Postnords budbärare ljuger och suger!

Återigen levererade vår lantbrevbärare.
Han eller de får bra motion.
För ett tag sedan var det 24l olja, sen har det varit 25kg hundmat några gånger och några gånger med bara 12kg.
Senast häromdagen 12kg.
Brevlådan är vid vägen men huset är 40m därifrån.
Var gång står paketet snyggt utanför dörren under verandataket
:)
Synd att de som jobbar på P N och ska leverera till ombuden uppenbarligen är lägre mentalt begåvade.
Jag saknar vår lantbrevbärare Bertil!
När han fanns funkade det precis som du beskriver.
Några ggr låg det en lapp i brelådan typ:
-"Jag lade paketet inne i er bod för det regnade."
Brukade ge honom en flaska Whiskey varje jul.

Jag saknar vår lantbrevbärare Bertil!
När han fanns funkade det precis som du beskriver.
Några ggr låg det en lapp i brelådan typ:
-"Jag lade paketet inne i er bod för det regnade."
Brukade ge honom en flaska Whiskey varje jul.
Förr hade brevbäraren på landet koll. Kommer ihåg min farmors bror som brevbäraren hittade.
Han såg att gubben inte hämtat morgon tidningen i brevlådan och såg att det var någon lampa tänd trots att det var ljust ute. Så han gick in och knackade på då hittade han honom liggandes med brutet lårben efter att gubben snubblat. Detta var länge sedan kanske början av 80talet

Inte posten utan skitföretaget DHL

Håller på och bygger ett jättestort lager som ska bli färdigt denna veckan. Bygget har varit igång iallafall hela detta året. Så har varit mängder av leveranser.

Förra veckan beställde jag lite saker som måste vara monterade till slutbesiktning. Frid och fröjd skulle komma på Torsdag förra veckan så lugnt att hinna montera det.

På Torsdag kväll får jag ett sms om missad levereras. Ringer och sitter lång tid i telefonkö. Bestämmer att komma på måndag. Igår kväll nytt sms om missad levereras. Ny telefonkö och bestämmer levereras idag. Nytt sms nu ikväll ny telefonkö idag hade jag svårt att vara trevlig i telefon och frågade hur korkad chauffören är. Ring för helvete om du inte hittar till en adress i ett industriområde.

Kan inte säga att jag har så stor förhoppning om att få mina saker imorgon......

Bifogat

• IMG_8340.jpeg
    IMG_8340.jpeg
    297 KB · Visningar: 6
Beställde bromsjusterare fredag kväll. Låg vid grinden lördag morgon.

aaacfb5bb420e7c2efda0922920f68af.jpg

Förr hade brevbäraren på landet koll. Kommer ihåg min farmors bror som brevbäraren hittade.
Han såg att gubben inte hämtat morgon tidningen i brevlådan och såg att det var någon lampa tänd trots att det var ljust ute. Så han gick in och knackade på då hittade han honom liggandes med brutet lårben efter att gubben snubblat. Detta var länge sedan kanske början av 80talet
Klart fan de har koll, så många barn de hade i byarna!

Kommer ihåg när man kunde lämna betalningar i brevlådan i en påse fäst med en postklämma så hanterade lantis det. En del dagar hade ju alla brevlådor i kvarteret pengar med en flärp på utsidan som visade att det fanns något där, men ändå blev inget stulet.

Många verkar ha svårt att hitta till vår infart, så när jag skulle få en leverans så berättade jag övertydligt hur man skulle åka in, och att man kan köra upp och vända med lastbil, förra ägaren hade åkeri, det finns plats. Annars ska man backa 100m på en krokig och smal grusväg, runt en knut dessutom. Hon som bokade tackade artigt och chauffören skulle få infon.

Jag sitter och jobbar, och ser hur lastbilen i gott tempo åker förbi vår infart, och kör tillbaka några gånger, tills han ringer och frågar vars han ska :huvet Jag förklarar, igen, och att han kan KÖRA upp och VÄNDA på tomten. Vad gör han då? Jo, han backar upp, en bit, inser att det inte går, och vänder igen. Jag påpekade att både han och hans kollega hade fått tydliga instruktioner, och att det verkligen skulle gå att vända med lastbil bakom huset (förra ägaren hade åkeri). Svaret var bara "ja, men så säger alla". Jamen då så :dummer

Många verkar ha svårt att hitta till vår infart, så när jag skulle få en leverans så berättade jag övertydligt hur man skulle åka in, och att man kan köra upp och vända med lastbil, förra ägaren hade åkeri, det finns plats. Annars ska man backa 100m på en krokig och smal grusväg, runt en knut dessutom. Hon som bokade tackade artigt och chauffören skulle få infon.

Jag sitter och jobbar, och ser hur lastbilen i gott tempo åker förbi vår infart, och kör tillbaka några gånger, tills han ringer och frågar vars han ska :huvet Jag förklarar, igen, och att han kan KÖRA upp och VÄNDA på tomten. Vad gör han då? Jo, han backar upp, en bit, inser att det inte går, och vänder igen. Jag påpekade att både han och hans kollega hade fått tydliga instruktioner, och att det verkligen skulle gå att vända med lastbil bakom huset (förra ägaren hade åkeri). Svaret var bara "ja, men så säger alla". Jamen då så :dummer
Jag har iofs kört en del kranbil, och det är sant, så säger alla. Och väldigt väldigt många har absolut noll begrepp om vad som behövs i utrymme.

Det sagt så brukar nog jag komma fram på alla möjliga ställen, riktiga kostigar rätt i djungeln. Kunden behöver vara medveten om att det kan ryka en del buskage, men sedan är det ju bara att skjuta i difflåset och hålla tillräckligt med moment uppe.....

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu