Polis dömd för farlig mc-jakt

orkar inte läsa hela tråden, men... Har man en polisbil i hasorna som vill att man skall stanna så stannar man. Är manlig nog att köra 200 måste man väl kunna vara manlig nog att stå för det också.

Att polisen skulle backat av, ok, men hade killen på hojen stannat hade detta aldrig hänt. Orsak och verkan.

Som det sas på körskolan "- det spelar ingen roll om du eller bilen har rätt, det är du som får ont"

jag vet inget om mc-föraren i det här fallet men det kan ju hända att mc-föraren får hjärnsläpp, vilket polisen bevisligen får då han inte lyder order, som ung minns jag att jag blev lätt nojjig när jag mötte polisen, ibland kanske bara för att det var polisen, med ex. rädsla för böter, körkort osv., som ung stressad förare med rädsla för körtkort osv. är det nog inte så svårt att få hjärnsläpp, har man väl hamnat i läge att man ex. blivit prejad så kanske man nått en stressnivå som gör att man bara försöker komma undan och inte tänker rationellt, är väl också lätt hänt att polisen fastnar i jaktbeteende och inte är rationell och har koll på till vilken kostnad de jagar, invalida människor, dödsfall, materiella skador osv. för kanske något som initialt var en mindre förseelse.

Last edited:
Hur man man inte bli provoserad av denna film? Jag har sett den förut men polisen kör som en oansvarlig idiot i civilbil, bryter mot order och LJUGER om hastigheten flere gånger!(vad säger detta om denna person, speciellt som polis?) "farten är varierande, över 100" så kör han i över 200 blås strax efter och över 170 innan.

Ja killen på Hojen har inga skills alls och borde inte ha åkt på den in the first place, ja han borde på sitt straff(och det fick han väl), men polisen borde kanske ha fattat att detta var en noob och inte pressat han mer? Han gav sig ju inte ens efter krasch i staket, så detta kunde ju egentligen bara sluta såhär, tur at polisen inte meja ned någon!!

Borde inte denna polisen gå av, eller förlora jobbet som polis?........

Hade "mc" snubben varit misstänkt för mord, bombattentat, 2 kilo kokain eller dylikt kunde man ha förstått polisen men för att köra för fort...

Skön blandning av särskrivningar, felstavningar och även gemener/versaler på helt fel plats i ditt inlägg :tummenupp

jag vet inget om mc-föraren i det här fallet men det kan ju hända att mc-föraren får hjärnsläpp, vilket polisen bevisligen får då han inte lyder order, som ung minns jag att jag blev lätt nojjig när jag mötte polisen, ibland kanske bara för att det var polisen, med ex. rädsla för böter, körkort osv., som ung stressad förare med rädsla för körtkort osv. är det nog inte så svårt att få hjärnsläpp, har man väl hamnat i läge att man ex. blivit prejad så kanske man nått en stressnivå som gör att man bara försöker komma undan och inte tänker rationellt, är väl också lätt hänt att polisen fastnar i jaktbeteende och inte är rationell och har koll på till vilken kostnad de jagar, invalida människor, dödsfall, materiella skador osv. för kanske något som initialt var en mindre förseelse.

Precis! Det är därför polis i fält har någon som tänker för dom, det blir dock ett problem när inte polisen lyssnar på hjärnan men agerar helt själv.

OBS ej personligt menat till dig. :)

OK! om vi tar en realistisk jämförelse då.
Vi säger att din grabb var på hojen han är 20 år och har lånat din hoj när du inte är hemma, detta är första gången han kör mc överhuvudtaget.
Skulle du då vilja att polisen försökte preja han av vägen för det var precis det dom gorde dock på ett "snyggt" sett.

Tycker du verklitgen att grabbens liv i frågan inte är ett piss värt?.

Polisen har gjort fel och det har tom vårat egna "duktiga" rättssytem kontaterat men vissa här inne är såna jävla moral kärringar som sitter högt över sina huvuden och tycker att polisen gjorde rätt?.

Vart fan gick det fel i eran uppfostran där man värdesätter sina ägodelar eller korrekt uppförande som ska bannemej följa eller så ska man fanimej dö!.
Skäms på er förbannade trångsyta jävlar.

För att svara på just ditt inlägg så säger jag såhär OM han hade stulit min motorcykel så hade jag aldrig någonsin velat ha den tillbaka efter en sån idiot hade våldtagit den, OCH OM han hade mördat min familj så hade jag velat att han döms i rätten OCH inte av en jävla pajas i en civilbil som tror han är Judge dredd.

Hade därimot Judge dredd varit i min fil i rondellen (se film) och kört ihjäl min familj så hade jag aldrig tvekat att sätta en kula i hans huvud om jag nu skulle få den möjliheten.

Det är ju just sånahär idioter till polis som får "alla" att tappa förtroendet för polisen så varför fick idioten jobba kvar det är ju en jävligt bra fråga.

Vi säger såhär då...för du verkar inte fatta.
Polisen får under inga omständigheter försöka stoppa någon som väljer att fly, för de kan då komma till skada? Det är vad du säger.

Då säger jag igen...snuten har ingen jävla aning om vad killen på hojen har gjort..kan va en som bara vill leka..kan va en som precis gjort något grovt brott. Vad man väljer att göra när polisen satt på blåljusena är upp till en själv!!
O om polisen inte FÅR försöka begränsa vägen framför en som vägrar stanna...hur fan hade du tänkt att de ska stoppa honom. Men det är klart..du tycker ju att så länge man inte vill stanna så ska inte polisen få försöka stoppa dig. Vem fan är det som fått fel uppfostran?

Sen är det jävligt kul att du säger...
"OCH OM han hade mördat min familj så hade jag velat att han döms i rätten OCH inte av en jävla pajas i en civilbil som tror han är Judge dredd"

....för att sen säga

"Hade därimot Judge dredd varit i min fil i rondellen (se film) och kört ihjäl min familj så hade jag aldrig tvekat att sätta en kula i hans huvud om jag nu skulle få den möjliheten"

Sååååå...du vill att en galen mcförare som precis rånmördat någon i din familj ska dömas i rätten o han får absolut inte stressas av polisen som försöker få honom att stanna.
Men är det snuten som under jakt kör över någon ur din familj så vill du skjuta han i huvudet själv.

Du känner inte att du säger emot dig själv där lr? Tänk om..tänkt rätt säger jag..du är helt jävla fel ute

Last edited:
jag tycker inte att polisen gjorde fel även om han gick emot order.

Det är bra att du vill ha poliser som inte behöver ståtillsvars för nått.
Skjuter de dig för att du har miniblinkers som de inte tycker är godkända så är det helt ok o de ska inte straffas.
Smart!

Nä polisen behöver följa deras egna regler ... annars har vi inget rättsamhälle. (Nog för att det har vi inte, men vi behöver inte göra det värre än det redan är)
O deras egna regler säger bevisligen att en enskild polisman inte får bryta mot uttryckliga order från LKC

Vi säger såhär då...för du verkar inte fatta.
Polisen får under inga omständigheter försöka stoppa någon som väljer att fly, för de kan då komma till skada? Det är vad du säger.

Då säger jag igen...snuten har ingen jävla aning om vad killen på hojen har gjort..kan va en som bara vill leka..kan va en som precis gjort något grovt brott.

så du menar att polisen till varje pris ska stoppa och kontrollera ifall det är en mördare som kör ett fordon, alla fordon som av någon anledning inte stannar, ifall befälet prioterar upp jakten så kallas väl på förstärkning osv.?

så du menar att polisen till varje pris ska stoppa och kontrollera ifall det är en mördare som kör ett fordon, alla fordon som av någon anledning inte stannar, ifall befälet prioterar upp jakten så kallas väl på förstärkning osv.?

Kontrar o säger att du tycker då att man ska låta alla som väljer att dra komma undan? Det där är självfallet en avvägning men trots allt. Att påstå att det är snutens fel att mcåkaren körde av vägen är aslöjligt. Nu vet jag att inte alla tycker så men baserat på inläggen så tycker majoriteten det.
Jag tycker att det är smått löjligt att vissa poliser tar lite fortkörning på stort allvar men är man sen med i leken får man leken tåla. Man har ett val att stanna. Hade polisen PÅ RIKTIGT prejat han av vägen eller dragit vapen o skjutit honom i ryggen så hade jag förstått era reaktioner.

Last edited:

Vi säger att din grabb var på hojen han är 20 år och har lånat din hoj när du inte är hemma, detta är första gången han kör mc överhuvudtaget.

vilken stressnivå har den grabben då, lånat farsans hoj, snuten efter sig osv., ovan förare, vad är oddsen för att han lätt kör ihjäl sig?, han har ju inte rånat banken och hans morsa fick mc-kortet på köpet med bilkörkortet...

Hur glad vart man inte när polarna var schysst och lånade ut sina 1100:or till en så man fick prova, fast man inte hade körkort, man blev fast och köpte en egen, hade nog inte köpt en om jag inte provat en först.

Kontrar o säger att du tycker då att man ska låta alla som väljer att dra komma undan?

såklart inte men det finns många sätt att stoppa någon, är det prioriterat så kallar man väl på förstärkning.

Last edited:
såklart inte men det finns många sätt att stoppa någon, är det prioriterat så kallar man väl på förstärkning.

Precis! O det är vad de här gjorde...de försökte få honom att stanna genom att begränsa flyktvägen o stänga in honom. De varken prejade honom av vägen lr åkte in framför o nita med bilen. Han åker sen av vägen med polisen bakom sig! Smitning o klotning i flykten..solklart hans eget fel.
Men som sagt..sen att polisen får straff för att han inte lydde order..helt rätt!

Skulle du då vilja att polisen försökte preja han av vägen för det var precis det dom gorde dock på ett "snyggt" sett.

Tycker du verklitgen att grabbens liv i frågan inte är ett piss värt?.

Polisen har gjort fel och det har tom vårat egna "duktiga" rättssytem kontaterat men vissa här inne är såna jävla moral kärringar som sitter högt över sina huvuden och tycker att polisen gjorde rätt?.

Vart fan gick det fel i eran uppfostran där man värdesätter sina ägodelar eller korrekt uppförande som ska bannemej följa eller så ska man fanimej dö!.
Skäms på er förbannade trångsyta jävlar.

För att svara på just ditt inlägg så säger jag såhär OM han hade stulit min motorcykel så hade jag aldrig någonsin velat ha den tillbaka efter en sån idiot hade våldtagit den, OCH OM han hade mördat min familj så hade jag velat att han döms i rätten OCH inte av en jävla pajas i en civilbil som tror han är Judge dredd.

Hade därimot Judge dredd varit i min fil i rondellen (se film) och kört ihjäl min familj så hade jag aldrig tvekat att sätta en kula i hans huvud om jag nu skulle få den möjliheten.

Det är ju just sånahär idioter till polis som får "alla" att tappa förtroendet för polisen så varför fick idioten jobba kvar det är ju en jävligt bra fråga.

BRODER! :klappar

Då säger jag igen...snuten har ingen jävla aning om vad killen på hojen har gjort..kan va en som bara vill leka..kan va en som precis gjort något grovt brott.
....för att sen säga

I tidningsartikeln står det att polisen visste vem killen var, eftersom han hade härjat i området ett flertal gånger tidigare. De visste till och med var han bodde. Snutarna var helt enkelt trötta på hans buskörning. Gjorde de fortfarande rätt i detta fallet?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla