Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aprilia hrc kit, förklara?
Vet inte hur man ska förklara.
Vet att HRC står för Honda Racing Kit.
Men de konstiga är att man hitar HRC kitt till både yamaha/aprilia. Borde de inte finnas YRC & ARC kit i stället![]()
Vet inte hur man ska förklara.
Men de konstiga är att man hitar HRC kitt till både yamaha/aprilia. Borde de inte finnas YRC & ARC kit i stället![]()
Honda Racing Corporation......
Läs mitt inlägg ovan. Där finns inga grejer från dem som passar din moppe mer än en enskild packbox och kolvringsclipsen....
YEC heter racingavdelningen hos Yamaha och de erbjuder inte heller något till din moppe.
Aprilia Racing finns men tillverkar bara prylar till deras RSA/RSW GP racers samt deras SBK racer. Deras prylar kan inte köpas av vanligt folk.....
Vet inte hur ni tänker riktigt, bara en tankeportarna blir ju inte ändrade om cylindern flyttas nerot, men om man svarvar av cylindern topp sida så ändras durasionen direkt, minsta 0.01mm så blir det ändrat.
Så klart ändras durasionen om man flyttar cyl ner o upp men squisen ökas o minskas okså ju.
Avgastemp beror på rörets utformning okså, men runt 550-650grader e la tanken.
De gör inget om kolven tar slut var 50mil bara jag har skoj e huvesakensom cyl e nu så kommer den ju holla minst 500mil, men trimgraden e ju rätt låg nu
![]()
...
Hita lite söta bilder till en aprilia RS250 HRC kit![]()
Vad lustigt att det står ROLL 360 på det aprilia RS250 HRC kitet som Joakim håller i.![]()
Är bilden från årets Frohburg eller?![]()
Kan inte bestamma mig for om detta ar tragiskt, tragikomiskt eller bara fullstandigt sinnessjukt. Lite samma kansla som nar jag rakade titta pa Ullaredprogrammet haromkvallen.
För att avgöra detta föreslår jag att du läser herrens byggtråd där en ram svetsas av vattenrör bla.....
De e ju en klar fördel om man e noga att ytorna är rena från fett
Vet inte hur ni tänker riktigt, bara en tankeportarna blir ju inte ändrade om cylindern flyttas nerot, men om man svarvar av cylindern topp sida så ändras durasionen direkt, minsta 0.01mm så blir det ändrat.
Så klart ändras durasionen om man flyttar cyl ner o upp men squisen ökas o minskas okså ju.
Avgastemp beror på rörets utformning okså, men runt 550-650grader e la tanken.
De gör inget om kolven tar slut var 50mil bara jag har skoj e huvesakensom cyl e nu så kommer den ju holla minst 500mil, men trimgraden e ju rätt låg nu
![]()
Ursäkta men var hittar du HRC kit till Aprilia och Yamaha?Vet inte hur man ska förklara.
Men de konstiga är att man hitar HRC kitt till både yamaha/aprilia. Borde de inte finnas
Yamaha Racing kit & Aprilia Racing kit i stället![]()
De heter väl Aprilia Reparto Corse om man ska vara petig. Visst kan du få köpa delar av dem - det gäller bara att ha "rätt" Aprilia RS125/250.Aprilia Racing finns men tillverkar bara prylar till deras RSA/RSW GP racers samt deras SBK racer. Deras prylar kan inte köpas av vanligt folk.....
Rätta mig om jag har fel, men durationen ändras inte av att svarva av toppen på cylindern däremot komp o squish.
svarvar du av undersida av cylindern påverkas durationen och komp och squish.
Portarna öppnar väl vid samma vevaxelgrader oavsett hur mycket toppytan planas lr??
Det är inga problem att få runt 40 kusar ur aprilia rs125 men det är inte portiderna som är största problemet,det är precis allting annat.
Om man svarvar av toppen på cyl så blir avståndet mellan TDC till porten öppnar ett annat avstånd, ett annat avstånd blir en annan durasion.
Om man planar toppen så kommer inte durasionen ändras en enda hundra del.
låter man toppen föras ner i loppet ändras durasionen för då ändras avståndet från TDC till porten öppnar.
Svarvar man av cyl så mycke så kolven kollar upp över cyl så ändras durasionen.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|