Postnords budbärare ljuger och suger!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då så...mera Postnord då.

Sambon skickade våran julklapp till mor min och betalade leverans till dörren.
Mor min bor på bottenplan i en portuppgång utan portkod. Hon är 70+ och tillhör diverse riskgrupper. Så leverans till dörren var liksom lite viktigt.
Idag ser vi på trackingen att leverans kunde inte ske och att de kört paketet till närmaste Maxi ICA och dumpat det där. Ett Maxi ICA som för övrigt ligger 4 km från morsan.

Morsan har varit hemma hela dagen då det uppenbarligen pågår en pandemi på orten och folk insjuknar höger och vänster samt att hon därav försöker minimera ned riskexponeringen mot folk. Hon har inte dålig hörsel och hör så fort någon går in i trappen som pensionärer tenderar att göra. Hon ser även ut på gatan där en eventuell Postnordbil skulle stå. Inget av detta har inträffat idag.

Så Postnord skiter i att göra det som vi betalar dem extra för att göra och orkar inte ens åka till platsen eller gå in i trappuppgången eller ringa på eller för den delen lägga paketet i brevlådan. Det får plats i brevlådan. Vi måttade det så att det skulle göra det.
Nä, nu skall hon gå till Maxi ICA och hämta ut det därifrån.
:mad:

TACK POSTNORD
Tack för att ni tar betalt för en tjänst som ni inte utför. Tack för att ni tvingar en pensionär att gå till ett ombud som vi denna tidpunkt är fullpackad med folk och exponera sig för pandemin under själva julen.
TACK SÅ DJ*VLA MYCKET FÖR DET...
:tummenner :mad:

För övrigt saknar jag själv numera bara 1 paket som skulle levererats den 2 december. Men det klarar ni inte av att göra heller så jag får be leverantören skicka en ny.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:mad:

TACK POSTNORD
Tack för att ni tar betalt för en tjänst som ni inte utför. Tack för att ni tvingar en pensionär att gå till ett ombud som vi denna tidpunkt är fullpackad med folk och exponera sig för pandemin under själva julen.
TACK SÅ DJ*VLA MYCKET FÖR DET...
:tummenner :mad:

Ring ock kräv utkörning, dom får helt enkelt åka enkom.

Jag skulle fan inte lägga på luren med kundtjänst förän morsan ringer och talar om att paketet är framme oskadat.

Mina föräldrar bor lyckligtvis i änden på en lantbrevbärar runda, där brevbäraren är av den gamla skolan och gör sitt jobb, och lite till.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ring ock kräv utkörning, dom får helt enkelt åka enkom.

Jag skulle fan inte lägga på luren med kundtjänst förän morsan ringer och talar om att paketet är framme oskadat.

Mina föräldrar bor lyckligtvis i änden på en lantbrevbärar runda, där brevbäraren är av den gamla skolan och gör sitt jobb, och lite till.
Jag tror inte på att skälla ut kundtjänsten för något som är ett systemfel och där felet ligger högre upp i hierakin.
Postnord sköter helt enkelt inte sitt jobb.
Sen kan man alltid skylla på att det har varit olönsamma paket från Kina, eller att folk beställde mycket för saker och man inte kan hantera volymen.
Tänk att jobba på t.ex. en restaurang och eftersom så mycket folk beställer mat så häller man ut viss mat på golvet och serverar vissa bord även tomma tallrikar. Folk måste ju fatta att det inte är restaurangens fel att de får betala för en tom tallrik. Kunderna kommer ju ändå komma tillbaka nästa dag eller hur...?
:dummer

Jag hade inte låtit Postnord ta hand om leveransen om jag beställde den. Nu var det sambon som gjorde det, så där får jag väl skylla mig själv.
Testade ringa, men orkar inte med xx minuter i telefonkö. Jag är ju inte den enda kunden som har åsikter om deras verksamhet just nu.
Vet ändå redan att paketet ändå inte kommer att levereras ut innan julafton.
Morsan har i varje fall inte fått någon avi idag så hon kanske slipper hämta ut paketet innan jul.
Går ju att se och hämta via appen, men då måste jag förklara vad en app är först.
Hon skulle försöka få en granne att hämta ut det sen när avin väl kommer.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror inte på att skälla ut kundtjänsten för något som är ett systemfel och där felet ligger högre upp i hierakin.
Postnord sköter helt enkelt inte sitt jobb.
Sen kan man alltid skylla på att det har varit olönsamma paket från Kina, eller att folk beställde mycket för saker och man inte kan hantera volymen.
Tänk att jobba på t.ex. en restaurang och eftersom så mycket folk beställer mat så häller man ut viss mat på golvet och serverar vissa bord även tomma tallrikar. Folk måste ju fatta att det inte är restaurangens fel att de får betala för en tom tallrik. Kunderna kommer ju ändå komma tillbaka nästa dag eller hur...?
:dummer

Jag hade inte låtit Postnord ta hand om leveransen om jag beställde den. Nu var det sambon som gjorde det, så där får jag väl skylla mig själv.
Testade ringa, men orkar inte med xx minuter i telefonkö. Jag är ju inte den enda kunden som har åsikter om deras verksamhet just nu.
Vet ändå redan att paketet ändå inte kommer att levereras ut innan julafton.
Morsan har i varje fall inte fått någon avi idag så hon kanske slipper hämta ut paketet innan jul.
Går ju att se och hämta via appen, men då måste jag förklara vad en app är först.
Hon skulle försöka få en granne att hämta ut det sen när avin väl kommer.

Jag brukar ringa och leva jävel (på ett respektfullt sätt, men ändå) om alla mina paket som inte kommer fram.
Visst, det är inte personen som svarar i telefonen som har kört ända till min brevlåda och scannat in paketet som olevererbart, det är en annan person, men ringer man inte och klagar så bättrar dom sig aldrig.

Jag fick dom ju att köra ut mitt paket sist, kanske för att jag sa att jag låg hemma nyopererad och behövde det som var i paketet.

Personalen i kundtjänst får säkerligen en hel del skit dagligen, men samtidigt är det ju det dom är anställda för (inte att ta emot oförtjänt skit, men väl klagomål), på ett företag som är erkänt värdelösa på att göra sitt jobb.

Jag känner igen det där med att hjälpa dom som inte är så teknikkunniga...

Fan, det är ju min tur att vara gammal och hopplöst efter tekniskt nu...
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Efter ett antal lyckad försändelser så gick det i byxan för PostNord nu.
Ett paket lämnades in 30/12 i Stockholm och eftersom jag fick trackingnumret så kunde jag se det i appen.
Den 4/1 låg en avi i lådan att den fanns att hämta på utlämningsstället efter 16:00-
Jag hade inte tid så det blev den 7/1 11:00 som jag försökte, då fanns det inget paket och inget hade någonsin funnits där.
Så hem o ringa till PN, plats 80 i kön, gav upp.
Ringde senare på dagen, plats 130 i kön, gav upp.
Ringde idag, plats 146 i kön, stannade kvar och efter 7 minuter fick jag tala med en tjej som förstod min frustration.
Hon beställde en manuell eftersökning på utlämningsstället ifall de missat att skanna paketet samt beställde en eftersökning hos PN.
Fick mail ett par timmar senare att en ansvarig person utsetts och jag kunde ta det lugnt o vänta medan hon letade :)
Fortfarande ingen uppdatering i appen utan enligt den ligger paketet på sorteringscentralen, och ingen kan förklara varför jag har en avi för att hämta paketet.
Så, PN slarvade bort mitt paket men verkar i alla fall försöka hitta det.
Retar mig efteråt att jag inte tog i lite extra på värdet :hihi
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Nu återstår det att se om paket verkligen finns på utlämningstället 25 km bort. Närmaste utlämningställe ligger 50 meter bort. Hur f-n kan man sortera så innih-e fel.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nu återstår det att se om paket verkligen finns på utlämningstället 25 km bort. Närmaste utlämningställe ligger 50 meter bort. Hur f-n kan man sortera så innih-e fel.

Tjaa, mitt paket "försvann" mellan sorteringscentralen och utlämningsstället, sorteringscentralen svär på att de lämnat det till butiken, butiken säger sig ha letat och har det inte.
Jag litar på butiken, de är serviceminded och seriösa.
Postnord gav upp letandet efter 1 dag så det var bara spel för galleriet.
Nu har säljaren/avsändaren reklamerat försändelsen men kunde inte få svar på om jag får tillbaka mina pengar som just nu är förlorade. Schrödingers pengar, jag både har dem och inte har dem :-(
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kan lugnt konstatera att Postnords parodi med ömsom brev ömsom SMS fortsätter...

Veckan innan jul fick jag två små paket skickade från samma avsändare i USA, med exakt samma typ av USPS frakt. De kom fram igår. Det ena aviserades via brev från Postnord, det andra aviserades via SMS från Postnord, samma dag med några timmars mellanrum...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu återstår det att se om paket verkligen finns på utlämningstället 25 km bort. Närmaste utlämningställe ligger 50 meter bort. Hur f-n kan man sortera så innih-e fel.

En närstående fick mess om ett paket skulle levereras av Budbee. Eftersom hon inte var hemma så tänkte jag att det är väl bara att ändra, den möjligheten har vi båda använt med PostNörd. Så hon försökte på alla möjliga sätt försöka få kontakt men utan resultat, inget svar. Efter några dagar fick hon ett mess där det meddelades att paketet levererats och låg utanför dörren.
Men hon var inte hemma! Nu var värdet cirkus 15 hundra så att lämna det är som att ge bort det så efter mycket vånda körde hon mer än några mil för att, förhoppningsvis, hämta paketet.
Nu var det inte snott men kunde mycket väl varit det.

Hennes kommentar var

-De är t.o.m. sämre än PostNörd! :D

Så använder ni det bolaget så fungerar det om ni är hemma men försök inte få någon form av kontakt. :huvet
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Hann få tag i paketet. Damerna på utlämningstället 2,5 mil bort tyckte att det skulle skickas i retur till postens terminal(med rätta) och då vet man inte vad som hade hänt. Jag har reklamerat och krävt bränsleersättning så får vi se hur det går.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tja DHL e jhu in bättre.

Kom hem för 14 dagar sedan o utanför garaget i regnet stog en pall värd 65000:- inget samtal inget sms inget mail bara en pall Lithium batterier i regnet:huvet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tja DHL e jhu in bättre.

Kom hem för 14 dagar sedan o utanför garaget i regnet stog en pall värd 65000:- inget samtal inget sms inget mail bara en pall Lithium batterier i regnet:huvet
Finns regler hur pallar får lämnas av och det där låter ju som om att dessa inte följdes.
Ring dem och fråga vem som signera att denne tagit emot pallen.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Finns regler hur pallar får lämnas av och det där låter ju som om att dessa inte följdes.
Ring dem och fråga vem som signera att denne tagit emot pallen.

Ännu bättre, ring och fråga var dina batterier är :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har väntat paket vilken dag som helst nu, som enligt trackingen har funnits i Sverige länge.

Paketen är små och borde utan problem gå ner i brevlådan, så jag har hållit renskottat framför lådan åt postbilen genom de senaste dagarnas snöfall (vilket ledde till att plogbilen körde lite för nära och manglade tre lådor).
Men med tanke på dom senaste dagarnas dåliga framkomlighet skulle posten ställa in vissa rutter, och det är jag OK med, men jag hade fått annan post, så det är inte därför mina paket har kommit.

Så får jag ett pling i mobilen att jag har ett paket att hämta, på ett utlämmningsställe jag aktivt har valt bort för att det fungerar så jävla dåligt.

Det visade sig inte vara dom paket jag väntade på, utan ett paket med kaffekapslar, där VET jag med säkerhet att jag har fått frågan till vilket utlämmningsställe jag vill ha paketet, och valt det som ligger bäst till för mig.

Ändå skickar dom paketet till fel ombud.

Eftersom jag vet hur det fungerar där tänker jag inte åka dit på ett par dagar, för annars är risken att dom inte har packat upp paketen så man får återkomma en dag senare i alla fall.
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
1612899361936.png
Är det rimligt att ett paket som lämnade England 9/1 fortfarande inte kommit fram en månad senare?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top