Racinggrepp - Vart hittar man dom?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Ni vet de där grå knottriga gummihandtagen. Vart kan man hitta återförsäljare av sådana? jag ser ju alltid sådana i butik, fast för crossar. Vill ha det till R1an.

Funkar det inte med crosshandtag då? Det är nog Renthal du menar.

Bifogat

• renthal.jpg
    renthal.jpg
    12.8 KB · Visningar: 168
Busaberg skrev:
Funkar det inte med crosshandtag då? Det är nog Renthal du menar.
Nej, i med att jag skrev att jag hittat sådana redan... och inte köpt och frågar här så funkar inte crosshandtag.

Anledning: hålen är för små, och handtagen är för korta.

Swedie skrev:
Nej, i med att jag skrev att jag hittat sådana redan... och inte köpt och frågar här så funkar inte crosshandtag.

Anledning: hålen är för små, och handtagen är för korta.

Renthal har! Olika færger beroende på mjukhet, svarta eller gråa.

Bara att bestælla!

/Joakim

På tal om grepp: har sett att en del (både Oscar och Swedie tror jag) har transparent/knottrig plast på tankens sidor. Har man stor nytta av detta?

Handtag

Det finns ett par hand tag som heter garand prix,superbike med artikelnr 5-144 från duells och kostar ca99kr.

Nyteknik skrev:
På tal om grepp: har sett att en del (både Oscar och Swedie tror jag) har transparent/knottrig plast på tankens sidor. Har man stor nytta av detta?
Tror att det är Keith Code som rekommenderar det, går att beställa på hans sida. Ska ge bra grepp med låren utan att sabba skinnstället som skejttejp (sp?).

Nyteknik skrev:
De heter Stomp. jag funderar på att plocka hem genom gruppköp. Om det vore av intresse? De kostar tyvärr en hel del, 35 pund tror jag.

Swedie skrev:
De heter Stomp. jag funderar på att plocka hem genom gruppköp. Om det vore av intresse? De kostar tyvärr en hel del, 35 pund tror jag.

Tycker du att det gör någon större skillnad?

Pelle B skrev:
Har inte kört utan sen förra året, men jag har iaf definitivt inga problem med att jag kasar runt på hojen. Greppar bara lätt tanken med benet och hänger av tills hjälmen skrapar i!!

Jag har Stomp grip monterat på min Mille. Jag tycker att det gör en enorm skillnad. Man får mycket bättre kontakt med hojen. Tidigare hade jag problem med att tanken var så hal att man var tvungen att hålla stenhårt i styret när man bromsade. Nu är det bara att knipa till lite så sitter man som i ett skruvstäd.

Göran skrev:
Jag har Stomp grip monterat på min Mille. Jag tycker att det gör en enorm skillnad. Man får mycket bättre kontakt med hojen. Tidigare hade jag problem med att tanken var så hal att man var tvungen att hålla stenhårt i styret när man bromsade. Nu är det bara att knipa till lite så sitter man som i ett skruvstäd.
Hmmm, låter ju inte alls dumt. Ska vi samla ihop en order och lägga den där vi får bästa pris? Någon som startar en ny tråd för namninsamling?

Nyteknik skrev:
Hmmm, låter ju inte alls dumt. Ska vi samla ihop en order och lägga den där vi får bästa pris? Någon som startar en ny tråd för namninsamling?
Vänta lite, jag ska ta kontakt med dom först så jag vet vad för pris jag kan utlova.

Swedie skrev:
Vänta lite, jag ska ta kontakt med dom först så jag vet vad för pris jag kan utlova.

Count me in. 40$ är det väl värt om man kan utesluta några timmar på gymet! :banana

Pelle B skrev:
Jag har kört med sånna på motocross/supermoto och där tycker jag inte de gjorde någon störe skillnad, jag tror jag mer irriterade mig på det än använde det.

MEN, på en sån cykel så har du andra vinklar mot hojjen och jag gillar dessutom att kunna glida mot hojjen. (det där lät ju normalt :rolleyes: )

På en RR-hoj kan du nog defenetivt ha fördel av det.

Jag är kanske på. Är det lätt att plocka av om man inte gillar känslan?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back