Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Körde drygt 8 mil igår, och det var stora delar av sträckan som gick på i princip full gas.
Snittade 0,2 liter/mil - på tal om små redskap för inte så raska äventyr![]()
View attachment 514308
App, app - 9,7hk om jag få be!Ja det är väl vad ca 7-8hk i genomsnitt tar…
Med vänlig hälsning,
App, app - 9,7hk om jag få be!![]()
Det är väl KTM:en? De har s.k. "ergo" sadlar som tillbehör och till rimligare kostnad än ex. Wunderlich sadlar till BMW. Trist att många tillverkare monterar en erkänt obekväm sadel så att de sedan kan kränga en dyr bekväm sadel - men, så funkar det idag.Jag vet inte om jag ska blogga vidare om cykeln eller bara låta det vara. För egen del tycker jag att det är skönt att kunna gå tillbaka och se vad som hände och inte bara lita på det rosaskimrande minnet.
Som jag avhandlat i en separat tråd har jag haft elektriska problem. Det kom en varning på skärmen och ett besök på Din MC för en bunt tusenlappar verkar ha löst det.
När de ändå hade cykeln inne fick de montera värmehandtag. Ett besök till blev nödvändigt för att aktivera dem också...
Som med alla mc jag har haft känns sittdynan för klent vadderad. Redan efter ett par timmar får jag lust att kliva av enbart på grund av det.
Det är dumt när jag brukar komma 35-40 mil på en tank.
View attachment 517729
Det där är resultatet av att jag var gubbgrinig och bara puttrade hem från macken.
Min storebror försöker köra snålt och kontrade med 5,5 liter på 27 mil. Han har förstås bara 7 kW.
Det är hysteriskt roligt att åka på grusväg med för mycket effekt, åtminstone så länge det är någorlunda vägliknande.
Synd att vi män inte verkar kunna kompensera en hård sadel med kalorier.Jag vet inte om jag ska blogga vidare om cykeln eller bara låta det vara. För egen del tycker jag att det är skönt att kunna gå tillbaka och se vad som hände och inte bara lita på det rosaskimrande minnet.
Som jag avhandlat i en separat tråd har jag haft elektriska problem. Det kom en varning på skärmen och ett besök på Din MC för en bunt tusenlappar verkar ha löst det.
När de ändå hade cykeln inne fick de montera värmehandtag. Ett besök till blev nödvändigt för att aktivera dem också...
Som med alla mc jag har haft känns sittdynan för klent vadderad. Redan efter ett par timmar får jag lust att kliva av enbart på grund av det.
Det är dumt när jag brukar komma 35-40 mil på en tank.
View attachment 517729
Det där är resultatet av att jag var gubbgrinig och bara puttrade hem från macken.
Min storebror försöker köra snålt och kontrade med 5,5 liter på 27 mil. Han har förstås bara 7 kW.
Det är hysteriskt roligt att åka på grusväg med för mycket effekt, åtminstone så länge det är någorlunda vägliknande.
Skönt med ett förslag som låter rimligt!Sporthojar är bekvämare för rumpan. Då fördelar man kroppsvikten på ben och armar också.![]()
Skönt med ett förslag som låter rimligt!
Det där stämmer i min ingenjörshjärna.
Visst är det en 1290 du åker runt på? Är det en R eller S? Hur är sadel höjden, skulle det funka för en vertikalt handikappad med i bästa fall 32" i inseam (en bra dag)Idag visade färddatorn 5,3 så jag körde väl oekonomiskt.
Jag kör en T (lika höjd som S) med en enkel sänkning som ger ca 3cm lägre sadel.Visst är det en 1290 du åker runt på? Är det en R eller S? Hur är sadel höjden, skulle det funka för en vertikalt handikappad med i bästa fall 32" i inseam (en bra dag)
Jag har en S 2019, vet inte om de senare är annorlunda. Det står 32 i byxorna jag har på mig för stunden. Jag är ungefär 73-1/4" lång totalt.Visst är det en 1290 du åker runt på? Är det en R eller S? Hur är sadel höjden, skulle det funka för en vertikalt handikappad med i bästa fall 32" i inseam (en bra dag)
Grymt, tack för snabbt svar!Jag har en S 2019, vet inte om de senare är annorlunda. Det står 32 i byxorna jag har på mig för stunden. Jag är ungefär 73-1/4" lång totalt.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |