RIP R6

Är inte Kawasakin mer av en "frökenhoj" än R1?
Alla med elektronik som begränsar är ”frökenhojar ”,utan ABS ,antispinn ,wheeliecontroll , launchcontroll osv är dom hojar för riktiga män 😉att elektroniken gjort dom svindyra och att dom är svårhanterliga utan den gör dom ännu mer svårsålda än med bara dyra försäkringar , korta svaret är att alla med elektroniska hjälpmedel är frökenhojar så vilka är inte det idag 🤔?

Ingen predikan här men den första generationen ZX-10R är känd som en av dom ettrigaste och vildaste liter sportisarna :) Då snackar vi 04-05, har varit på jakt efter en sån men inte hittat nått bra läge än :tungan

Efter första generationen gjorde kawa bort sig lite men det är en annan historia :tummenupp
04-05 var ett monster, hysterisk rolig att köra, hjular överallt. 06-07 blev i praktiken en bättre hoj. De lugnande ner den betydligt med bättre väghållning och en lugnare motorgång. Snabbare i praktiken, på bana, men inte lika rolig på gatan.
Sen körde jag ingen förrän 2011 års modell som var en fantastisk banhoj, snabb, stabil, stark, lättkörd...och snabb... (sa jag att den var snabb?) :tungan

Ingen predikan här men den första generationen ZX-10R är känd som en av dom ettrigaste och vildaste liter sportisarna :) Då snackar vi 04-05, har varit på jakt efter en sån men inte hittat nått bra läge än :tungan

Efter första generationen gjorde kawa bort sig lite men det är en annan historia :tummenupp

Alla med elektronik som begränsar är ”frökenhojar ”,utan ABS ,antispinn ,wheeliecontroll , launchcontroll osv är dom hojar för riktiga män 😉att elektroniken gjort dom svindyra och att dom är svårhanterliga utan den gör dom ännu mer svårsålda än med bara dyra försäkringar , korta svaret är att alla med elektroniska hjälpmedel är frökenhojar så vilka är inte det idag 🤔?
Lite sugen på en Hayabusa Gen 3 och ha den som den är, förutom avgassystem och fender eleminator. Förmodligen inget custom work denna gång om jag skulle byta.

Men vill man ha all den där elektroniken?
Som i övrigt också begränsar vedbodtrimnimg och inte kan kringgås utan expertis. Allt till ett högt pris också som du säger.

Lite sugen på en Hayabusa Gen 3 och ha den som den är, förutom avgassystem och fender eleminator. Förmodligen inget custom work denna gång om jag skulle byta.

Men vill man ha all den där elektroniken?
Som i övrigt också begränsar vedbodtrimnimg och inte kan kringgås utan expertis. Allt till ett högt pris också som du säger.
Nej jag har varit i valet och kvalet där länge och hade gärna varit utan

04-05 var ett monster, hysterisk rolig att köra, hjular överallt. 06-07 blev i praktiken en bättre hoj. De lugnande ner den betydligt med bättre väghållning och en lugnare motorgång. Snabbare i praktiken, på bana, men inte lika rolig på gatan.
Sen körde jag ingen förrän 2011 års modell som var en fantastisk banhoj, snabb, stabil, stark, lättkörd...och snabb... (sa jag att den var snabb?) :tungan

Hehe ja du beskrev precis det jag menade :) Man tackar man tackar :krama

Problemet blev ju lite att folk som köpte första generationen förväntade sig att ninjan skulle vara en vilding, och 06-07 var liksom, som du sa :tungan

Helst vill man ha en 05a då dom putsade till ett par barnsjukdomar från 04an :hihi Men 05orna är svårare att hitta då K5an tog över en stor del av försäljningssiffrorna :fakta 2004 var konkurrensen K4an som förvisso gjorde vissa saker bättre än ninjan, men 2005 gjorde K5an allt bättre, förutom vildheten :yoparty

Good times good times... Lets go back! :hojsmilie

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back