Rekordmånga döda i trafiken 2018

Killar med sporthoj har liten kuk men jävligt stora bollar. ;)
 
- Det där gäller bara för moderna sporthojar (=lätt chassi med liten motor), inte för 90-tals supersporthojar (=rejält chassi och stor motor) :pussa

Förvisso, men det krävs stora bollar för att köra runt en gammal slabside när man siktar mot 300+
(750R -86 med preppad Bandit 1200)
Jag och frugan testade lite nytt, numera kallar hon mig för "Pain in the ass" :banana

- - - Updated - - -

- Det där gäller bara för moderna sporthojar (=lätt chassi med liten motor), inte för 90-tals supersporthojar (=rejält chassi och stor motor) :pussa

Förvisso, men det krävs stora bollar för att köra runt en gammal slabside när man siktar mot 300+
(750R -86 med preppad Bandit 1200)
Jag och frugan testade lite nytt, numera kallar hon mig för "Pain in the ass" :banana
 
Mobba autonoma bilar kommer att bli framtidens pojkstreck! Det är bara att kliva rakt ut i vägen och njuta av alla tokbromsningar. Jag tycker det låter galet kul iaf, skulle vilja veta vad mitt fjortonåriga jag hade tyckt. :rofl

I Göteborg är detta redan ett överspelat skämt. När Volvo började med experiment med Autonoma Volvo i trafiken så beslöt givetvis nyfikna att testa hur det hela fungerade, typ köra om den Autonoma, lägga sig före och sedan tvärnita.
Så Volvo tog bort dekalerna från de Autonoma så de såg ut som vanliga Volvo.

Din ide att hoppa ut framför de Autonoma är intressant, går det så går det, och går det inte, Ja då går det som i Arizona när man går framför en Uber med cykel.
Darwins survival of the fittest eller mekanismen för det naturliga urvalet
 
Last edited:
Kanske beroende på att alltför många gått på snacket om att hålla hastighetsbegränsningarna.
Storebror har bestämt att man SKA kunna köra i skyltad fart.
Omdöme är omodernt. Det ska alltid finnas nån eller nåt annat att skylla på.
 
Utvecklingen mot ökat antal döda i trafiken fortsätter.
Hjälper inte plåtpoliserna?
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7156660

Kanske beroende på att alltför många gått på snacket om att hålla hastighetsbegränsningarna.
Storebror har bestämt att man SKA kunna köra i skyltad fart.
Omdöme är omodernt. Det ska alltid finnas nån eller nåt annat att skylla på.


Chansen att Trafikverket kallar till presskonferens för att meddela:

"Sorry, vi har haft fel. Kameror och räcken är inte nog för att minska dödstalen.
Vi måste nå FÖRARNA av fordonen, kommunicera med dem och arbeta med attityder och beteenden.
Vi behöver ändra det sätt vi arbetar på."

...är nog ganska liten.



Det vi ser hända nu är det haveri alla vi medvetna trafikanter har varnat för i 10 års tid, och mer ändå.

Trafikverket måste granskas! Överrock på, och hårdare styrning. Nu!
 
Hjälper inte plåtpoliserna?

SR (som de egentligen inte vill heta utan det mycket längre och jättesuperlånga sverigesradio.se) klämmer till med plattityden "Majoriteten av de som omkom var män", men det JAG verkligen undrar - körde någon av dem ett fordon? Det framgår inte.
/#mctoo
 
SR (som de egentligen inte vill heta utan det mycket längre och jättesuperlånga sverigesradio.se) klämmer till med plattityden "Majoriteten av de som omkom var män", men det JAG verkligen undrar - körde någon av dem ett fordon? Det framgår inte.
/#mctoo

Med tanke på att majoriteten av trafikarbetet (körd sträcka, inte "arbete" som sådant) i Sverige utförs av män, så känns det inte uppgiften så väldigt revolutionerande, nej.
 
Chansen att Trafikverket kallar till presskonferens för att meddela:

"Sorry, vi har haft fel. Kameror och räcken är inte nog för att minska dödstalen.
Vi måste nå FÖRARNA av fordonen, kommunicera med dem och arbeta med attityder och beteenden.
Vi behöver ändra det sätt vi arbetar på."

...är nog ganska liten.



Det vi ser hända nu är det haveri alla vi medvetna trafikanter har varnat för i 10 års tid, och mer ändå.

Trafikverket måste granskas! Överrock på, och hårdare styrning. Nu!

Idioti är att göra om samma misstag och förvänta sig förändrat resultat.

Trafikverket kommer följaktligen naturligtvis ge oss fler kameror, fler vajerräcken och ytterligare sänkta hastigheter. Frågor på det?
 
Med tanke på att majoriteten av trafikarbetet (körd sträcka, inte "arbete" som sådant) i Sverige utförs av män, så känns det inte uppgiften så väldigt revolutionerande, nej.
Jag spinner vidare på Brinks resonemang att kanske satt de omkomna männen i passagerarsätet vid olyckstillfället, eller blev påkörda på bevakade övergångsställen osv.

Ska man slå till med en "fantastisk" nyhet gäller det att backa upp med basal bakgrundsfakta som sätter saken i ett vettigt sammanhang.

Annars kan man lika gärna gå ut med nyheten att "de flesta levande Aborrar lever i relativt fuktig miljö"...

-Åfan, det måste vara synd om dem för vem vill leva i ständigt fuktig miljö?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top