Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och i vilka klasser får man nu ha det då? Eller rättare sagt, vilka får man inte ha det![]()
I Rookie-klasserna får du i princip köra med vad som helst så länge du inte använder turbo, kompressor eller lustgas. Grundtanken är att man som rookie ska kunna köpa hojar från de andra klasserna utan att få problem med att hojen är för trimmad eller har fel komponenter. Finns rookie-hojar som har 190 bakhjulshästar!Ok! alltså tillåtet i alla Rookieklasser. låter bra![]()
Är väl bara sst600 och ss600 som inte får ha det. O ss600 kör vi inte ens här hemma längre.
Grundtanken är att man som rookie ska kunna köpa hojar från de andra klasserna utan att få problem med att hojen är för trimmad eller har fel komponenter. Finns rookie-hojar som har 190 bakhjulshästar!![]()
Dyraste racehojen under säljes är en rookie 1000 cykel med kolfiberhjul och en massa annat godis. Vill man vara värst i depån finns där inga genvägar...
Vad jag kan se i reglementet är det okej i Rookie-klasserna men inte i SST, SS eller Superbike.Rätt OT, men ändå, är det tillåtet med kolfiberhjul i rookie/svensk RR ?
Vad jag kan se i reglementet är det okej i Rookie-klasserna men inte i SST, SS eller Superbike.
Vad kostar ett par magnesium eller kolfiberfälgar nya?Stämmer så vitt jag vet också, kolfiber är bara tillåtet i rookie och GP125/250. Kan tyckas lite overkill att ha köpt sådana fälgar för rookieracing men vill man vinna så.
ss 600 har! Å låter grymt gott när de växlar.![]()
Vad kostar ett par magnesium eller kolfiberfälgar nya?
..
Så där får du inte skriva, nu börjar det ju klia i fingrarna direktPå en 1000cc gör kolfiberfälgar ca 4-6km/h högre toppfart och ca 0,5-1sek bättre tider runt en bana på runt 3-4km. Vikten är rätt nära hälften mot org.
Så där får du inte skriva, nu börjar det ju klia i fingrarna direkt![]()

Men om qs mot all förmodan skulle slita på lådan, av det ja läst i denna tråd så verkar det inte slita något på lådan, men om det nu skulle göra det så finns det ju dem som får betalt för att göra nya delar.
Jo, men de har väl brytaren på styret? Får man inte ha den modellen i sst600 också?
Och gör det på ett himla trevligt sätt dessutom. Smeker in växlarna.
Fast du bör kanske förtydliga med att solenoiden är burken under knävecket och knapparna är det alufärgade vid handtaget.
Hm.... ingen aning! "Brytare på styret"??? Är det en dödare helt enkelt?
Information!!! Please.
Hur funkar detta? Och får jag ha det i stk600?
se bild, knappar på styret som styr tändbrytare och solenoid, växlar på några millisekunder![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |