt som ser en riktigt aspackad,kanske lite störig el. bråkig tjej ser till att nån av hennes polare tar hem henne istället för att skicka´na till en fyllecell?

Scenario;

Vakt; Öh, du tjejen.Känner du henne är?
Fulla tjejens kompis; Jaa? :tuttar *ironi*
Vakt; Hon mår nog inte så bra, kan du se till att hon kommer hem och får sova ruset av sig?
Fulla tjejens kompis; Ok.
FIXAT!

Scenario 2;
Vakt; Höddu, här kan du fan inte stå å spela apa!! :kocko (eller nåt)
Nu följer du med här! :4skrika
Fulla killens lite mindre fulla polare; Ey! Jag kan ta hem han.
Vakt; Nä, han e för full, och får sova ruset av sig i fyllecellen inatt, du kan hämta han imorn! :kocko
Fulla killens lite mindre fulla polare; Nämen, kom igen nu, jag tar hem han istället.
Vakt; Öh! Börje, kom hit! (Börje e den andra vakten)
Börje; Va ere om? :3freak
Vakt; Tar du hand om den här killen! (Den mindre fulla polaren)
Börje; Japp! :3freak
Fulla killens mindre fulla polare; Va fan?!?!?!? :confused:

Polis tillkallas, Fulla killen och hans mindre fulla polare får åka tut tut bil en bit för att sedan hystas in i cellen för att sova ruset av sig.
Mamma å pappa får hämta ut om dom ska komma hem.... :fatta!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti