Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För det tredje och sista. Det är nog bäst att du kör med din 125 i två år(jag får den bilden att du inte kan vara äldre än 16)
Nu kommer det här att låta jävligt otrevligt men du kanske kan lära dig nått!
För det första, om du inte kan läsa two stroke performance tuning för att den är på engelska så tycker jag att du ska lära dig engelska innan du börjar trimma din aprilia. Efter att du har lärt dig engelska på en sådan nivå att du klarar det så kan du läsa two stroke performance tuning för att roa dig.
För det andra så bör du läsa fysik och matte om du vill lära dig trimma en motor. Det är helt enkelt så att man kan inte gissa sig fram till vad som ger bra resultat, de måste räknas fram.
För det tredje och sista. Det är nog bäst att du kör med din 125 i två år(jag får den bilden att du inte kan vara äldre än 16) och skaffar en större mc när du får ålder. Du har ju redan sagt att det är bra ös i den, det borde väll räcka?
Om du följer dessa tre råd så kommer du nog att vara tacksam när du blir lite äldre att du fick dem.
Jag lär mig i min tackt, lär mig inte som du o andra, har asberger + dyslexi, jag har läst båda mina böcker o massa fackta men vissa delar jag vill läsa förstår jag inte på grund av att jag inte kan eng till 100%, kanske 50% o knapt 10% kan jag skriva/stava på eng.
Ja jag nämnde att de va bra öss i 125an, men på grund av de sa jag inte att de e öss så jag e nöjd, den drar ju knapt bakhjul på 1an ju, då e den slö sattan i mig, haft moppar som vart bätre öss i en denna 125an, vist den acc bätre från en viss hastighet en moppe, men saknar de dära klippet som defenetift crossar har o värre portade moppar som jag portat mig till, kommer porta denna motorn + cyl mera, just nu har jag bara bearbetat en liten förfining som jag tyckte inte stog helt rätt till sen såg de ut som nån vart på cyl innan mig o de fick jag rätta till, men övrigt är den helt org portad.
Men kommer inte porta cyl mera en enda minsta mm tills jag vet hur jag vill ha de, de va därför jag ville ha mera grundlägande fackta vad man ska röra o inte på denna, för som sakt folk har syslat med modifera av denna cyl sen den kom så den e ju inte ny direkt så varför förstöra de som e så bra, går förfina o förbätre men portar häldre om den när jag har nån annan cyl o gå efter som e prövade delar redan.
Om du vill veta hur gammal jag är fyller jag snart 26år, om du undrar varför jag kör 125a e för jag inte hade råd med en nått finare så man får nöja sig me de man har råd me tills man har råd med nått bätre.
Nu kommer det här att låta jävligt otrevligt men du kanske kan lära dig nått!
För det första, om du inte kan läsa two stroke performance tuning för att den är på engelska så tycker jag att du ska lära dig engelska innan du börjar trimma din aprilia. Efter att du har lärt dig engelska på en sådan nivå att du klarar det så kan du läsa two stroke performance tuning för att roa dig.
För det andra så bör du läsa fysik och matte om du vill lära dig trimma en motor. Det är helt enkelt så att man kan inte gissa sig fram till vad som ger bra resultat, de måste räknas fram.
För det tredje och sista. Det är nog bäst att du kör med din 125 i två år(jag får den bilden att du inte kan vara äldre än 16) och skaffar en större mc när du får ålder. Du har ju redan sagt att det är bra ös i den, det borde väll räcka?
Om du följer dessa tre råd så kommer du nog att vara tacksam när du blir lite äldre att du fick dem.
Jag lär mig i min tackt, lär mig inte som du o andra, har asberger + dyslexi, jag har läst båda mina böcker o massa fackta men vissa delar jag vill läsa förstår jag inte på grund av att jag inte kan eng till 100%, kanske 50% o knapt 10% kan jag skriva/stava på eng.
Ja jag nämnde att de va bra öss i 125an, men på grund av de sa jag inte att de e öss så jag e nöjd, den drar ju knapt bakhjul på 1an ju, då e den slö sattan i mig, haft moppar som vart bätre öss i en denna 125an, vist den acc bätre från en viss hastighet en moppe, men saknar de dära klippet som defenetift crossar har o värre portade moppar som jag portat mig till, kommer porta denna motorn + cyl mera, just nu har jag bara bearbetat en liten förfining som jag tyckte inte stog helt rätt till sen såg de ut som nån vart på cyl innan mig o de fick jag rätta till, men övrigt är den helt org portad.
Men kommer inte porta cyl mera en enda minsta mm tills jag vet hur jag vill ha de, de va därför jag ville ha mera grundlägande fackta vad man ska röra o inte på denna, för som sakt folk har syslat med modifera av denna cyl sen den kom så den e ju inte ny direkt så varför förstöra de som e så bra, går förfina o förbätre men portar häldre om den när jag har nån annan cyl o gå efter som e prövade delar redan.
Om du vill veta hur gammal jag är fyller jag snart 26år, om du undrar varför jag kör 125a e för jag inte hade råd med en nått finare så man får nöja sig me de man har råd me tills man har råd med nått bätre.
Men usch vilken trist attityd. Att förkovra sig teoretiskt först och sen omsätta kunskaperna i praktiken eller att börja praktisera på en gång och förkovra sig under arbetets gång är bara två olika arbetssätt och man bör välja det som passar en själv. Det är inte alla som kan eller vill läsa sig till allt här i världen. Många är vi som hoppat i galen tunna men lärt av misstagen och i slutändan förkovrat oss på icke konventionellt sätt. Om man inte är rädd för att misslyckas är det faktiskt ganska kul att omgående påbörja arbetet och sedan lära sig under resans gång genom att testa olika lösningar och fråga andra. Man lär sig utöver det som står i böckerna, framförallt lär man sig konsekvenserna av misstagen och man får oftast en massa nya härliga kompisar på köpet!
![]()
Låter kanske lite trist men livet är väll inte alltid en fest? Studerar man på egenhand så har man den fördelen att man kan testa sina kunskaper medans man läser. Det är ju ingen som säger att man måste sitta inne som en apa och läsa 5 år(exempelvis så som vi gör på universitet
). Men att ignorera teorin är lite som att lura sig själv. Killen verkar ju verkligen intresserad så jag tänkte tipsa honom att läsa lite vetenskap vilket ytterligare skulle bygga på hans kunskap. Självklart om man väljer att ignorera teori så är det ens eget val, dock så kan man lära sig lika mycket på en kvälls läsande som 10 års meckande.
Jo..... och samtidig så läser man om de gamla gobbarna som fick gamla trajor att gå hur fort som helst (269 km/h på Daytona!!!), Alf Hagons Jap som gjorde kvartsmilen på 9 sek, han den där Nya Zeeländske tjommen som körde över 300 på Bonneville med en Indian från 1929, för att nämna några... kunde de definitionen för vridmoment? Var de några ess på fysik? Någonting säger mig att de fick snurr på sin skit utan dess kunskaper, iaf i något av fallen.
Så trötta inte ut Ferspeedboy med negativa kommentarer, var stödjande och uppmuntrande istället. Killen är en jäkel på å bygga och lösa problem och skaffa sig nya och lösa dem och skaffa sig nya... tills det funkar rätt bra!![]()
Först och främst, mobbing är inte okej oavsett nivå eller plats osv.
Bara för att man inte är exakt som alla andra betyder det inte att man är värd att bemötas av dålig attityd!
Skriv-, inlärnings- och läsproblem har många människor och även historiskt sett har det varit vanligt förekommande. Ett exempel, utan att göra vidare jämförelser, är Leonardo Da Vinci som troligen hade Dyslexi.
Med andra ord, GE F*N I ATT TRÅKA FOLK SOM STICKER UT!!!!
Ferspeedboy, fortsätt tänka annorlunda och ge dig in i konstiga byggprojekt, personer som du kommer ofta på nya koncept. Ta det bara lugnt och gör saker en i taget i stället för allt på en gång.
Burt Monro var ju legendarisk bland de självlärda.![]()
Har du DVD:n? The worlds fastest Indian? Extramaterialet där det finns AUTENTISKA bilder när han drar 270 knutar på stranden utanför Ivarcargill!!!![]()
Jag har inte ens en dvd-spelareKolla på film är inte min starka sida.
Men en vacker dag ska jag titta på den filmen, den verkar bra.
Men kommer inte porta cyl mera en enda minsta mm tills jag vet hur jag vill ha de, de va därför jag ville ha mera grundlägande fackta vad man ska röra o inte på denna, för som sakt folk har syslat med modifera av denna cyl sen den kom så den e ju inte ny direkt så varför förstöra de som e så bra, går förfina o förbätre men portar häldre om den när jag har nån annan cyl o gå efter som e prövade delar redan.
Låter kanske lite trist men livet är väll inte alltid en fest? Studerar man på egenhand så har man den fördelen att man kan testa sina kunskaper medans man läser. Det är ju ingen som säger att man måste sitta inne som en apa och läsa 5 år(exempelvis så som vi gör på universitet
). Men att ignorera teorin är lite som att lura sig själv. Killen verkar ju verkligen intresserad så jag tänkte tipsa honom att läsa lite vetenskap vilket ytterligare skulle bygga på hans kunskap. Självklart om man väljer att ignorera teori så är det ens eget val, dock så kan man lära sig lika mycket på en kvälls läsande som 10 års meckande.
Jo..... och samtidig så läser man om de gamla gobbarna som fick gamla trajor att gå hur fort som helst (269 km/h på Daytona!!!), Alf Hagons Jap som gjorde kvartsmilen på 9 sek, han den där Nya Zeeländske tjommen som körde över 300 på Bonneville med en Indian från 1929, för att nämna några... kunde de definitionen för vridmoment? Var de några ess på fysik? Någonting säger mig att de fick snurr på sin skit utan dess kunskaper, iaf i något av fallen.
Så trötta inte ut Ferspeedboy med negativa kommentarer, var stödjande och uppmuntrande istället. Killen är en jäkel på å bygga och lösa problem och skaffa sig nya och lösa dem och skaffa sig nya... tills det funkar rätt bra!![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |