HanneZ
Guest
Mjo tjejer har ju fördelar dom med. Men det är ju en viss skillnad när man skiljer på killar och tjejer p.g.a. någon speciell egenskap. Jämfört med lönediskriminering som är just p.g.a. att dom är tjejer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gladh skrev:Fast då ljuger du
gladh
Tjejförsäkring till exempel, finns just för att tjejer generellt sett kör lugnare än killar.watson skrev:Tycker man att det är rätt att få fördelar bara för att man har ett visst kön så anser jag att denna person kan hoppa in i tidsmaskinen igen!
/FW
sharpedge skrev:....
*tio tecken*
kaZmur skrev:Tjejförsäkring till exempel, finns just för att tjejer generellt sett kör lugnare än killar.
Högre lön för män, finns just för att killar generellt sett jobbar hårdare än tjejer.
Enligt mig stämmer båda påståendena i de fleste fall.
Lobo Gixxer skrev:Nä, Hannez de där håller jag inte med om.
Visst just hojförs. kanske men det andra da?
Det finns gott om tjejer som beter sig som svin på krogen, slåss spyr å jävlas.
Men vad händer när lilla vakten kommer?
Jo, "nämen lilla gumman" inte ska du bråka,stå här å spy etc.
Inte fan tar han nåt "polisgrepp" på henne inte, nä för då kan han
åka dit för kvinnomisshandel.
Annat är det om en kille beter sig illa, då ere fram med stora batongen, på med handfängslet slå den lilla plingen till länsman så han får komma å hämta en.
stony skrev:![]()
![]()
![]()
HAAAAAAAAA hahahahahahah det var tamej fan det bästa jag har hört i hela mitt liv
hahah den bilden ska jag skriva ut och ha på hojen ovanför "no fuck no ride" klistermärket
Ps Ja det är sant!! Ds
kaZmur skrev:Tjejförsäkring till exempel, finns just för att tjejer generellt sett kör lugnare än killar.
Högre lön för män, finns just för att killar generellt sett jobbar hårdare än tjejer.
watson skrev:Att vara feminist handlar främst om att få ett jämnlikt samhälle!
Skulle gärna höra eran deffinition av feminism...
@cRoC: Jag byter gärna dina ca. 2000:-/mer i månaden mot att du får rabatt...![]()
@trille: Mina tår är inte ett dugg ömma... Bara skönt att sålla de som tänker innan de skriver..
/FW
sharpedge skrev:
Ajja, jag ska hålla uppsikt efter en röd blade med dekal![]()
Det handlar ju om vad man kan prestera o inte vad man har för utbildning. Utbildningen ska ju hjälpa en att kunna presetera bättre!heinz_p skrev:Min kära mor jobbar i snitt 12h / arbetsdag.
Pappa jobbar i snitt 7-8 h / arbetsdag.
Det konstiga är då att mamma är högre utbildad men fortfarande har lägre lön.
Lugnt, jag kommer ha min egen hoj att pilla påstony skrev:Glömde ett annat.. "Tuch and die" finns på också![]()
HanneZ skrev:Det handlar ju om vad man kan prestera o inte vad man har för utbildning. Utbildningen ska ju hjälpa en att kunna presetera bättre!
Jo, men det där skrev du ju inte från början.heinz_p skrev:Mamma: Högskoleutbildning, civilekonom och delägare i en revisionsbyrå med 14 anställda
Pappa: Gymnasietekniker, försäljare
Borde inte min mamma kunna prestera bättre då? Samtidigt som hon jobbar duktigt mycket hårdare!
Här snackar vi slagordjojje skrev:mera balle åt feministerna![]()
heinz_p skrev:Är lite kluven här..
Vakterna i just K-stad är grymt brutala.
Har iaf sett en handfull tjejer som blivit "omhändertagna" av vakterna på, enligt din beskrivning, det mer hårdhänta viset.
Men K-stads vakter svarar ju inte för genomsnittet i landet så vad vet jag.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |