Alla med elektronik som begränsar är ”frökenhojar ”,utan ABS ,antispinn ,wheeliecontroll , launchcontroll osv är dom hojar för riktiga mänÄr inte Kawasakin mer av en "frökenhoj" än R1?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alla med elektronik som begränsar är ”frökenhojar ”,utan ABS ,antispinn ,wheeliecontroll , launchcontroll osv är dom hojar för riktiga mänÄr inte Kawasakin mer av en "frökenhoj" än R1?
04-05 var ett monster, hysterisk rolig att köra, hjular överallt. 06-07 blev i praktiken en bättre hoj. De lugnande ner den betydligt med bättre väghållning och en lugnare motorgång. Snabbare i praktiken, på bana, men inte lika rolig på gatan.Ingen predikan här men den första generationen ZX-10R är känd som en av dom ettrigaste och vildaste liter sportisarnaDå snackar vi 04-05, har varit på jakt efter en sån men inte hittat nått bra läge än
Efter första generationen gjorde kawa bort sig lite men det är en annan historia![]()

Ingen predikan här men den första generationen ZX-10R är känd som en av dom ettrigaste och vildaste liter sportisarnaDå snackar vi 04-05, har varit på jakt efter en sån men inte hittat nått bra läge än
Efter första generationen gjorde kawa bort sig lite men det är en annan historia![]()
Lite sugen på en Hayabusa Gen 3 och ha den som den är, förutom avgassystem och fender eleminator. Förmodligen inget custom work denna gång om jag skulle byta.Alla med elektronik som begränsar är ”frökenhojar ”,utan ABS ,antispinn ,wheeliecontroll , launchcontroll osv är dom hojar för riktiga mänatt elektroniken gjort dom svindyra och att dom är svårhanterliga utan den gör dom ännu mer svårsålda än med bara dyra försäkringar , korta svaret är att alla med elektroniska hjälpmedel är frökenhojar så vilka är inte det idag
?
Nej jag har varit i valet och kvalet där länge och hade gärna varit utanLite sugen på en Hayabusa Gen 3 och ha den som den är, förutom avgassystem och fender eleminator. Förmodligen inget custom work denna gång om jag skulle byta.
Men vill man ha all den där elektroniken?
Som i övrigt också begränsar vedbodtrimnimg och inte kan kringgås utan expertis. Allt till ett högt pris också som du säger.
04-05 var ett monster, hysterisk rolig att köra, hjular överallt. 06-07 blev i praktiken en bättre hoj. De lugnande ner den betydligt med bättre väghållning och en lugnare motorgång. Snabbare i praktiken, på bana, men inte lika rolig på gatan.
Sen körde jag ingen förrän 2011 års modell som var en fantastisk banhoj, snabb, stabil, stark, lättkörd...och snabb... (sa jag att den var snabb?)![]()

Men 05orna är svårare att hitta då K5an tog över en stor del av försäljningssiffrorna
2004 var konkurrensen K4an som förvisso gjorde vissa saker bättre än ninjan, men 2005 gjorde K5an allt bättre, förutom vildheten 

|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |