Såja, då blir det både STCC och TTA..

Kikade lite på Solution-F's hemsida. De verkar sammarbeta med Renault, Volvo och Nissan. Lite inavel skulle man kunna säga? Volvo och Renault distrueras nationellt av samma handlare, Renault och Nissan är koncernsyskon. Nissan har vi sett i STCC tidigare (inköpta vagnar ifrån BTCC) men de bilar Nissan säljer i Sverige idag är allt annat än racers. Någon som sett deras Juke? :zpy Ingen Solution-F variant av den tack!
 
Vore intressant att veta hur avtalet mellan Svemo och STCC ser ut. Har de rätt att arrangera Superbike SM i mer än 1 år i taget? 5 års kontrakt?

Det är ett 5-årskontrakt som går ut nu. Men han som godkänner den är en jeppe som utanför roadracingsektionen i SVEMO. Samma som godkänt NM i Våler nu. Så han har antingen noll koll på roadracing eller är väldigt lättköpt...
 
Det är ett 5-årskontrakt som går ut nu. Men han som godkänner den är en jeppe som utanför roadracingsektionen i SVEMO. Samma som godkänt NM i Våler nu. Så han har antingen noll koll på roadracing eller är väldigt lättköpt...
Låter som att det kan bli pannkaka igen då :gnissla

Vem är det?
 
Tror det e risk att det blir slutet för svensk motorsport.
Att ha 2 olika läger som kör med 7-8 bilar var är ingen spännande rejsing. Hellre 16 bilar i ett race. Skrala startled ger tomma läktare.
Tomma läktare ger dåligt med sponsorer.... = ond cirkel.

Sen är det bara att inse att det är bilarna som drar folk, även om de flesta som åker hem bara pratar om hur fräckt pro sbk och camaro var.

OM det blir 2 olika gäng nästa år, vilket det ser ut att bli, så kommer det ta max en säsong sedan kommer en av lägrena att ta över.
 
Har nån förstått om karosserna kommer från solution F, eller om teamen får ta fram eget utseende och aero?
 
"Jan ”Flash” Nilsson körde ett 20-tal varv runt Anderstorp i den nya TTA-prototypen och den dubbla SM-mästaren var imponerad efter sitt körpass.
– Bilen är som klippt och skuren för Anderstorp, den är så utmanande och rolig att köra. Vi har dessutom tagit ett par stora steg framåt i utvecklingen av TTA-bilen som vi fick bekräftade under testdagen, säger Jan ”Flash” Nilsson"


http://www.youtube.com/watch?v=AyeHesgDI3g&feature=player_embedded

Går TTA inte värre än så här? Hade gissat på 1.29-tider ialla fall.
 
"Jan ”Flash” Nilsson körde ett 20-tal varv runt Anderstorp i den nya TTA-prototypen och den dubbla SM-mästaren var imponerad efter sitt körpass.
– Bilen är som klippt och skuren för Anderstorp, den är så utmanande och rolig att köra. Vi har dessutom tagit ett par stora steg framåt i utvecklingen av TTA-bilen som vi fick bekräftade under testdagen, säger Jan ”Flash” Nilsson"


http://www.youtube.com/watch?v=AyeHesgDI3g&feature=player_embedded

Går TTA inte värre än så här? Hade gissat på 1.29-tider ialla fall.

Bilen är en förseriebil, inte optimerad för Anderstorp. Vet inte om det hörs på filmen, men den varvar ut efter halva rakan. Trots det körde dom på 1,34 utan problem. Enligt mekarna kan man troligen kapa minst 2 sek på varvtiderna med en bil som ställts in riktigt.
Ska man ha tider under 1,30 på Anderstorp behövs det massor med downforce. Ingen karossbil har varit i närheten av de tiderna hittills. SNabbaste GT-bilarna körde på 1,32 i somras.
Formel Renault 2.0 körde 1,29 på kvalet sist dom var där.
 
Vad körde WTCC eller STCC när de var på Anderstorp sist?

Vore intressant av jämföra deras tider med ca 1.34.
 
Vad körde WTCC eller STCC när de var på Anderstorp sist?

Vore intressant av jämföra deras tider med ca 1.34.

WTCC körde i regn hela helgen, bästa tid var på upptorkande under race 2 då rydell var 2,5 sek snabbare än nästa man, han körde 1,43.
STCC kör omkring 1,39-1,40 i torrt.
 
WTCC körde i regn hela helgen, bästa tid var på upptorkande under race 2 då rydell var 2,5 sek snabbare än nästa man, han körde 1,43.
STCC kör omkring 1,39-1,40 i torrt.

Kan inte bli sämre än stcc alla fall.. Bil mässigt alltså..
mer fart och coolare bilar aldrig fel...
 
Ska man ha tider under 1,30 på Anderstorp behövs det massor med downforce. Ingen karossbil har varit i närheten av de tiderna hittills. SNabbaste GT-bilarna körde på 1,32 i somras.
Formel Renault 2.0 körde 1,29 på kvalet sist dom var där.

Precis, "1.29-tider", stack 'em up!!:tummenupp

TTA-prototypracer: –Bilen var som en blandning mellan en Formel 3-bil och en sportvagn, om man tittar på det jag tävlat i tidigare. Den är väldigt olik min föregående bil då den är lättare, har mer effekt, bromsar bättre och har högre kurvhastighet.Den var väldigt distinkt i sitt uppträdande och det kliar verkligen i fingrarna för att sätta igång på allvar med att testa bilen, säger Ekblom.
 
Extatisk biljournalist provkör STCC-bil vs. TTA-bil. Citat:..."herrejevvlar va trött den är!!" :4skrika


Honom skulle man släppa ut på Anderstorp på en PSBK-hoj..."OMG OMG OMG!!!" :hihi
 
Last edited:
På tal om helt klart ballare än STCC + TTA & OMG på riktigt!! :tungan

 
Last edited:
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top