Postnords budbärare ljuger och suger!

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Ja eller hur.

I dag, för så där en halvtimme sedan, ringer ett postnord-bud och säger "Jag har ett paket till dig, jag står och väntar utanför din port", jag anar att det är mitt nya framdäck och jag går ner, men där står ingen alls. Går en bit och kollar grannportarna, ingen där heller.

Så jag går upp igen, ringer nummret, kommer till Postnordväxeln där någon helt annan svarar. Han frågar om jag har ett kollinr, jag går till ebay och börjar läsa; UPAA... "Nej, det är inte det!" svarar han, och jag säger att det nummret är vad jag har. Var är mitt paket?

"Ditt paket kommer nog att köras till närmsta utlämningsställe.. ", säger han. Så jag antar att det blir lokala macken här.

Men hela grejen är ju skev, budet ringer mig och jag går ner bara för att bli blåst då ingen står där, sedan när jag försöker återkoppla funkar det inte och jag blir stående som ett fån. Menar dom att budet kör till fel adress? Eller är 30 sekunder för lång tid, och budet sticker igen?

Lyxproblem, visst. Men blir man inte rätt så förbannad? Jag får onda tankar som att punktera alla gula och blåa postbilar som det står Posten eller Postnord på.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ja.....då var det, det här med Postnord igen då....
Alltså jag är inte rättshaverist på en mission att klaga på Postnord. Det är bara att de fungerar så dj*la dåligt.

Paketet med packningen till förgasaren kom hyffsat snabbt från Tyskland och ingen extra moms krävdes. 6 vardagar tog det.
Det var ju positivt ?
Men...
La en beställning på annat från CDON i söndags. Leveransen skickades från 2 olika företag och leverans skulle ske med postnord.
Kunde spåra dem till leverans idag.
Mycket riktigt får jag under dagen att paket 1 har levererats. Ok, de har väl lagt den i brevlådan då jag stått på gårdsplan och fixat med saker.
Paket nr. 2 kunde dock inte levereras då ingen var hemma.
Ööööhhhh.... what....?
Jag stod på gårdsplan under 3-4 timmar och under denna tid så fick jag sms:et om paket 1 och paket 2.
Kollar övervakningskameran och ser att postnord stannar till vid brevlådan lägger i ett paket och åker därifrån. Inget försök att lägga i paket nr.2 eller svänga upp till huset. Bara åker därifrån.
Så att de inte kunde leverera pga. ingen var hemma är en LÖGN!
Hur många år har det varit så här nu?
2-3 år som de gjort så här och de bara fortsätter....
Det är inget enskillt misstag. Det är ett systemfel.
Era paketleverantörer hinner inte med och kapar några sekunder på att inte lämna paket vid huset.
Skulle inte förvåna om det finns en snabbknapp på handterminalerna för just detta. En stor röd knapp med +30 sekunder och trycker man tillräckligt ofta på den så hinner man med sin runda varje dag.
:huvet

Edit: Paketen skulle inte komma med lantbrevbäraren. Denne vet att det finns folk hemma 24/7 och kör fram till huset, tutar och är därifrån på under 30 sekunder.
Paketdelen av Postnord däremot.... :gnissla
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag har upptäckt att dom har minskat tiden får ligga hos ombuden från 2v till 1v. Normalt hämtar man ju sina saker så fort det går, men ibland kan ju jobb, semester eller sjukdom ställa till det :huvet

Frugan fnissade inte direkt när hennes ett paket kördes till ett ombud ute i skärgården, istället för till något av dom 38 ombud vi har inom en mils radie där vi bor :dummer Men tydligen ska dom reda ut det själva, för det står i historiken att dom har skickat det fel...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har upptäckt att dom har minskat tiden får ligga hos ombuden från 2v till 1v. Normalt hämtar man ju sina saker så fort det går, men ibland kan ju jobb, semester eller sjukdom ställa till det :huvet

Frugan fnissade inte direkt när hennes ett paket kördes till ett ombud ute i skärgården, istället för till något av dom 38 ombud vi har inom en mils radie där vi bor :dummer Men tydligen ska dom reda ut det själva, för det står i historiken att dom har skickat det fel...
Det är ju tråkigt. Är det prylar med lite längre leveranstid (typ 1-2 månader) blir det jobbigt om man är bortrest när grejorna dyker upp.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har upptäckt att dom har minskat tiden får ligga hos ombuden från 2v till 1v. Normalt hämtar man ju sina saker så fort det går, men ibland kan ju jobb, semester eller sjukdom ställa till det :huvet
Det är ju tråkigt. Är det prylar med lite längre leveranstid (typ 1-2 månader) blir det jobbigt om man är bortrest när grejorna dyker upp.
Det är gratis att förlänga till 2v i appen och import, stora brev och annat som kanske inte hamnar i appen tror jag fortfarande har 2 v..
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är gratis att förlänga till 2v i appen och import, stora brev och annat som kanske inte hamnar i appen tror jag fortfarande har 2 v..
Ja men det förutsätter ju att du har "en modern spionerimobil" med så dålig säkerhet att det är förbjudet ha med sig en privat mobil på jobbet hos CIA enligt Edward Snowden som jobbat där.
Och när DN kunde kartlägga med hjälp av någon App vilka som jobbade på FRA så syntes den dåliga säkerheten tydligt.
Bara följa mobilerna från FRA på dagen till var de var på natten. Och kolla vilka som bodde där.
Samma går givetvis att göra med t.ex. Flygvapenanställda. Kärnkraftverksanställda osv.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har upptäckt att dom har minskat tiden får ligga hos ombuden från 2v till 1v. Normalt hämtar man ju sina saker så fort det går, men ibland kan ju jobb, semester eller sjukdom ställa till det :huvet

Frugan fnissade inte direkt när hennes ett paket kördes till ett ombud ute i skärgården, istället för till något av dom 38 ombud vi har inom en mils radie där vi bor :dummer Men tydligen ska dom reda ut det själva, för det står i historiken att dom har skickat det fel...
Det där kan ju bli den perfekta stormen om de skickar avin med....Postnord :unsure:
Utdelning varannan dag och de tappar bort en stor del av det som skall delas ut.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det där kan ju bli den perfekta stormen om de skickar avin med....Postnord :unsure:
Utdelning varannan dag och de tappar bort en stor del av det som skall delas ut.
Känns igen. En kund / företag saknar ett paket jag skickat. Kontaktar mig. Jag kollar upp paketet.
Paketet finns hos ett postombud i närheten av företaget.
Men kunden / företaget har inte fått någon AVI eller annat meddelande.
Jag SMS:ar en "massa" information om paketet till mottagaren och en anställd på firman lyckas hämta det på mina uppgifter om avsändare och mottagare. Och gissar jag den anställdes egen legitimation.
Och kanske personlig kännedom mellan utlämningställe / företaget som skulle få paketet.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Precis det comeback beskriver har jag nu råkat ut för.

Paket ankom tull o blev klarerat.
Paket med Nr finns hos ombud.

Men postnord talar inte om vilket ombud o var i Sverige.

Kollar upp med postnord med spårnumret var kan mitt topplock finnas.

Döm om min förvåning när postnord tjejen säger att mitt spårnummer inte finns i systemet? hur fan gör man nu då?

ESUS54304026 är numret o jag har sökt på allt jag kan komma på

Fuck
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Precis det comeback beskriver har jag nu råkat ut för.

Paket ankom tull o blev klarerat.
Paket med Nr finns hos ombud.

Men postnord talar inte om vilket ombud o var i Sverige.

Kollar upp med postnord med spårnumret var kan mitt topplock finnas.

Döm om min förvåning när postnord tjejen säger att mitt spårnummer inte finns i systemet? hur fan gör man nu då?

ESUS54304026 är numret o jag har sökt på allt jag kan komma på

Fuck
Har du provat att höra med DHL var de levererat ditt paket?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Har du provat att höra med DHL var de levererat ditt paket?
DHL har jag avtal med dom lämnar i garaget.

Men varför tullklarerade jag hos postnord o inte hos DHL då tro?

Uppdatering.

Verkar som postnord hyr in transport av DHL men klarerat och skickar ut paketavi själva när DHL levererat paketet till postnords ombud och ombudet registrerat DHL, s sök nr. Vips så finns ett postnord nummer att hämta ut på.

Varför göra något enkelt när man kan krångla till det?
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Som om deras rykte inte är dåligt nog redan så hjälper nu bedragare till genom att utgöra sig för att vara anställd vid PostNord för att genomföra en ny blocketbluff.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Som om deras rykte inte är dåligt nog redan så hjälper nu bedragare till genom att utgöra sig för att vara anställd vid PostNord för att genomföra en ny blocketbluff.
Är det någon skillnad mot vanliga Postnord?

Edit: Jag har faktiskt inga klagomål på Postnord sista tiden. Nu har jag inte heller haft några leveranser som gått via dem. Så det kan ju ha med den saken att göra.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Är det någon skillnad mot vanliga Postnord?

Edit: Jag har faktiskt inga klagomål på Postnord sista tiden. Nu har jag inte heller haft några leveranser som gått via dem. Så det kan ju ha med den saken att göra.
Nä, rent effektmässigt blir det bara att kurva blir lite brantare i negativ riktning.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top