Bodoe
Motorhaverist? Javisst!
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
KLAR!SE BILDER NEDAN!
Denna tråd kommer att uppdateras allt eftersom. Beräknad tid då projektet skall vara klart: Våren 2004...*host* Hösten 2004
Projektet går ut på att få en ovanlig hoj ännu ovanligare, och grymmare
Punkterna jag vill ändra på är utseende, prestanda och säkerhet. Kort sagt det mesta. Inspirationen till detta projekt har jag fått från sidor som www.dreamgate.ne.jp/nsr och www.tygapreformance.com där jag dreglat många timmar på de projekt som byggts av andra NSR-ägare. Efter att ha gjort en drömlista med saker som jag skulle vilja ha på min hoj började jag sortera fram sådant som var ekonomiskt rimligt att fixa och det som inte var för krångligt.
Listan ser nu ut ungefär så här, uppdelad i tre kategorier:
Motor:
- Omnicasila cylindrar (Klart 2003-08--)
- Nytt kolvpaket (Klart 2003-08--)
- Bänka hojen (med/utan HRC trimpipor, med/utan strypning.....allt i olika kombinationer)
Utseende:
- Polera pipor (trim och original) (Klart 2003-06--)
- Polera ram och/eller sving (överväger nog att inte åta mig detta jobb)
- Nya kåpor (Klart 2003-08--)
- Dekaltrimma och lacka, även tank skall spacklas ((Klart 2004-07--))
- Skruvkit (eloxerade skruvar på de flesta ställen på motor och sånt)
- Miniblinkare
Övrigt:
-Nytt drivpaket (Renthal och RK RX-ring) (Klart 2004-09-03)
- Stålomspunna bromsslangar fram/bak (Klart 2003-10-17)
- Cykeldator
- Snabbkontakt för byte mellan original del och HRC trim på kabelstam till CDI-box för tändningen (Klart 2003-04--)
- Snabbfästen för kåpor (Klart 2004-09-03)
- Gjuta av kåpor
- Styrdämpare (? - i mån av behov och pengar - ?)
- Ny regplåt (original storlek, plåt) (Klart 2003-04--)
När jag ryckte in i lumpen började jag på allvar att kika på de delar Tyga Preformance hade att erbjuda. Efter många mail om priser mm så bestämde jag mig. Jag beställde ett nytt kolvpaket (kostade ca 5000:- om man beställde från MCV och ca 2500 plus skatt från Tyga), då "passade jag på" att beställa ett kåpset á la GP 250 recplica med lite tillbehörande saker. En vecka senare kom lasten fram och mycket mer än så är inte gjort vid detta läge.
Nå, hur kommer slutprodukten se ut?
FÖRE:
EFTER: ? ? ? ?
Kanske så här?
Eller så här? Detta har länge varit favoriten...
...fram tills denna hoj såg dagens ljus. Najs
Nej, det blev så här! (RIP Daijiro Kato)
Replica av Daijiros NSR 250 från 2001 - Team Telefonica Movistar. Bortsätt från att jag har metallic blå och de misstag som Mattias gjort med saxen på dekalerna ska de vara ganska lika.
Någonstans här borde effekten landa uppskattar jag. Vet inte om det är någon större skillnad på TYGAS pipor och HRC.

Sanningen får vi reda på dagen då jag bänkar moppen.
Tjo
/Bodoe
Här har ni smakprovet, hela buffén serveras här(se nedan bilden)!
Länk med fler bilder: HÄR!
Denna tråd kommer att uppdateras allt eftersom. Beräknad tid då projektet skall vara klart: Våren 2004...*host* Hösten 2004
Projektet går ut på att få en ovanlig hoj ännu ovanligare, och grymmare

Listan ser nu ut ungefär så här, uppdelad i tre kategorier:
Motor:
- Omnicasila cylindrar (Klart 2003-08--)
- Nytt kolvpaket (Klart 2003-08--)
- Bänka hojen (med/utan HRC trimpipor, med/utan strypning.....allt i olika kombinationer)
Utseende:
- Polera pipor (trim och original) (Klart 2003-06--)

- Polera ram och/eller sving (överväger nog att inte åta mig detta jobb)
- Nya kåpor (Klart 2003-08--)

- Dekaltrimma och lacka, även tank skall spacklas ((Klart 2004-07--))

- Skruvkit (eloxerade skruvar på de flesta ställen på motor och sånt)
- Miniblinkare
Övrigt:
-Nytt drivpaket (Renthal och RK RX-ring) (Klart 2004-09-03)

- Stålomspunna bromsslangar fram/bak (Klart 2003-10-17)
- Cykeldator
- Snabbkontakt för byte mellan original del och HRC trim på kabelstam till CDI-box för tändningen (Klart 2003-04--)

- Snabbfästen för kåpor (Klart 2004-09-03)
- Gjuta av kåpor
- Styrdämpare (? - i mån av behov och pengar - ?)
- Ny regplåt (original storlek, plåt) (Klart 2003-04--)
När jag ryckte in i lumpen började jag på allvar att kika på de delar Tyga Preformance hade att erbjuda. Efter många mail om priser mm så bestämde jag mig. Jag beställde ett nytt kolvpaket (kostade ca 5000:- om man beställde från MCV och ca 2500 plus skatt från Tyga), då "passade jag på" att beställa ett kåpset á la GP 250 recplica med lite tillbehörande saker. En vecka senare kom lasten fram och mycket mer än så är inte gjort vid detta läge.
Nå, hur kommer slutprodukten se ut?
FÖRE:

EFTER: ? ? ? ?
Kanske så här?

Eller så här? Detta har länge varit favoriten...

...fram tills denna hoj såg dagens ljus. Najs

Nej, det blev så här! (RIP Daijiro Kato)

Replica av Daijiros NSR 250 från 2001 - Team Telefonica Movistar. Bortsätt från att jag har metallic blå och de misstag som Mattias gjort med saxen på dekalerna ska de vara ganska lika.

Någonstans här borde effekten landa uppskattar jag. Vet inte om det är någon större skillnad på TYGAS pipor och HRC.

Sanningen får vi reda på dagen då jag bänkar moppen.
Tjo
/Bodoe
Här har ni smakprovet, hela buffén serveras här(se nedan bilden)!

Länk med fler bilder: HÄR!
Last edited: