Polis dömd för farlig mc-jakt

Ven va i H?
Killen i fråga har aldrig gnällt så vit jag vet.
Den som anmälde polisen var killens föräldrar, och då om jag kommer ihåg tiningsartikeln rätt, pga att de undrade om det var ok att bryta mot order från LKC.

Och ärligt talat, skulle din son/dotter kört av vägen och de får se på filmen som polisen tagit där han uppenbart bryter mot order ... skulle du inte också undra "Får verkligen polisen agera på det sättet?" och anmäla bara för att få klarhet i det hela?

Sen precis som nån annan skrev, så OM polisen slagit av på takten då han blev beodrat så hade det säkerligen inte haft någon inverkan på klotningen.
Killen var bevisligen aningen för stressad och hade säkerligen klotat även om polisen varit ytterligare en - två km bakanför(för er som in kan norrlänska, bakanför = bakom ;) )

Då det sen gäller försvaret i rätten så kommer givetvis försvarsadvokaten att göra gällande att polisen brutit mot order och stressat killen etc etc. Detta är ju en försvarsadvokats jobb.

Kvar är då hur får polisen agera.
Och bevisligen får de INTE bryta mot order från LKC.
Detta är helt rätt. För skulle alla poliser få det ... tja då har vi 25tusen Judge Dredd på vägarna väldigt snart.

Det behövs tuffare tag mot brottslingar i det här landet, vi kan inte hålla på och dalta med packet längre. Det här är ett klockrent exempel på det svenska rättssystemets devis: "brottslingar är också offer". Trams, brottslingar är avskum och förtjänar inte den silkeshandskade behandling de får. På med knogjärnen istället och ge slöddret vad de ska ha. Tycker synd om polismannen som får skit för att han försöker göra samhället en tjänst.
Möjligt, men det får inte gå ut över tredje man.

nästa gång nån idiot på mc smäller med en sjuåring på ett övergångsställe kommer många utav er polis hatare skrika: vart är polisen när dom behövs,

i många fall läggs fokus på fel person. mc föraren är ju som han är, går inte att göra något åt en buse, det vet alla.MEN polisen borde ju tänkt efter
våldtäktsmän är ju bara som dom är, hjälper inte o tjata där heller.MEN tjejen som blev våldtagen borde ju ha användt huvudet.det skall hon få höra.
att klaga hos ett företags ledning leder ingenvart. men busschaufören eller stackars kassörskan som absolut inte kan göra något åt saken, nu djävlar..

lagar, regler, poliser etc är produkter utav alla egoistiska nötter i samhället som inte vet vad respekt för andra är och hur samhället är uppbyggt utan kör/lurar över andra för egen vinnings skull. det är dom ni skall göra något åt,

lita på mig poliser dricker hellre kaffe och äter donuts, än ute o jagar massa luffare för det är det skitjobbet dom utför.

Last edited:
varför jaga han när hojen va trasig dom kunde bara åka lungt effter han
hojen hade inte kommit så långt men polisen ville åka fort han me

nästa gång nån idiot på mc smäller med en sjuåring på ett övergångsställe kommer många utav er polis hatare skrika: vart är polisen när dom behövs

Nästa gång nån idiot i en polisbil smäller med en sjuåring på ett övergångsställe för att han stängt av blåljusen i 200 km/h kommer många utav er polis hatare få vatten på er kvarn.

Lite "ur spår".
Faktiskt mycket intressant att läsa om alla personers olika syn på händelsen och utgången. Helt klart berikande att få ta del av.:tummenupp Sedan kan jag inte sluta irritera mig på hur dåligt en del skriver. Dock så släpper det "problemet" när hojsäsongen kommer igång och allt är frid och fröjd till slutet av september... (Hoppas de inte kör hoj lika kasst som de skriver);)

Last edited:
Rätt roligt att polisen blev dömd för att ha försökt pereja Mc-föraren, det är ju inte direkt ovanligt att polisen försöker preja eller köra på hojar dom jagar. :rolleyes:

Men det blev han ju inte.

Han blir dömd för att han inte avslutade jakten när han fick order om det. Prejningarna och det fram till ordern var okej.

Är det bara jag som undrar vem som fick betala för det trasiga staketet?

Det är du och jag (och alla andra skattebetalare) som betalar för det där kalaset.

Last edited:
Den där så kallade R1 föraren kör nog EU Moppe i "vanliga" fall.
Omöjligt att det är en Ordinarie R1 åkare.

med andra ord Stulen Hoj.

har ej läst hela tråden men det är min slutsats efter att ha sett filmen

seriöst ni alla som tycker att detta är rätt är nötter, det är inte polisens fel att hojidioten valde att dra snuten, inte polisens fel bara hojåkarn, väljer man att inte stanna får man själv skylla sig själv när man inte kan köra ordentligt.

jag tycker inte att polisen gjorde fel även om han gick emot order.

håller med adde..får snutarna en lucka att ta egna beslut och agera med hjärtat istället för hjärnan blir det ju vild västern.

finns GOTT om stolpskott inom LTG och " vanliga " snuten som jag stött på ett flertalet gånger..dessa borde få lära sig den hårda vägen att följa befälsorder.

PUNKT

och folk som försöker dra snuten men inte klarar av det är det fan inge synd om när de går av vägen när de har snuten i röven..

Last edited:
Det är ju fel kille som åker dit! Naturligtvis borde vakthavande befäl ha ställts inför rätta för idiotisk ordergivning.

Den nu dömde polisen borde ha premierats för god initiativförmåga.

orkar inte läsa hela tråden, men... Har man en polisbil i hasorna som vill att man skall stanna så stannar man. Är manlig nog att köra 200 måste man väl kunna vara manlig nog att stå för det också.

Att polisen skulle backat av, ok, men hade killen på hojen stannat hade detta aldrig hänt. Orsak och verkan.

Som det sas på körskolan "- det spelar ingen roll om du eller bilen har rätt, det är du som får ont"

Varför fortsätta älta om killen! Han har gjort fel och skall straffas precis som alla andra fartsyndrare. Han lyckades inte med konststycket att skaka av sig efterföljet

Men snälla separera händelsen och bortse från mannen på motorcykel och koncentera er iska på polisemannen som bröt mot de ansvisningar som han fick.

Tror vi alla är upprörda över olika detaljer i denna historia. Man blir dock mörkrädd när folk tycker det är på sin plats att polisen bryter de direktiv som ges.

Varför fortsätta älta om killen! Han har gjort fel och skall straffas precis som alla andra fartsyndrare. Han lyckades inte med konststycket att skaka av sig efterföljet

Men snälla separera händelsen och bortse från mannen på motorcykel och koncentera er iska på polisemannen som bröt mot de ansvisningar som han fick.

Tror vi alla är upprörda över olika detaljer i denna historia. Man blir dock mörkrädd när folk tycker det är på sin plats att polisen bryter de direktiv som ges.

kanon! mycket bra skriver!!!
tycker tråden ska stängas nu istället för alla ska komma in utan att läst igenom tråden ska upprepa samma jävla inlägg efter inlägg.

Killen kunde inte köra och poliserna kunde inte sköta sitt jobb. 2 fel blir 1 rätt alltså båda vart straffade för sitt skit.

Last edited:
Då vet vi hur mycket snuten kommer anstränga sig nästa gång dom ser nån köra iväg med din hoj. :tummenupp

Fast egentligen blir man av med sin hoj så vill jag inte ha tillbax den efter nån äcklig pundare pillat på den bättre poliserna skiter i dom så får jag en ny på försäkring istället.

Du och jag och 25 kannor crome:D ulrikslayupen kl.03.45. Tycker du inte att denna tråd ger dig nått bully? :D

Kör bara KÖR!

Det enda den ger är större jävulshorn då man vet att man kommer få mer motstånd i sommar när grisarna tror jag är mat och sätter efter mig:hojbusa:hojraket

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT