R1 och R6-tråden!

Blinkers...
Skulle någon ha lust att plåta sin R6 -06-07 med orginalblinkers där blinkersarmarna går in i frontkåpan?
Undrar om org.blink. kräver såna täckbrickor som miniblink ofta har, eller om det bara är armarna som fyller ut hålet?

En bild, snäälla..? :Bugar

Problemet löst!

Nån som provat helibars clip ons? Jag e lång o hade gärna kommit upp lite med axlarna. O dom verkar Mest vettiga med skruven som passar i kronan o fäste till styrdämparn på min.
Gillar inte tanken riktigt med clipons man bara fäster i gaffelbenet.

Kan man byta ner sig från r1 till r6?
Har funderingar på o byta. Har inte kört nån i 600 klassen.
Kört dom flesta typer av hojar. Haft många till o med.
Men förutom det uppenbara som motorn mellan r1 o r6 som jag redan fattar. Känns dom lättare o mer snabbstyrda?
Kör nerdrevat idag o effektblås. O e inte omöjlig på o ha mer hästar/vrid.
Men hur är r6an jämfört?

Som det pucko jag är har jag lyckats köpa fel däck fram till min R6 -99.
Köpte 120/70 och det ska tydligen vara 120/60 kan jag köra på det ändå?
Ser ut att bli väldigt tight.
Ja, jag är en rookie! :lol

Som det pucko jag är har jag lyckats köpa fel däck fram till min R6 -99.
Köpte 120/70 och det ska tydligen vara 120/60 kan jag köra på det ändå?
Ser ut att bli väldigt tight.
Ja, jag är en rookie! :lol

Du kan köra med det men beroende på vilken däckmodell det är så kan det skrapa i skärmen. För att få samma köregenskaper som med 120/60 så bör du sänka frontänden lite i gafflarna. Det finns en beräkning för det men den kan jag inte. Googla, det finns mycket info.

Du kan köra med det men beroende på vilken däckmodell det är så kan det skrapa i skärmen. För att få samma köregenskaper som med 120/60 så bör du sänka frontänden lite i gafflarna. Det finns en beräkning för det men den kan jag inte. Googla, det finns mycket info.

Tusen tack för svar! :tummenupp
Det skrapar inte i men det är som sagt väldigt tight.
Tror det är för lite luft i däcket så det kanske skrapar i när det väl är rätt tryck!
Jag får fråga internet angående beräkningen!

Klurar på en r6a (2003) på blocket. Den har gått 3800mil. Jag har frågat internet avseende r ventilerna ska justeras men inte fått svar. Någon här som vet? Eller är det så att det görs vid behov?

Kan man byta ner sig från r1 till r6?
Har funderingar på o byta. Har inte kört nån i 600 klassen.
Kört dom flesta typer av hojar. Haft många till o med.
Men förutom det uppenbara som motorn mellan r1 o r6 som jag redan fattar. Känns dom lättare o mer snabbstyrda?
Kör nerdrevat idag o effektblås. O e inte omöjlig på o ha mer hästar/vrid.
Men hur är r6an jämfört?

Jag har R6 09 och den är högre än R1 men man sitter thigtare ändå på R6. Har bara prov kört En R1 05 men den kändes som ett skepp jämförelsevis. Han som har R1 kör mycket bana och säger om han vore lite mindre till storleken skulle han lätt köra på R6.

Klurar på en r6a (2003) på blocket. Den har gått 3800mil. Jag har frågat internet avseende r ventilerna ska justeras men inte fått svar. Någon här som vet? Eller är det så att det görs vid behov?

26000 miles = 4000 mil som på de flesta Yamaha. Det är dock kontroll och man justerar bara vid behov. Oftast behövs det inte.

Jag sålde min R1:a igår, snyft! Så nu får man köra R6:a istället :banana

Hej allihopa!
Det är så att jag ska köpa "första hoj" nu (kör 2hjuligt med motor sen jag var 5 1/2 år.)
Det är så att jag är sugen på en yamaha r6 strypt till 25kw, blir en begagnad till att börja med, men min fråga är, 4000+mil, är det långt för den hojen?
Vad bör man tänka på när man testar och tittar på den?

Tacksam för seriösa svar!

Mvh

Hej allihopa!
Det är så att jag ska köpa "första hoj" nu (kör 2hjuligt med motor sen jag var 5 1/2 år.)
Det är så att jag är sugen på en yamaha r6 strypt till 25kw, blir en begagnad till att börja med, men min fråga är, 4000+mil, är det långt för den hojen?
Vad bör man tänka på när man testar och tittar på den?

Tacksam för seriösa svar!

Mvh
Nej, 4000 mil är inte långt för en hoj av den kalibern, dvs yamaha.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back