Roskilde blir rena metal festivalen.

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
1983 - Mayhem is formed. Euronymous on guitar, Necrobutcher on bass, Manheim on drums. Their band name is taken from the Venom song "Mayhem with Mercy".
1985 - First live show.
1986 - The first demo, "Pure Fucking Armageddon" is released. Messiah later joins as session vocalist. At some point Messiah leaves. Later, Maniac joins as permanent vocalist.
1987 - Second demo, "Deathcrush", is released. Manheim and Maniac leave Mayhem. Torben (drums) and Kittil (vocals) from the band Vomit join Mayhem, but both leave shortly thereafter.
1988 - Dead joins the band in the summer, followed by Hellhammer a few weeks later.
1990 - Freezing Moon and Carnage are recorded for the CBR Compilation.
1991 - Dead kills himself in April. Necrobutcher leaves the band. Occultus joins Mayhem as bassist/vocalist to take their places, but leaves shortly after joining. Euronymous opens up Helvete in Oslo.
1993 - Recording for "De Mysteriis Dom Sathanas" is completed. Attila Csihar handles the vocals, Count Grishnackh handles bass."Live In Leipzig" is released and dedicated to Dead. Euronymous is murdered by Count Grishnackh. Mayhem ceases to exist.
1994 - "De Mysteriis Dom Sathanas" is finally released and dedicated to Euronymous.

jag ska troligtvis ner till roskilde jag med. Var där förra året, helskön stämning o flumm. Detta år åker jag ner mest p.g.a det snarare än banden..

blom skrev:
Mayhem`s sångare blev skjuten i huvet och bandmedlemmarna sålde bitar av hjärnan till fansen. på en spelning som Mayhem hade så hängde dom upp döda grisar mm på krokar i lokalen 14 dagar innan dom spelade för att få rätt stämning osv. en del flugor lär det ha varit där inne.
och JO han döda en bög som inte var bög!!!!!!

Det var Euronymous som sålde bitar av Deads skalle. Euronymous blev knivmördad av Greven.

Böghistorien har jag missat, när mördades han? Du tänker inte på Jon Nödtveidt i Dissection?

Vissa Metalband är sjukt sinnesvridna. Ett ens komma på iden att ha ihjäl folk,hänga upp grisar och grejer är väl att ta i :confused: Jag säger inte att metal är dåligt då jag själv lyssnar på det :yoparty Men förstår mig inte på hur de tänker bara :kocko

SimmPsi skrev:
Vissa Metalband är sjukt sinnesvridna. Ett ens komma på iden att ha ihjäl folk,hänga upp grisar och grejer är väl att ta i :confused: Jag säger inte att metal är dåligt då jag själv lyssnar på det :yoparty Men förstår mig inte på hur de tänker bara :kocko

Vissa människor är sjukt sinnesvridna, har ingenting med metal att göra.

Det ser ju ut som att både Chris och Blom har rätt va? Fast blom hade lite fel också?

Chris Ash skrev:
Det var Euronymous som sålde bitar av Deads skalle. Euronymous blev knivmördad av Greven.

Böghistorien har jag missat, när mördades han? Du tänker inte på Jon Nödtveidt i Dissection?
jo jag vet att han dödade han. greven har ju som sagt spelat i mayhem han med. bög historien ska han tydligen ha åtalats för vid samma tidpunkt..
jag köpte mig en vinyl skiva med mayhem i londom för en jäkla massa år sen :)

blom skrev:
Mayhem`s sångare blev skjuten i huvet och bandmedlemmarna sålde bitar av hjärnan till fansen. på en spelning som Mayhem hade så hängde dom upp döda grisar mm på krokar i lokalen 14 dagar innan dom spelade för att få rätt stämning osv. en del flugor lär det ha varit där inne.
och JO han döda en bög som inte var bög!!!!!!
Undrar varför just norska satanister är så otroligt urflippade, kan det vara en motreaktion mot att vanliga norrmän är väldigt käcka?

blom skrev:
jo jag vet att han dödade han. greven har ju som sagt spelat i mayhem han med. bög historien ska han tydligen ha åtalats för vid samma tidpunkt..
jag köpte mig en vinyl skiva med mayhem i londom för en jäkla massa år sen :)

Varg Vikernes ( Count Grishnak / Count Quisling/ Greven) mördade ingen homosexuell. Det var Bård Eithun (Faust) som 92 mördade en man vid namn Magne Andreassen. Han åkte fast för att Varg Vikernes skröt om att han visste vem som var mördaden när Vikernes blev arresterad för kyrkbränning.

Något mer ni vill veta? ;)

Goodstuff skrev:
Varg Vikernes ( Count Grishnak / Count Quisling/ Greven) mördade ingen homosexuell. Det var Bård Eithun (Faust) som 92 mördade en man vid namn Magne Andreassen. Han åkte fast för att Varg Vikernes skröt om att han visste vem som var mördaden när Vikernes blev arresterad för kyrkbränning.

Något mer ni vill veta? ;)

Faust Eithun är igång och smiskar skinn igen, i det av Nödtveidt återuppväckta Dissection...snacka om att vi har kalla killar i det bandet.... :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Faust Eithun är igång och smiskar skinn igen, i det av Nödtveidt återuppväckta Dissection...snacka om att vi har kalla killar i det bandet.... :rolleyes:

Har faktiskt gjort en turné med Dissection, fast bara sex gig innan de åkte hem......

Goodstuff skrev:
Har faktiskt gjort en turné med Dissection, fast bara sex gig innan de åkte hem......

Ett fantastiskt band! Fast live har jag lite svårt för black metal, det vackra och finstämda som är i så fin balans med det ondskefulla på skiva brukar försvinna i en malström av gurgel och smattrande trummor.....

Hoho, läste en intervju med Greven... Fan vilken sjuk människa!

Såg Mayhem på Roskilde 01 tror jag det va, jag var inte kvar så länge. grishuvuden och oxblod var inte min grej kanske.

Micke_Lindstrom skrev:
Undrar varför just norska satanister är så otroligt urflippade, kan det vara en motreaktion mot att vanliga norrmän är väldigt käcka?

Det är nog egentligen så att de är lika flippade allihopa, norrmännen, bara att de som blir satanister inte fått några oljepengar att köpa lyckopiller för :hihi

landen skrev:
Hoho, läste en intervju med Greven... Fan vilken sjuk människa!

Såg Mayhem på Roskilde 01 tror jag det va, jag var inte kvar så länge. grishuvuden och oxblod var inte min grej kanske.
hur kan du gå från en sådan spelning????

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back