Ny i 2t träsket med en Aprilia RS 250

Hej.
såg att du köpt pipor redan .. annars har jag tyga pipor på min som du kunde lyssnat på, jag har en Kick du kan få, den är väl använd och lite glappig men funkar tills du hittar något annat.
jag bor precis utan för lund.

/Pär
 
"Glapp i fotpinnarna"? Mycket glapp? Behöver nämligen höger fotpinne :tungan
Ute efter kåpglas med om någon har något sånt liggande?
 
"Glapp i fotpinnarna"? Mycket glapp? Behöver nämligen höger fotpinne :tungan
Ute efter kåpglas med om någon har något sånt liggande?

Är det själva pinnen du behöver? Tyckte jag hade nån extra liggandes men vågar inte lova.

Har i alla fall fått klart hjulen med nya däck, lager, skivor och drev. Klart att monteras på hojen, samma med oken fram, bara lite mer tid som fattas. Litet framsteg i alla fall!
 
Är det själva pinnen du behöver? Tyckte jag hade nån extra liggandes men vågar inte lova.

Har i alla fall fått klart hjulen med nya däck, lager, skivor och drev. Klart att monteras på hojen, samma med oken fram, bara lite mer tid som fattas. Litet framsteg i alla fall!

Nja, är både pinnen, fästen/axeln som sitter mellan fotpinnen och fotpinneplattan och fjädern jag behöver. Efter en lite lowsider sitter det just nu bara lite provisoriskt i hopsvetsat.

Har plockat av cylindrarna på min nu och det visade sig att dom behövde honas. Blir kolvbyte och en massa nya packningar till den med innan den ska ut igen.

Någon som har koll på hur man enklast/bäst rengör sotiga avgasportsventiler? Får se om budgeten tillåter att jag bygger om ventilerna med delar från cougar red.

Vilka däck hade du tänkt köra på? Är inte tillräckligt snabb för slicks än, så dom enda jag hittat med passande dimensioner är pirelli super corsa.

Något kosmetiskt underhåll blir där nog inte pengar eller tid till som jag först tänkt. Kom en USA resa i mellan.
 
Last edited:
Hej:)

Man får plocka ur portarna helt enkelt om man ska rengöra dom.
Bli inte förvånad om dom sitter fast,svårt att få borts skruvarna
kryss spår.Jag hadde ett helvete att få bort avgasportarna drog
sönder skruvar som man fick borra ur mm.plocka i sär portarna
sen(3delar)rengör delarna återmontera.
Så här såg det ut för mig!!!
 

Bifogat

  • SNC11708.jpg
    SNC11708.jpg
    86 KB · Visningar: 178
Hej:)

Man får plocka ur portarna helt enkelt om man ska rengöra dom.
Bli inte förvånad om dom sitter fast,svårt att få borts skruvarna
kryss spår.Jag hadde ett helvete att få bort avgasportarna drog
sönder skruvar som man fick borra ur mm.plocka i sär portarna
sen(3delar)rengör delarna återmontera.
Så här såg det ut för mig!!!

Slagskruvmejsel är det som gäller för det jobbet med att ta bort krysspårsskruven. Sen byter du ut den mot insex vid montering.
 
Jösses vad tiden går och det har stått helt still för mig.

Någon som har tips på var man kan få en kylare lagad i Skåne? Ena röret ut är lite skrynklad och skulle behöva bytas ut.
 
Aprilia rs 250

Någon som har en X-tra bakfälg att sälja?
 
skruv med krysspår är ett helvete,, men ett tips är att smeta i lite ventilspilpasta innan du börjar skruva,, det ökar friktionen o du sparar förhoppningsvis massor av tid :tummenupp

Hej:)

Man får plocka ur portarna helt enkelt om man ska rengöra dom.
Bli inte förvånad om dom sitter fast,svårt att få borts skruvarna
kryss spår.Jag hadde ett helvete att få bort avgasportarna drog
sönder skruvar som man fick borra ur mm.plocka i sär portarna
sen(3delar)rengör delarna återmontera.
Så här såg det ut för mig!!!
 
du kan ta ett reglage från en rsv, det har jag gjort,, passar inte styret helt hundra men med lite list löser man det plättlätt med :)
 
Kul att hitta en tråd om rs 250 som lever :tummenupp
jag har lite banåka bokat inför denna säsong och börjar bli i akut behov av
nya däck, jag skulle vilja köra på mediumslicks i år,

är det någon som kan ge tips om vart jag kan köpa en uppsättning till
rimliga slantar, jag köper gärna en uppsättning beg med om någon har till övers,,

är ju 25 år sen jag körde TZR och jag har nol o intet koll på dessa däck numera.

förövrigt så om någon är intresserad så har jag en ram+sving + lite krashkåpor som jag inte behöver, ram o sving är i gott skick utan bulor.

mvh Jocke i köping.
 
Har börjat skruva på fanskapet igen, körde en fullgas repa med nya piporna och såhär ser stiften ut:
image.jpgimage.jpg

Ska jag fetta upp den mer?

Har inte kört så långt med den men fasike vad trött den är på låga varv hehe
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top