Saknar identitetsplatta?

kirtap91

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2013
Hoj
Suzuki RG 125f
Hej! Köpte min första hoj för en vecka sedan och håller nu på med att byta tändningslås, då såg jag att det ser ut som det saknas något som ska sitta där.

http://i.imgur.com/cwxTWpl.jpg

Är det här något jag kommer få problem med när jag ska besiktiga mc'n? den är nämligen avställd nu och har varit det i några år.

Saknar identitetsplatta och du byter nu tändningslås. Detta låter inte lite skumt...

Den var registrerad på honom och vi skötte allt enligt boken med ägarebyte osv, chassinumret i fram stämmer över med regnumret

Sålänge du har ramnr spelar det ingen roll att plattan inte sitter där. Ofta är den bara ett klistermärke som inte blir kvar när man ex lackar om ramen.

Sålänge du har ramnr spelar det ingen roll att plattan inte sitter där. Ofta är den bara ett klistermärke som inte blir kvar när man ex lackar om ramen.

Den sitter nitad, man brukar nita tillbaka ifall man nu lackerar om ramen.
En motorcykel utan identitets bricka som han håller på att byta tändningslås på, låter ju inte lite konstigt från skala 1-10.

Den sitter nitad, man brukar nita tillbaka ifall man nu lackerar om ramen.
En motorcykel utan identitets bricka som han håller på att byta tändningslås på, låter ju inte lite konstigt från skala 1-10.

Jag förstår att det låter konstigt, men den har haft många ägare och det är väl kanske möjligt att den varit borta länge? och om den varit stulen så kan väl inte han jag köpte den av stå som ägare på motorcykeln och att den inte är anmäld som stulen?

Nu vet ju som sagt inte jag hur allt fungerar men jag tycker det är mycket som stämmer för att den inte ska vara stulen? Jag har självfallet kollat upp så mycket som möjligt innan jag köpte den för jag vill ju självfallet inte ha något att göra med stöldgods.

Edit: kan även tillägga att jag bad om att se hans id när jag skulle köpa den och det stämde över med nuvarande ägaren.

Last edited:

Aldrig sett ett klistermärke, men behöver han likväl inte få dit ett märke för besiktningen? :va

Aldrig sett ett klistermärke, men behöver han likväl inte få dit ett märke för besiktningen? :va

Sitter klistermärke på r6orna men även stansat ramnr i styrhuvudet. jag har tagit bort mitt klistermärke och inte haft något problem med besiktningen. Vill man ha ett nytt klistermärke går de att beställa från återförsäljaren iaf för yamaha.

Det är ganska vanligt med klistermärken och de är bara till för att underlätta läsandet av ramnr på äldre cyklar. På nyare cyklar med helfordonsgodkännande måste man ha skylten vid regbesiktning har jag hört(av en besiktningsman).RMVINplate.jpg

ok! Ja det som är stansat i fram finns där och stämmer. Då borde det med andra ord inte vara något större problem då. Får tacka så mycket för allas hjälp. det på sidan är väl kanske bara för att underlätta så man slipper ta av framkåpan för att kunna se.

sakna också min bricka på min r1 som ja hade innan. men ja fick åka till yamaha center me papperna på hojjen så dom såg att allt stämde och sen skickade dom efter en ny. hade inte brickan när ja blev stoppad av snuten så ja fick en reg bes så de va därför ja fick beställa en ny

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park