Postnords budbärare ljuger och suger!

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
UPS tog ännu längre tid på sig för att leverera ett paket från UK. :fakta
Kvinnan som levererade paketet förstod inte svenska heller så vi slapp få in skattepengar också! :tummenupp
Jag swishade moms och avgifter för en vecka sen. Kan man inte reklamera tjänsten och få pengarna tillbaka?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då har folk börjat fatta att Storbrittanien inte är med i EU längre och att deras paket därifrån skall passera Postnords mellanlagring på 1-2 månader innan de kan levereras eller försvinna till okänd ort efter att du betalat moms, tull och Postnords egna avgifter.

"Efter brexit har många paket från Storbritannien fastnat i tullhanteringen hos Postnord. Thomas Flores har väntat en och en halv månad på sitt paket.
Postnord anser att problemet ligger hos avsändarna."


Paket från Storbritannien fast i tullen efter brexit | SVT Nyheter

(Bild på mellanlagringen från tidigare när paketen låg och mognade under bar himmel. Nu tror jag de eventuellt kan få vistas innomhus)
Postnord_paket.jpg
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Beställde grejor från XL Moto och såhär gick det.

Brev till XL Moto den 16/3 -21:

"Min beställning kom till ett utlämningsställe långt utanför Nyköping där jag bor. Vid kontakt skulle de byta till ett mer centralt ställe. Dagen efter får jag ett sms från XL Moto där de meddelar att de nu har försändelsen hos sig i Hägersten, nu åtta mil från Nyköping!

Jag kontaktar nu Postnord för att få reda på var i landet mitt paket egentligen befinner sig. Får då till svar att paketet inte alls skickats till Hägersten utan i själva verket hela tiden befunnit sig i Nyköping, men nu på Postnords eget högkvarter på Norrköpingsvägen 9. Blir då lovad utkörning till min hemadress någon gång under måndagen den 15:e.

När jag väntat hela dagen ringer jag vid 17.30 Postnord igen och undrar till vilken adress utkörningen åkt svarar telefonisten att det var ju hemskt pinsamt att det inte blev något paket idag heller, men lovar dyrt och heligt att under tisdagen skulle det minsann bli av.

Idag (tisdag den 16:e) öppnar jag så ett mail från XL Moto som låter meddela att de nu tagit emot min retur.

Jag undrar nu om ni, XL Moto, har något förslag på hur man ska få varor från er levererade, för mina idéer är slut."




Just innan jag skulle skicka inlägget fick jag faktiskt ett mail från XL Moto som låter meddela att "Din beställning är packad." Det är väl för tidigt att ropa hej, men hoppas kan man alltid.

Detta inlägg skriver jag inte för att racka ned på XL Moto, utan vill bara visa ännu ett exempel från verkligheten där Postnord visar vad de kan. Och förresten, vad har XL Moto för tel.nr? Jag har inte lyckats hitta nåt iaf.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Beställde grejor från XL Moto och såhär gick det.

Brev till XL Moto den 16/3 -21:

"Min beställning kom till ett utlämningsställe långt utanför Nyköping där jag bor. Vid kontakt skulle de byta till ett mer centralt ställe. Dagen efter får jag ett sms från XL Moto där de meddelar att de nu har försändelsen hos sig i Hägersten, nu åtta mil från Nyköping!

Jag kontaktar nu Postnord för att få reda på var i landet mitt paket egentligen befinner sig. Får då till svar att paketet inte alls skickats till Hägersten utan i själva verket hela tiden befunnit sig i Nyköping, men nu på Postnords eget högkvarter på Norrköpingsvägen 9. Blir då lovad utkörning till min hemadress någon gång under måndagen den 15:e.

När jag väntat hela dagen ringer jag vid 17.30 Postnord igen och undrar till vilken adress utkörningen åkt svarar telefonisten att det var ju hemskt pinsamt att det inte blev något paket idag heller, men lovar dyrt och heligt att under tisdagen skulle det minsann bli av.

Idag (tisdag den 16:e) öppnar jag så ett mail från XL Moto som låter meddela att de nu tagit emot min retur.

Jag undrar nu om ni, XL Moto, har något förslag på hur man ska få varor från er levererade, för mina idéer är slut."




Just innan jag skulle skicka inlägget fick jag faktiskt ett mail från XL Moto som låter meddela att "Din beställning är packad." Det är väl för tidigt att ropa hej, men hoppas kan man alltid.

Detta inlägg skriver jag inte för att racka ned på XL Moto, utan vill bara visa ännu ett exempel från verkligheten där Postnord visar vad de kan. Och förresten, vad har XL Moto för tel.nr? Jag har inte lyckats hitta nåt iaf.
Postnord älskar E-handel....
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
I dag ska 95 procent av breven delas ut inom två arbetsdagar. Men i det nya förslaget räcker det med att 85 procent kommer fram inom den tiden, oavsett var i landet breven lämnas in. Dessutom införs ett nytt krav om att 97 procent av breven ska ha delats ut inom fyra arbetsdagar. För de sista tre procenten anges ingen tid.
Upp till 15 procent av breven kan enligt förslaget ta upp till fyra dagar på sig – vilket i praktiken kan innebära sex arbetsdagar, påpekar PTS. Ett antal brevlådor i landet töms redan klockan 9 på morgonen och om utdelningen sker först i slutet på arbetsdagen, så tar det alltså nästan två dagar till.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R


Det kan nog stämma ett paket från Ebay us är förtullat o alla avgifter betalda för 3 veckor sedan enlig pnord ligger detta hos tullen ännu.

Ett paket från Uk samma här snart 3 veckor sedan alla avgifter för paketet var betalda men detta ligger enligt pnord, ja just det,, hos tullen???
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Postnord i Finland jobbar på att sänka nivån till den man har i Sverige...

"Logistikföretaget Postnord är nerringt av ilskna kunder som otåligt väntar på sina försändelser. Postnord medger på sin Facebooksida att man just nu har vårrusning och att paketmängderna har överraskat också dem."

Postnord har stora problem i sina paketleveranser – förseningar och försvunna paket vardag | Inrikes | svenska.yle.fi

Som svensk så kanske man skrattar åt deras problem med att paket är borta i 9 dagar och så. Speciellt när man vet hur det kan vara i det här landet ? 9 dagar vore en bra nivå att ha ett paket ute på viften.
Själv väntar jag fortfarande på ett paket sen januari. Amazonpaket, men skickades visst från Kina så det befinner sig i landet-ingenstans-mellan-Tullen-Postnord-Skickabetalningsfördet. Leverantören har skickat en ny vara iofs, men de vill väl ha betalt för det med :crash
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Postnords vd Annemarie Gardshol ökade sin lön med 21 procent under coronaåret 2020, från en månadslön på 583 333 kronor till 708 333 kronor.

Det innebär att hon är den statliga bolagschef som höjt lönen mest på sistone, enligt en granskning av tidningen Publikt som ges ut av fackförbundet ST.

Postnords styrelseordförande Christian Jansson menar att vd-lönen lyfts för att korrigera en tidigare felaktig lönesättning.

”Styrelsen brast i sin uppgift att kontrollera vad som var korrekt marknadsmässig lön, vilket är beklagligt men nu åtgärdat”, skriver han till Publikt
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
UPS i det här fallet, men vad gör de när de skickar grejorna fram och tillbaka över gränsen Nordirland/Irland?

1620674578156.png
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Capio i Ystad skickade ut kallelser till Vaccination till 8-900 personer 6-7 dagar innan. Sen när vaccinationen började så dök flertal inte upp. De började ringa runt och noterar direkt att ett 30-tal inte fått kallelsen.
De skickade breven med Postnord.

"Capios personal ringde i tisdags omkring 25 personer och på onsdagen ett tiotal som inte fått kallelsen till vaccinationen i tid. YA har pratat med några som är upprörda.
– Alla vet ju att Postnord är ett skämt när det gäller tillförlitlighet så det är konstigt att anlita dem i sådana här viktiga sammanhang"


(artikeln är bakom en betalvägg)
Postnord_2.jpg
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Ännu en gång. Fick hem avin, åkte till ICA. Inget paket, kom tillbaka på måndag. På tisdag har paketet fortfarande inte kommit till ICA. Ringer PN, dom har ingen aning om var det är - Du får reklamera hos leverantören. Arrghh, j-a tjuvar.
Någon som fått hem ett paket med bandsågklingor dom inte känns vid?
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Det är inte bara postnord, jag orkar inte dra valsen om hur jag försökte skicka ett par gamla Hagon-dämpare till en snubbe i amerika med UPS. Det är dessvärre folket som arbetar där, och styrelsen är alltid ytterst ansvarig. Hade jag varit troende hade jag rekommenderat bön, eftersom i detta avseende är väderappen i min telefon mer pålitlig.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då är vi här igen då...
Nu hade jag bara ett paket på villovägar. De andra har reklamerats och jag har fått pengarna tillbaka eftersom paketen mystiskt har försvunnit. Så dem räknar jag inte längre.

Nåväl. Jag hade en Amazon beställning som jag missade att den skickades från Indien. Jag vet, borde trippelkollat vem som sålde, men, men.
Jag kunde spåra paketet när de skickades, att det landade i Holland och att det anlände till Sverige lite senare. Sen försvann det.
Tänkte, det tar väl 1 månad eller så innan det dyker upp.
Men inget....Radiotystnad....
Kunde som sagt var se att paketet landat i Sverige, men inte mera.
Efter 1,5 månader så försvann trackingnummret. Paketet var lika försvunnet det. Det hade aldrig dykt upp hos Postnord eller någon annanstans heller.
Reklamerar produkten till sist och får pengarna tillbaka.
Denna vecka så sms:ar Postnord att de vill ha pengar av mig.
De djävlarna har suttit på paketet i över 2 månader utan att meddela mig om att de har det. :gnissla

Produkten beställdes 18 mars och skickades dagen efter. Spårningen sa att det landade i Sverige 28 mars. Sen hände inget.
Hos Postnord syns nu följande:
Postnord_3.jpg
Den var ju för F*N i Sverige redan 28 mars enligt trackingen. Den skickades inte från avsändarlandet den 6 april.
Och sen har de suttit på den tills nu.... 2 månader senare.
Alltså vilket annat transportföretag sitter och håller på leveranser i 2 månader....
Jag hade kunnat köra hojen till Indien och tillbaka snabbare än de kunde leverera saken till mig från det att de fått ta över försändelsen här i Sverige och det under en pågående pandemi med karantän i varje land jag passerar.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Då är vi här igen då...
Nu hade jag bara ett paket på villovägar. De andra har reklamerats och jag har fått pengarna tillbaka eftersom paketen mystiskt har försvunnit. Så dem räknar jag inte längre.

Nåväl. Jag hade en Amazon beställning som jag missade att den skickades från Indien. Jag vet, borde trippelkollat vem som sålde, men, men.
Jag kunde spåra paketet när de skickades, att det landade i Holland och att det anlände till Sverige lite senare. Sen försvann det.
Tänkte, det tar väl 1 månad eller så innan det dyker upp.
Men inget....Radiotystnad....
Kunde som sagt var se att paketet landat i Sverige, men inte mera.
Efter 1,5 månader så försvann trackingnummret. Paketet var lika försvunnet det. Det hade aldrig dykt upp hos Postnord eller någon annanstans heller.
Reklamerar produkten till sist och får pengarna tillbaka.
Denna vecka så sms:ar Postnord att de vill ha pengar av mig.
De djävlarna har suttit på paketet i över 2 månader utan att meddela mig om att de har det. :gnissla

Produkten beställdes 18 mars och skickades dagen efter. Spårningen sa att det landade i Sverige 28 mars. Sen hände inget.
Hos Postnord syns nu följande:
View attachment 461278
Den var ju för F*N i Sverige redan 28 mars enligt trackingen. Den skickades inte från avsändarlandet den 6 april.
Och sen har de suttit på den tills nu.... 2 månader senare.
Alltså vilket annat transportföretag sitter och håller på leveranser i 2 månader....
Jag hade kunnat köra hojen till Indien och tillbaka snabbare än de kunde leverera saken till mig från det att de fått ta över försändelsen här i Sverige och det under en pågående pandemi med karantän i varje land jag passerar.
Du är inte ensam, men dom måste väll dra ihop kulor til Sveriges högst betalda VD 640, 000 var det väll i månaden+ bonus?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top