CBR 900rr 1998 renoveringsprojekt

WOHO ! kåporna har kommit =D posten ringde och sa att "vi har ett jätte stort paket här till dig från tyskland, vi kan inte leverera det i vår vanliga bil" Skit i det, jag hämtar !! :D blir nog inge extrajobb i helgen, nu ska det skruvas kåpor =D bilder kommer på kalaset när jag fått hem det
 
WOHO ! kåporna har kommit =D posten ringde och sa att "vi har ett jätte stort paket här till dig från tyskland, vi kan inte leverera det i vår vanliga bil" Skit i det, jag hämtar !! :D blir nog inge extrajobb i helgen, nu ska det skruvas kåpor =D bilder kommer på kalaset när jag fått hem det

Vart handlade du kåporna? Länk?
 
Ebay, tyskland 400 euro typ. hyffsad passform. en del meck men det funkar. lyckades spräcka mitt flong nya kåpglas dock, mkt bittert. då va det dags att åka hem
 
Nu börjar det hända lite grejer. Lyckades få ihop kåpglaset hyffsat. Blir ett nytt igen lite senare, får va så länge. Kostade en slant ändå så det känns onödigt att lägga pengar på två när det finns annat som behövs. Tanken va att jag skulle skruva hela dagen med tanke på att dom lovade regn idag, VART FAN DÅ ? :mad: Solen skiner och fåglarna kvittrar o så har man hojen i molekyler.

Men kåporna börjar ta plats iaf, tar dock tillbaka det jag sa igår om passformen. Den är som bäst "tveksam". Mycke filande och fixande för att få det bra. Dock så har dom gjutit in gängor på många ställen istället för honda original plast-clips, vilket är smidigt.

Men men, bilder kommer här

2012-06-29 18.40.15.jpg

2012-06-29 18.40.37.jpg

2012-06-29 18.41.28.jpg

2012-06-29 20.03.52.jpg

2012-06-29 22.00.49.jpg

2012-06-30 17.52.25.jpg

2012-06-30 17.52.35.jpg

Massa jobb kvar, men tanken är att bli klar med kåporna ikväll. Wish me luck :hihi
 
Här kommer lite bilder på färdigt resultat, dock utan blinkers fram. Lyckades slita sönder nån lödning i ena så det måste lödas om igen, orkade inte riktigt det igår kväll. Men resultatet blev ändå helt okej tycker jag, har inte putsat av kåporna än, massa kladdiga fingeravtryck och så men helhetsintrycket känns bra mycket bättre nu.

2012-06-30 22.07.04.jpg

2012-06-30 22.09.01.jpg

2012-06-30 22.10.10.jpg

Så nu ska det städas verkstad och lödas blinkers ! Kanske orkar byta kopplings och broms grepp med, vi får se =)
 
det går sakta framåt här nu =D jag är väldigt väldigt nöjd med hojen, fruktansvärt rolig att köra, därav vill jag inte riva ner den =P har bytt kopplings/bromsgreppen och fortsätter jakten på en tank till vettiga pengar. Börjar dock se ut som om det får bli att kapa fästena på den jag har och svetsa på en tank modell äldre. 92-97 tankar finns det en hel hög av att få tag i, 98-99 är svårare. han den där Ebay har ett gäng men lite för många pengar för tillfället. sen söker jag väldigt aktivt efter fotpinnar till en r1a 99ish som jag blev tipsad om tidigare. finns ju att få tag i nya men just nu letar jag beggade.

Har dock börjat snegla på en fighterkrona och ett mt03 lyse lite smått, och kanske en zx10r bakdel. har ju alla mina gamla kåpor kvar med så man kanske skulle kunna göra nåt snyggt kåp-hopklipp av dom till ev fighter look.

Men som sagt, köra mer skruva mindre är modellen just nu, vintern är lång så det kommer finnas tid =)
 
Kolla med SalusAnsvar om du inte fixat försäkringen än. Jag betalar 280kr/mån för en halvförsäkring på min Blade.

Hur är skicket på din framkåpa? Har samma färgsättning som din, men kör med kraschkåpa nu då min original är skrot.
 
sen söker jag väldigt aktivt efter fotpinnar till en r1a 99ish som jag blev tipsad om tidigare. finns ju att få tag i nya men just nu letar jag beggade.
Tänk på att det måste vara R1 pinnar 98-01, och att du behöver växelpinnen och fotbromsen också. Man får modifiera något för att det ska passa, har för mig att jag fick köpa en förlängningsmutter bl.a.
Jag fick hjälp av någon här på forumet som PM:ade över lite bilder på modifikationerna till mig. Kan kolla om jag har dom kvar...

Här kommer före och efter bilder på min blejd iaf:

IMG_0565.jpg

IMG_0564.jpg
 
Kolla med SalusAnsvar om du inte fixat försäkringen än. Jag betalar 280kr/mån för en halvförsäkring på min Blade.

Hur är skicket på din framkåpa? Har samma färgsättning som din, men kör med kraschkåpa nu då min original är skrot.

Kirrade försäkringen, blev folksam på 1000lapp/månad avställningsbart för halvförsäkring. Tror inte ja får så mkt lägre nånstans med tanke på omständigheterna =) under 30, körkort i 1 månad i stockholm = ont i plånboken ! =) men tackar för tipset, ska kolla igen när jag ställer på i vår

Fronten såg ok ut, lite kantstött och så men det va väl den ända kåpan som va hel. Kan knäppa lite bilder på den imorgon.

//Patrik
 
Tänk på att det måste vara R1 pinnar 98-01, och att du behöver växelpinnen och fotbromsen också. Man får modifiera något för att det ska passa, har för mig att jag fick köpa en förlängningsmutter bl.a.
Jag fick hjälp av någon här på forumet som PM:ade över lite bilder på modifikationerna till mig. Kan kolla om jag har dom kvar...

Här kommer före och efter bilder på min blejd iaf:

View attachment 365646

View attachment 365647

Det där ser ju ut att lira bra ju, hur blev det på andra sidan ? fick du modda nåt med bromsen med eller ?
 
Långt mellan uppdateringarna =) nu har det ju faktiskt varit sjukt roliga att ut och åka hoj ! Nu är den dock avställd,antagligen fram till nästa säsong. Blev lite för mycket åka hoj och skruva i garaget tydligen enligt sambon. Så nu har jag obegränsat med tid till allt möjligt istället, dock först och främst lösa det med nånstans att bo ! =D

Kvalisorten på mina fina kåpor kan utan tvekan ifrågasättas. De har spruckit sönder bortom räddning. Fick böja och bända för att få ihop dom, och det var väl lite för mkt spänn på det hela antar jag. De flesta infästningar och skruvhål för rutan har spruckit. Även fästet till själva toppkåpan i fram har spruckit och lacken har släppt. Så det har man lärt sig nu, kåpor som man får billigt, är billiga av en anledning ! Så nu blir det att börja skruva ner hojen, och faktiskt bygga fighter av den ! Tror ev att jag har en sportslig chans att faktiskt behålla körkortet även nästa säsong på det viset =)

Planen blir så till vida, nedmontering i molekyler. Förmodligen lämna in ramen och svingen på pulverlack. är lite sugen på blodröd/svart men har inte bestämt vad som blir vilket. Hade nog varit snyggt med röd ram, sving, fälgar och styre, sen resten svart eller ev vitt. Men det kommer som sagt bli först i vinter, men hojen får gott stå inne och mysa tills dess. Tänker spara dom försäkringspengarna till delar istället.

Ska ta lite bilder på det spräckta när jag kommer tillbaka hem från semestern i blekinge, aka the dirty south !
 
Död hoj, pga utlåning. You break it, you buy it. Dvs crashad och såld till marodören.

Nästa projekt, Aprilia mille kanske ? =)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top