plisse
Gudomlig sporthojare
Sååå, när får du hem den?Jag är bara 1,86 och tyckte att jag satt bra, men det var en väldigt kort åktur.
Den är smal, men ganska hög.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sååå, när får du hem den?Jag är bara 1,86 och tyckte att jag satt bra, men det var en väldigt kort åktur.
Den är smal, men ganska hög.

Hmmm, ser onekligen intressant ut.Siddu, den har verkligen krupit under radarn.
Jag måste säga att jag blev lite småkåt på 4.0'an själv, dvs samma(?) men med 18/21-hjul.
![]()
För mig som velat ha en DR4-Z, men tycker att 12k€ är idiotiskt, så verkar ju denna för 7900€ helt flång-bueno rätt schysst.

Det ligger i nya Euro7-kravet.Varför har hojen ingen bakstänka?
Kinamotor (och säkert mycket annat) förstås, för det priset, men åtminstone så är det lite överkomligt.Hmmm, ser onekligen intressant ut.
Vore trevligt att få klämma o känna på den IRL, helst testa den i spenaten!
Dock fattar jag inte valet av framskärm...??
Aha, tack för svaret.Det ligger i nya Euro7-kravet.
Alla tar ändå bort den, och flyttar upp nummerplåten.
Man vill ju inte köra med "bögläpp" - Nej...rensad bakdel ska det vara, "tälj tajdy" heter det i folkmun.
Så, det är ett led i att skapa mindre plast på soptippen.

Kanske, folk lär nog byta. Något annat som ser konstigt ut är både hög och låg skärm. DR750/800 och moderna BMW t ex.Kinamotor (och säkert mycket annat) förstås, för det priset, men åtminstone så är det lite överkomligt.
Ja, den framskärmen är lite knas när man bemödat sig med 21" hjul.
Dock lätt löst.
Kanske ser lite mongo ut med stor hög skärm?
De äldre Alp 200 och Alp 4.0 hade Suzukimotorer, så jag har utgått från att även denna har det. Hoppas det inte är bytt mot nån kinamotor.Kinamotor (och säkert mycket annat) förstås, för det priset, men åtminstone så är det lite överkomligt.
Ja, den framskärmen är lite knas när man bemödat sig med 21" hjul.
Dock lätt löst.
Kanske ser lite mongo ut med stor hög skärm?
De gamla hade Suzuki motor, denna har en ; "350cc, single-cylinder engine developed in partnership between Beta and Tayo Motorcycles", = Kinamotor.De äldre Alp 200 och Alp 4.0 hade Suzukimotorer, så jag har utgått från att även denna har det. Hoppas det inte är bytt mot nån kinamotor.
Det där är väl inget man kör på vägen med utanför tävling?
Jo .. men jo! Du har alltså inte provat en? Du måste i alla fall testa, den är skitsköööön!Det där är väl inget man kör på vägen med utanför tävling?
Jodå men på grus /har ett häng här som kör fe501/exc 500Det där är väl inget man kör på vägen med utanför tävling?
eller hur.. Jag kände ganska snart på väg hem med hojen från Rotebro att den var väldigt lik min KTM 350, men mycket lugnare i motorn, och varven (drevad 13/52!). Den har högre potential att bli min 'lekhoj' ute i landet då jag säkert kan färdas längre och bekvämare på den, än på min 350.Kolv byts inte på tävlingsintervall utan mer 3-400 timmar då dom inte anser att dom slits på samma vis och olja/filter å nån gång ibland ventilspel är inte mycket jobb
Jo .. men jo! Du har alltså inte provat en? Du måste i alla fall testa, den är skitsköööön!
Visst är den lite känslig på gasen och reagerar väldigt friskt på allt du gör med reglagen, så du behöver vänja dig vid det. Justera handtagen / broms / växel-pedaler, vinkel och utslag, styret ... , och spänn gasvajrarna så att du kopplar in handtaget till nerven i högerhanden, hojen ska bli som en välstämd fiol. Och när du fått kläm på hojens reaktivitet, DÅ börjar allt skoj.
450 excf är inte direkt för enrudo, åtminstonne inte i våra tajta skogar. Inte ens mindre crossbanor funkar då du aldrig får upp nån hastighet, möjligtvis nån större bredare mx-bana med långa hopp osv, så att du får användning av motorns kapacitet. Kanske sandbanor som Uringe kan funka då bakhjulet ofta snurrar mer än det behöver
Hur som helst är KTMs 450 toppen när du drevat för vägen (t ex 14/44), då kan du ha skitkul på grusvägar och dammiga dåligt underhållna apokalypsvägar på landsbyggden, eller dom gropiga/lagade gamla vägarna i villaområdena i Hägersten, Långbro ..m fl, men se upp för korsningarna där, och inte efter läggdags
Du kommer alltid att njuta av ljudet, skippa öronproppar, och ha helst öppen hjälm. Däcken kan man alltid byta till nåt mer personligt, bekväm sits från copnceptseats, och installerar du egna plaster med fina dekaler så blir hojen din älskling för alltid. Äventyret blir sällan raskare än så.
Dom är landsvägsreggade följer med blinkers och backspeglar i en kartong.Jag har förstått det som att enduro/mc-hojar inte har ryckutjämnare i baknavet = jobbig att köra. Har denna hoj det? Nån som vet hur det är med ktms/husqvarnas 500?
Kan dessa fortfarande köpas nya och inreggade för landsväg?
Är du nojig finns fälgar att köpa med det i ,Jag har förstått det som att enduro/mc-hojar inte har ryckutjämnare i baknavet = jobbig att köra. Har denna hoj det? Nån som vet hur det är med ktms/husqvarnas 500?
Är du nojig finns fälgar att köpa med det i ,
Har aldrig känt behovet på grus alls och alla xr650r osv som gått som motarder utan lever fint idag .
Encylindrigt är inte kul i jämn fart på landsväg däremot men det är nåt helt annat kan bara jämföra med xr650r utan o 690 Med ryckitkämnare och jag märker ingen skillnad
Japp, serien i dessa väglagliga fyrtaktare (och tävlingshojar) heter EXC-F från KTM, dom går även under märken som Gasgas och Huskvarna med andra namn med småändringar i detaljer, från 250 och 350 till 450 och 500 cc.Jag har förstått det som att enduro/mc-hojar inte har ryckutjämnare i baknavet = jobbig att köra. Har denna hoj det? Nån som vet hur det är med ktms/husqvarnas 500?
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |