Redskap för små raska äventyr

Jag såg en DR350S för 5000:- på Blocket tidigare idag.
Nu i efterhand så vet jag inte om jag grämer mig eller inte för att jag inte försökte mig på en fisketur.
Men så var det ju det där med att den har 8 liters tank. Det är ju rent av löjligt lite, men ändå...
Fan.

Det har funnits en billig ute här i Umeå också, var det den?
 
Det har funnits en billig ute här i Umeå också, var det den?
Uppsala. Med typ 2500 mil på mätaren och nybesiktigad.

Nu när jag skriver så grämer jag mig mer 😟
Hade ju till och med ett "och hur lång tid tar det innan den står i ditt garage" från frun, när jag berättade om annonsen. Det var ju nästan ett klart godkännande och ett tecken från från högre beslutsfattare att jag borde gått för det.
Fan.
 
Uppsala. Med typ 2500 mil på mätaren och nybesiktigad.

Nu när jag skriver så grämer jag mig mer 😟
Hade ju till och med ett "och hur lång tid tar det innan den står i ditt garage" från frun, när jag berättade om annonsen. Det var ju nästan ett klart godkännande och ett tecken från från högre beslutsfattare att jag borde gått för det.
Fan.

Ja, då ska du baske mig skämmas
 
Såhär 400 mil in på ägandet av KTMen är jag fortfarande ganska nöjd. Motorn är både det bästa och det sämsta med cykeln. Kraften i större delen av registret och ljudet runt 10 krpm är bara att njuta av, men på låga varv är det snudd på motbjudande.
Jag tror att jag valde rätt modell med farthållare och 19" framhjul. Det är vägar som gäller och det är i undantagsfall som jag tror att jag hade trivts bättre med en mer behändig hoj.
20250809_165226.jpg
 
Hörni, det där med bakdäck...
Det sitter ett Scorpion Trail II där nu och jag lyckas inte slita ut sidorna lika mycket som mitten. Fram sitter det Tourance Next 2 som går en stund till.
Jag kör inte i öknar eller klippterräng, men ungefär 25% på grus. Är det vettigt att byta till ett likadant däck igen?
Det är ju inte däckets fel att slitaget är som det är.
 
Hörni, det där med bakdäck...
Det sitter ett Scorpion Trail II där nu och jag lyckas inte slita ut sidorna lika mycket som mitten. Fram sitter det Tourance Next 2 som går en stund till.
Jag kör inte i öknar eller klippterräng, men ungefär 25% på grus. Är det vettigt att byta till ett likadant däck igen?
Det är ju inte däckets fel att slitaget är som det är.

Tourance Next 2 är ett utmärkt däck för dina ändamål. Dual compound så det håller längre i mitten.


Med vänlig hälsning,
 
Jag bytte till ett Tourance Next 2 för några veckor sen och har kört hundra mil eller så. Det drar förvånansvärt bra på löst underlag, men när man ska över nedfallna träd driver det sämre.

Ett fenomen jag märkt med cykeln efter att jag bytte framruta är att jag inte får tillräckligt med luft med visiret stängt. Det blir dessutom sämre ljudkomfort när inte visiret styr luften förbi intaget ovanpå hjälmen.
I det stora hela tycker jag väderskyddet är bra. Det är nästan som att åka buss...
 
Jag har tittat på bilderna jag lagt upp på olika ställen i forumet och det är en jäkla tur att man inte ser cykeln när man kör. Man kanske rentav ska vara tacksam att man har heltäckande klädsel så ingen känner igen en ovanpå. Från sidan ser framrutan ut som att man råkat parkera bredvid The Shard i London.
 
Tja, när rutan är lika hög som en kyrka...;)
1758801091427.png

Jag kör en Madstad-ruta som är lite lägre.
Annars tycker jag du har en av de snyggaste färgsättningarna på din hoj. 🤩
 
Jag har tittat på bilderna jag lagt upp på olika ställen i forumet och det är en jäkla tur att man inte ser cykeln när man kör. Man kanske rentav ska vara tacksam att man har heltäckande klädsel så ingen känner igen en ovanpå. Från sidan ser framrutan ut som att man råkat parkera bredvid The Shard i London.
Ingen skall komma och kalla dig för posör i alla fall...
 
Nyheter
GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back
Top