Polis dömd för farlig mc-jakt

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tror inte att domen handlar så mycket om en smitning eller att polismannen valde att inte lyda order. Utan mer om det stress ett polisingripande innebär. Polisen får lära sig att människor agerar väldigt okonventionellt vid ett ingripande och hur de ska agera för att lugna ner situationen. Då MC föraren blev prejad av polisen blir stress nivån tillräckligt hög för att en allvarlig olycka skall inträffa. Han hade troligen kört av vägen även om polisen stannat. Men det är av ringa betydelse då polisen skapade situationen med sitt agerande. Lyckligtvis skadades bara mc-föraren men tänk om han i sin stress kört in i ett barn. Dessa aspekter har polisen på sin agenda då en rad ingripanden de senaste åren har lett till dödsfall med bland annat redan handfängslade misstänkta.

Tycker straffet för polisen var rätt lågt. Tycker han skall bli omplacerad till skrivbords- tjänst. Vill inte ha en sån ute på vägarna.
 

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Åmål
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
Det är när man ser sånt här som mitt hat mot poliser blir ännu större.... Fy fan va jag hatar dom. Alldeles för mångs jävla rötägg som drar ner för dom andra i det yrket...
 

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Det är när man ser sånt här som mitt hat mot poliser blir ännu större.... Fy fan va jag hatar dom. Alldeles för mångs jävla rötägg som drar ner för dom andra i det yrket...

Det är rötäggen och deras insatser som näms i media. Alla andra tusentals insatser varje månad näms det inget om.

Se inte en polis illgärning som fakta för alla poliser. Gör du det är du jävligt korkad.
 

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Åmål
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
Det är rötäggen och deras insatser som näms i media. Alla andra tusentals insatser varje månad näms det inget om.

Se inte en polis illgärning som fakta för alla poliser. Gör du det är du jävligt korkad.

Som jag skrev i mitt inlägg så förstör dom här förr alla andra som gör det dom ska! Tyvärr så har vi inte direkt så många poliser här i Åmål som gör fantastiska insatser varje månad.

Det är kanske från stad till stad men det är ju det man ser och upplever som man får uppfattningarna om.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top