R1 och R6-tråden!

Hej allihopa!
Det är så att jag ska köpa "första hoj" nu (kör 2hjuligt med motor sen jag var 5 1/2 år.)
Det är så att jag är sugen på en yamaha r6 strypt till 25kw, blir en begagnad till att börja med, men min fråga är, 4000+mil, är det långt för den hojen?
Vad bör man tänka på när man testar och tittar på den?

Tacksam för seriösa svar!

Mvh
 
Hej allihopa!
Det är så att jag ska köpa "första hoj" nu (kör 2hjuligt med motor sen jag var 5 1/2 år.)
Det är så att jag är sugen på en yamaha r6 strypt till 25kw, blir en begagnad till att börja med, men min fråga är, 4000+mil, är det långt för den hojen?
Vad bör man tänka på när man testar och tittar på den?

Tacksam för seriösa svar!

Mvh
Nej, 4000 mil är inte långt för en hoj av den kalibern, dvs yamaha.
 
Mellan R6 06-07 och 08-12 skiljer det något skruvhål här, och nån dekal där. Men vad skiljer vid körning, är det möjligt att märka nån skillnad öht? :va
Vad skiljer i varvtid mellan två orginalhojar?
 
Sålde precis sporthojen. Borde man lägga ner kontot nu då? Eller kan jag bara va passiv tills jag köper en annan?
 
Mellan R6 06-07 och 08-12 skiljer det något skruvhål här, och nån dekal där. Men vad skiljer vid körning, är det möjligt att märka nån skillnad öht? :va
Vad skiljer i varvtid mellan två orginalhojar?

Jag har för mig att jag läste att dom ändrade över 100 punkter till 08ans R6a sen vad det gör på körningen kan jag väl inte säga direkt men jag tyckte det va bättre drag i 08an jämfört med polarens 07a
 
Jag har för mig att jag läste att dom ändrade över 100 punkter till 08ans R6a sen vad det gör på körningen kan jag väl inte säga direkt men jag tyckte det va bättre drag i 08an jämfört med polarens 07a
Okej, men det var inget avgörande som skiljde när du körde?
 
Last edited:
Det va ju ett tag sen men 08an kändes bättre generellt. Varvräknaren är ju glädjemätare på 07ans exempelvis och gången i motorn kändes mycket mer behaglig på 08an. Tror inte jag hade köpt en äldre än 08a om jag provat båda samtidigt vid ev köp. Men köra man bara den ena eller den andra så tror jag man har svårt att märka nån större skillnad mer en det kosmetiska som skiljer såsom instrument och utseendet.
 
Det va ju ett tag sen men 08an kändes bättre generellt. Varvräknaren är ju glädjemätare på 07ans exempelvis och gången i motorn kändes mycket mer behaglig på 08an. Tror inte jag hade köpt en äldre än 08a om jag provat båda samtidigt vid ev köp. Men köra man bara den ena eller den andra så tror jag man har svårt att märka nån större skillnad mer en det kosmetiska som skiljer såsom instrument och utseendet.


Jaha, det var trots allt sån skillnad? Det skulle va skitkul om man kunde prova dem sida vid sida, både motor och chassie.

Visst, alla varvräknare visar mer eller mindre för mycket, men -06 kanske lite mer än andra. Min -06 bröt vid 15.900 men har glömt vad mätaren visade (var det 18.000?). Min -99 bröt vid 14.500 och visade 16.000.

- - - Updated - - -

Det va ju ett tag sen men 08an kändes bättre generellt. Varvräknaren är ju glädjemätare på 07ans exempelvis och gången i motorn kändes mycket mer behaglig på 08an. Tror inte jag hade köpt en äldre än 08a om jag provat båda samtidigt vid ev köp. Men köra man bara den ena eller den andra så tror jag man har svårt att märka nån större skillnad mer en det kosmetiska som skiljer såsom instrument och utseendet.


Jaha, det var trots allt sån skillnad? Det skulle va skitkul om man kunde prova dem sida vid sida, både motor och chassie.

Visst, alla varvräknare visar mer eller mindre för mycket, men -06 kanske lite mer än andra. Min -06 bröt vid 15.900 men har glömt vad mätaren visade (var det 18.000?). Min -99 bröt vid 14.500 och visade 16.000.
 
Om någon R6 99-02 åkare är intresserad:

http://www.sporthoj.com/annonser/id/3294

Jag såg faktiskt din annons och regerade på att priset verkligen var nåt i hästväg. Mest komiskt blev det när jag har en annons som ligger bara ett par steg under din på r1 kåpor men med ett pris på en fjärdedel av ditt. Men kanske är det underdelen i kolfiber som drar upp priset?
 
Varför vill du sälja kåporna, du ska väl inte bygga räser på den gamle stackarn? :hihi

Nej då. Nästan tvärt om faktiskt.
Det kommer dröja länge innan det rejsas mer med den. Så behovet av extra kåpor är näst intill obefintligt.


Jag såg faktiskt din annons och regerade på att priset verkligen var nåt i hästväg. Mest komiskt blev det när jag har en annons som ligger bara ett par steg under din på r1 kåpor men med ett pris på en fjärdedel av ditt. Men kanske är det underdelen i kolfiber som drar upp priset?

Well...

Får villigt erkänna att jag inte har nån koll på något värde. Sökte runt lite och frågade även här, men fick inget svar och hittade inget likvärdigt heller. Din annons såg jag. Men förutsatte (säkert felaktigt) att det var kinakåpor, vilket I min värd är en helt annan grej.
 
Last edited:
Någon illvillig jävel försökte bryta tändningslåset (trots startspärr (och larm)) men kom inte längre än att plasten runt sprack. Allt fungerar men har man OCD så vill man ändå fixa det. Dock påstår någon i MC-varuhusets reservdelsdisk att startspärrens antenn sitter i plasthöljet och därför kostar delen typ 4500 kronor. Eller om det var 3900, jag minns inte. Alldeles för mycket för lite spräckt plast åtminstone. Jag försökte titta i sprängskisserna men hittade inte rätt pryl, är det någon här som kan hitta artikelnr? Hojen är en R6 -05.

FullSizeRender.jpg
 
Tjena!

Tänkte kolla om det finns någon här som har lite grejor att sälja till ett vettigt pris som passar en R6:a års. 05? Jag söker är: blåa orginalkåpor, mindre och snyggare skylthållare (komplett), någon form av styrdämpare, stålomspunna bromslangar, power commander, quickshifter eller annat intressant.
 
Hej!
Tänkte höra vad ni kör på för däck?
Själv har jag åkt ca 300mil på ett Pilot Power som nu är helt slut! (i varje fall i mitten :rodnar)
Något bra tips för mig som är nybörjare och tyvärr inte sliter så mycket på sidorna av däcket?
 
Kanske fel tråd att ställa denna fråga men gört ändå!
Behöver byta hjullager på min hoj (R6 -99), ska jag då byta alla lager?
Verkar lagom svårt att få ut nållagret....:va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top