Postnords budbärare ljuger och suger!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ännu en jakt på paket denna gång från Tyskland, i ett gäng dagar vet ingen var min olja tagit vägen omöjligt att finna enligt post mords egna kundtjänst.

I går dök en påminnelse/påtalan att paketet går tillbaka till Tyskland på fredag/idag.

Ringa post mord på morgonen o ange sök nummer på pappers talongen, svar det finns inget paket med det numret.

Men Vad fan ni har ju för i jösses namn skickat ut en brev till mej om mitt paket med detta spår nummer?

DAHHHH!!!

Rusar in på post centralen i THT o får tag på en ike för dagen ännu utskälld postnord arbetande tjej.

Hon börjar reda i detta o efter en stund så konstaterar hon att min olja står på en rullvagn ca 10 meter från luckan.

Någon har Råkat missa att dokumentera den kartongen när den anlände till postcentralen.

Hon log o sa det jobbar en del här som inte anser att det är deras jobb att fixa fel på paket leveranser utan varje person gör just sin grej.

Helt obefintlig kund omsorg utan endast bara vara närvarande på jobbet för att uppbåda lön.

Håller hela Sverige på att gå sönder i grunden eller vad skall man tro??
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Håller hela Sverige på att gå sönder i grunden eller vad skall man tro??
Som exempel, Bells Pares (förmodad Borrelia, väntar provsvar #2 efter TVÅ månader), besökte ansvarig läkare i tisdags. Man spenderade 95% av tiden i öronen där en empatilös, ovölig, hårdhänt praktikant fick korrigeras hela tiden. Stackars jämra framtida patienter som får den importen från söder om medelhavet till läkare.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nytt ointelligensrekord hos Postnord.
Vi letade efter PostNords paketbox igår.
Adressen var till en större bilfirma i stan.
Men, efter en lång prommenad i området visade det sig att boxarna satt på baksidan av ett cykelskjul, osynligt från alla håll utom om man kom inifrån en del av en parkering.
Från gatan som adressen pekade mot syns inget, inte ens en skylt.
Men praktiskt för den som vill bryta upp skåpen, ingen ser vad de gör bakom huset.
Jag kan bara konstatera att den som valt den platsen inte är särskilt smart.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
hade beställt grejor i England, fick besked att dom var skickade.
sen hände inget på ca 10 dagar. inte på trackingen heller.
plötsligt får jag ett mail ifrån en snubbe som säger han har fått en påminndelse om att betala moms på mitt paket ?????????? det var foto på paketet i mailet han fick o där stod min mail. ringde postmord o dom viste inget, dom hade ju inte gjort fel, men efter lite dividerande hitta hon mitt paket i datorn med alla mina uppgifter på. likförbannad hade dom lyckats skicka moms räkningen till någon annan person.
frågade va som hade hänt om denna snälla person inte hade tagit sej tiden at kontakta mej o dom hade skickat det tillbaka. alla extra kostnader ska ni betala. hon svarar.....tralalaaa… det vet jag inte.
beställde andra grejor i England i fredags, men dom gick med dhl o dom kommer på fredag tullad o klart. o för 9 pund extra kunde jag ha fått dom idag.
synd man inte själv kan välja fraktbolag
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Postnord har hittat ett sätt att tjäna pengar på paket som inte kommer fram.
De auktionerar ut dem.

"På Torsvik ligger Postnords stora paketlager. Hit kommer varje dag paket från stora delar av landet. I ena delen av lokalen ligger avdelningen skador och adresslöst. På hyllorna ligger just nu cirka 2 500 paket."

 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Postnord har hittat ett sätt att tjäna pengar på paket som inte kommer fram.
Senast idag fick jag påminnelse via SMS (det började för en vecka sedan) att jag ska hämta ut ett paket från Lettland vid Kungens Kurva. Sällan jag kör 20 mil för det. Synd om beställaren att denne eller leverantören knappat in fel mobilnummer. Det är säkert 100 kg kokain och tullen ser att mitt nummer är inblandat. Tack för det!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Senast idag fick jag påminnelse via SMS (det började för en vecka sedan) att jag ska hämta ut ett paket från Lettland vid Kungens Kurva. Sällan jag kör 20 mil för det. Synd om beställaren att denne eller leverantören knappat in fel mobilnummer. Det är säkert 100 kg kokain och tullen ser att mitt nummer är inblandat. Tack för det!
Kommer nog bringa in en redig summa på auktion sen ?


"Hit kommer varje dag paket från stora delar av landet."
Kan man inte skicka dem till mottagarna istället för att skicka dem till Torsvik...?

Vet någon vilken autionsfirma som säljer ut sakerna?
Tänkte om man skulle kunna buda hem sakerna man redan äger och som aldrig levererades.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Efter lite googlande så får jag fram att sakerna säljs i Ätran.

Postnord_auktion.jpg

Och vilket auktionsföretag är det som är stort i Ätran?
Och de brukar ju köra enorma diverseauktioner med jämna mellanrum.

Ser att de har kört några "Julklappsauktion med varor från bl.a. logistikföretag"
Så nu kan ni buda hem sakerna ni redan äger ?
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Senast idag fick jag påminnelse via SMS (det började för en vecka sedan) att jag ska hämta ut ett paket från Lettland vid Kungens Kurva. Sällan jag kör 20 mil för det. Synd om beställaren att denne eller leverantören knappat in fel mobilnummer. Det är säkert 100 kg kokain och tullen ser att mitt nummer är inblandat. Tack för det!
Låter som min skivstångsställning jag förväntades hämta i Göteborg. Bänken kom till terminalen fem minuter hemifrån för avhämtning (skrymmande gods) men ställningen skulle till en liten kiosk. ?

PostNord löste det på blott 4 veckor. ?
 
Last edited:

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Senast idag fick jag påminnelse via SMS (det började för en vecka sedan) att jag ska hämta ut ett paket från Lettland vid Kungens Kurva. Sällan jag kör 20 mil för det. Synd om beställaren att denne eller leverantören knappat in fel mobilnummer. Det är säkert 100 kg kokain och tullen ser att mitt nummer är inblandat. Tack för det!
1638780385343.png
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
De SMS jag fått var dock okej. Nån sopa som angivit fel telefonnummer. Såg nu att det var från airm.ee (fel av mig, inte lettland) samt postnord. Nån som beställt snus som blir ledsen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Postnord har hittat ett sätt att tjäna pengar på paket som inte kommer fram.
De auktionerar ut dem.

"På Torsvik ligger Postnords stora paketlager. Hit kommer varje dag paket från stora delar av landet. I ena delen av lokalen ligger avdelningen skador och adresslöst. På hyllorna ligger just nu cirka 2 500 paket."

Siddu, häleri, knappast något nytt?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ingen egentlig skillnad på frekvensen av utkörning jämfört med tidigare.
Nu slipper bara chaufförerna sitta vid macken och knappa in att det inte var någon hemma.

 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Pontus Enhörning hade redan sin syn på Postverket under den gula tiden, genom smeknamnet "pissegula pisse posten"
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"Coronapandemin ledde till att fjolåret blev ett rekordår för e-handel – och ett rekordår för Postnord att hantera alla paket. I år väntas trycket vara fortsatt högt när julen närmar sig.
Man bör vara ute i god tid"


Inte för att vara negativ här, men den 9 december är för sent för julklappar 2021 via Postnord. Är det kanske 2022 de pratar om?

 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top