KGK
1200
orkar inte läsa hela tråden, men... Har man en polisbil i hasorna som vill att man skall stanna så stannar man. Är manlig nog att köra 200 måste man väl kunna vara manlig nog att stå för det också.
Att polisen skulle backat av, ok, men hade killen på hojen stannat hade detta aldrig hänt. Orsak och verkan.
Som det sas på körskolan "- det spelar ingen roll om du eller bilen har rätt, det är du som får ont"
jag vet inget om mc-föraren i det här fallet men det kan ju hända att mc-föraren får hjärnsläpp, vilket polisen bevisligen får då han inte lyder order, som ung minns jag att jag blev lätt nojjig när jag mötte polisen, ibland kanske bara för att det var polisen, med ex. rädsla för böter, körkort osv., som ung stressad förare med rädsla för körtkort osv. är det nog inte så svårt att få hjärnsläpp, har man väl hamnat i läge att man ex. blivit prejad så kanske man nått en stressnivå som gör att man bara försöker komma undan och inte tänker rationellt, är väl också lätt hänt att polisen fastnar i jaktbeteende och inte är rationell och har koll på till vilken kostnad de jagar, invalida människor, dödsfall, materiella skador osv. för kanske något som initialt var en mindre förseelse.
Last edited: