Roskilde blir rena metal festivalen.

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det blir riktigt tungt i år, kanske skulle man åka dit??
MESHUGGAH
KORN
MNEMIC
MEVÂDIO
HATEBREED
ILL NIÑO
MORBID ANGEL
RAISED FIST
SOILWORK
WITHIN TEMPTATION

Last edited:
Chrille skrev:
Men SRF är det som gäller i år....
Jo det ska komma en del bra band dit i år, men hur är stämningen på Sweden Rock?
Halva nöjet med Roskilde är den totalflummiga stämningen, jag har fått för mig att Sweden Rock är lite mer raggaraktigt men det kanske inte stämmer?

Micke_Lindstrom skrev:
Jo det ska komma en del bra band dit i år, men hur är stämningen på Sweden Rock?
Halva nöjet med Roskilde är den totalflummiga stämningen, jag har fått för mig att Sweden Rock är lite mer raggaraktigt men det kanske inte stämmer?
SRF slutsålt förra veckan

Fan roskilde hade varit riktigt coolt o åka på!Skulle vilja se Meshuggah,hatebreed o Raised fist...

Var på väg förra året men fick tyvärr avboka i sista minuten

Många SH:are som ska till Roskilde? Ska dit om ekonomin tillåter (det kan faktiskt vara värt att offra lite bensinpengar på :) ), kanske inte främst för alla dessa metalbandens skull då.... :rolleyes: Men som Micke säger, stämningen på Roskilde är verkligen det som gör festivalen så överjävla bra, år efter år :tummenupp

håller med, stämingen är kanon på roskilde, och just det att det är blandad musik och blandat folk gör det så bra.
tycker att det saknas en del bra band i år som inte är metal, kanske kommer nått mer.
meshuggah ja, jag har alltid sagt att jag åker till roskilde igen när dom spelar där, så så bör det ju bli nu.
Har för övrigt sett dom 16gånger än så länge,, :yoparty

Blir fjärde gången i år :), men åker då rakt inte dit för Korn i alla fall.
För min skull skulle det lika gärna kunnat vara demoband allt ihop.

Är ju stämningen man är ute efter. Fast sen att Promoe blev klar häromdan gör ju inte saken sämre.

Det va grymt tråkigt förra året när det säkert kon 15 000 Metallica fans och sabba allt. Kom dit såg sitt band sen drog typ.

Tacka vet jag Augustibuller i Lindesberg. Småskalig festival med mycket punkardrägg och annat löst folk :yoparty
Musiken är för övrigt inte heller helt fel. Ett urval av banden som lirade förra året:
Randy, Misconduct, Charta 77, USCB Allstars, Radioaktiva Räker, Fireside, Spoiler, Stabb, Evergrey, Nasum, Raised Fist, Satirnine, Superheroes, Svenska Akademien feat. Moder Jords Massiva Propaganda, The Haunted och User.

Hoppas det blir fetare i år!

heinz_p skrev:
Tacka vet jag Augustibuller i Lindesberg. Småskalig festival med mycket punkardrägg och annat löst folk :yoparty
Musiken är för övrigt inte heller helt fel. Ett urval av banden som lirade förra året:
Randy, Misconduct, Charta 77, USCB Allstars, Radioaktiva Räker, Fireside, Spoiler, Stabb, Evergrey, Nasum, Raised Fist, Satirnine, Superheroes, Svenska Akademien feat. Moder Jords Massiva Propaganda, The Haunted och User.

Hoppas det blir fetare i år!

:hihi Där har jag varit två år i rad, det är härligt sunk på det stället.
Såg du när Totalt Jävla Mörker spelade förra året?

Micke_Lindstrom skrev:
:hihi Där har jag varit två år i rad, det är härligt sunk på det stället.
Såg du när Totalt Jävla Mörker spelade förra året?

Haha, visst är där sunkigt..speciellt giftdammen man badar i dygnet runt!
Vi höll till nästan vid utgången/ingången. Hade ett tält där det stod "SKÅNE" och lirade chill hiphop mest hela tiden.
Tror jag missade Totalt Jävla Mörker..fina lr?
Var du inne i tältet när Raised Fist spelade? Inte så galet heller..

heinz_p skrev:
Tror jag missade Totalt Jävla Mörker..fina lr?
Var du inne i tältet när Raised Fist spelade? Inte så galet heller..

Det var nog den galnaste spelningen jag varit på, den var bara 20 min lång men dom hann nog med minst 20 av sina vansinneslåtar, dom slog publiken i huvet med flaskor och uppmanade alla att ladda ner låtarna från internet istället för att köpa skivan, dom hatade nämnligen sitt skivbolag.
Riktigt rockigt alltså. :yoparty
Jag missade Raised Fist men jag såg bla. The Haunted. :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back