Postnords budbärare ljuger och suger!

Ah, ah, åh ja nu råka Jag ut för denna bluff!!1 *fniss* vilken blunder av törerna ;)

Jag kan typ t.o.m. bevisa det Och denna sändning är ett sammarbete, nåja, mellan DHL Tyskland och vårt danska blåbär eller hur det ser ut i hierarkin..?

Hur jävlas jag bäst med denna data?

Aftonbladet & instafaXcebok.tickstok går phetbort, bara som en parentes.

Låg f.ö. på sofflocket innanför dörren med mobilen i handen i det enda huset som lyser på berget, så.

(jefla tur för dom jag inte varit på dunk.. boxen mena jag, då hade dems fått betala taxiresan ned till ombudet jag väntar en (riktig) avisering från, jävligt snart)

edit; stavfle.​
 
Last edited:
Mm var nära att tänka tanken & ringa kundotjänst idag men spelar sval till imorgon åtminstone.

Dom kom alltså och inte lev. paketet på en söndag.

Kör tillbaka paketet till terminalen om den nu ens klassas som det lokalt.

Från Postnord HQ(lokalt) tar det max 15-20 min att knalla till mitt närmsta ombud.

Svängde förbi ombudet och fråga i.a.f...

-Nja, alltså när fick du meddelandet?
-Var väl igår middagstid.
-Ja då brukar det stå nästkommande vardag.
-Jo precis, idag måndag kan man tycka.
-Jo fast det brukar bli imorgon då.
-Logiskt.. då gör jag ett nytt försök imorgon tisdag.

Hela världen? Nej men hur svårt kan det vara att istället för att köra tillbaka försändelsen för ytterligare en utkörning istället bara lämna av det hos ombudet direkt. Så gott som på vägen tillbaka oavsett vilket väderstreck postbilskrället skulle efter.

Fast det är klart, det blir bara logiskt Om dom faktiskt var ut och försökte lev. till mig, vilket dom inte var.
 
Det finns åkare med egna bilar som är knuta till ett åkeri och som lackar bilarna i det stora åkeriets färger och namn.
Det kan nog vara så om man endast har en bil och endast en stor kund också.
En stor kund kan ha synpunkter på i vilka sammanhang deras logga syns.
Gäller det stulna eller exporterade bilar så är det inte mycket en stor kund kan göra.
 

Allt ska fortsätta som vanligt och här i Majorna, Gbg fungerar det. ! :)

1741254879059.png
 
Jag drar upp den här gamla tråden igen,

Då jag har pågående renoveringar av en raggarbil plus flera gamla veteransnöskotrar så känner jag inget större behov av att protestera mot Donald Trumpet genom att vägra handla från USA. Jag väntar därför allt som oftast på någon form av paket från andra sidan av Atlanten. Paket som väldigt ofta hamnar hos PostNord.

Är det någon som kan förklara PostNord’s allt annat än konstanta linje vad gäller meddelanden och aviseringar kring paket…? Oavsett om det handlar om meddelandet där man ska utse PostNord till tullombud, själva tullfakturan eller meddelandet om att paketet har kommit fram så verkar ju deras kontaktväg till kunden väljas helt random. Det kan vara ett SMS och det kan lika gärna vara ett skrivet brev som dyker upp i brevlådan.

Om man har flera paket på ingång så är det otroligt lätt att missa något av dem när SMS och skrivna brev blandas med varandra.

Jag har inte lyckats se något system annat än att det inte finns något system…?
 
Inte för att det har med tråden att göra. Men jag blev så nyfiken. Vad är det för bil du håller på att göra iordning?
 
Postnord levererar..... INTE.
Skickade en vara i retur till Frankrike, med den fraktsedel som jag fick när jag reklamerade (fel del) varan. Sätter den på paketet, lämnar till Postnords ombud, får kvitto att paketet lämnats in.
Sedan händer inget förrän jag börjar fråga varför paketet inte levererats.
Postnord hävdar att id-numret (som scannats in hos ombudet) inte existerar.
Sedan säger de att jag använt en retursedel som inte gäller utanför Frankrike.
Varför de tog emot paketet kan ingen svara på.
Konsumentrådgivning säger att företaget som givit mig returfraktsedeln har ansvaret för paketet om jag kan bevisa att jag lämnat in det (vilket jag kan - se ovan)
Företaget i Frankrike skiter i vilket - de har fått betalt - och hänvisar till Postnord.
Tillbaka i vinkelvolten - bara att ge upp.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top