En del har redan räknats upp ovan men om man inte är helt verklighetsfrånvarande och tänker lite längre än vad den inbyggda racingsjälen räcker så finns det inte längre något incitament för de stora tillverkarna av motorcyklar att fortsätta utvecklingen av tvåtaktare. Att dra upp exempel med snöskotrar, vattenskotrar etc funkar väl bra på ett forum men blir kanske lite svårare att motivera framför dem som budgeterar och ansvarar för respektive storföretags racingverksamhet. Om nu tvåtakt vore den heliga gralen hade korvmojjarna varit omringade av tvåtakts Yamaha R6App, app, app. Jag frågade först.
Svara nu istället för du har väl bra argument för ett byte?

Racingen måste anpassa sig till verkligheten och kan inte leva ett eget liv där ett par hundra man får sätta sprätt på några miljarder varje år för racing ska vara vad racing alltid har varit.
Jag tror 250 fyrtakt är helt rätt väg att gå i GP och en perfekt instegsklass även på nationell nivå som gör att klassen kan fyllas på av fler talanger som sedan har ett lättare steg att ta till Moto2.
@Axxexs: Du får tycka vad du vill om David men det mesta som han skriver brukar för eller senare bli en sanning även om det modifieras på vägens gång. Och som jag skrev med fetstil i första inlägget är detta än så länge bara ett rykte...