Postnords budbärare ljuger och suger!

Hör det ringer på mobilen och hinner inte svara men ser att det är PostNord budet. Så ringer det på dörren och jag öppnar och där står Postnordbudet med ett paket på ca 4 x 4 x 8 dm med Puig på och jag fattar ingenting, den där Double Bubble vindrutan till Busan är väl fortfarande i Italien.
Och kvarterets skräck Izzy tränger sig förbi mig och nosar försiktigt på Budet medan jag fummelskriver signatur på terminalen. Jo PCIII har också kommit. Utan Problem.
I Majorna funkar PostNord bra. Vilket inte hindrade att sista leveransen från Kina nya backspeglar till Busan från ALIexpress kom med Citymail ! Foto på Kvarterets Skräck. Skäller på många men har inte bitit någon när hon kunnat. Likadan i hundrastgården där hon med ålderns rätt 6 år går emellan när det börjar hetta till bland några hundar. Och klok: Drar för gå hem till matte när jag säger med skarp röst: "Nej, nu ska vi gå hem till mig".
Och Izzy byter riktning och går mot där jag bor i Majorna.
1780683116655.png

Jag väntar på ett paket (ett nytt framdäck till hojen). Det vill Postnord köra hem till mig, och kräver att någon är hemma för att kunna få en signatur. Inget konstigt så långt. Även om de som vanligt säger att vi kan komma på en viss dag, någonstans mellan kl 7:30 och 16:45 eller nåt.

Eftersom jag vet att ingen är hemma (som många andra behöver vi jobba), så kunde jag boka om så att jag kan hämta det på deras omlastningsterminal/utlämningsställe. Paketet kom till omlastningsstället i måndags, men det hålls kvar på omlastningsstället i väntan på att det ska skickas till omlastningsstället (där det redan är) så att jag kan hämta det. :dummer

Jag får köra dit i eftermiddag (de har ju ändå öppet 2 timmar per dag så man ska kunna hämta sina paket), hoppas jag kan övertyga dem att skicka vidare paketet från omlastningsstället till omlastningsstället så att det går att hämta...

Beställde kläder till Postnords närmsta paketboxar, vilket är o samma ort som jag jobbar. Fick på leveransmorgonen ett sms om att de inte kunde leverera mitt paket och skulle återkomma med nytt sms när det visste när det kunde levereras. Strax före lunch kom sms om att paketet fanns att hämta ut på ombudet i grannorten. Blev osäker på om jag valde fel utlämningsställe. Men på paketet stod trots allt adressen till paketboxen i orten där jag jobbar. Hur de nu kan misslyckas med att leverera till sina egna postboxar. Nu är grannorten en mil bort, så ingen ko på isen, men riktigt dåligt ändå.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back