Polis dömd för farlig mc-jakt

I tidningsartikeln står det att polisen visste vem killen var, eftersom han hade härjat i området ett flertal gånger tidigare. De visste till och med var han bodde. Snutarna var helt enkelt trötta på hans buskörning. Gjorde de fortfarande rätt i detta fallet?

Absolut!!!!
För att ställa en motfråga..vad gjorde de fel? Förutom att de inte lydde order...för jag tolkar ditt inlägg på att du tycker att det är deras fel att killen körde av vägen.
Att säga att de prejade av honom av vägen är bara löjligt. Ville de det på allvar hade han legat i diket vid 2 tillfällen innan han klota.

Absolut!!!!
För att ställa en motfråga..vad gjorde de fel? Förutom att de inte lydde order...för jag tolkar ditt inlägg på att du tycker att det är deras fel att killen körde av vägen.
Att säga att de prejade av honom av vägen är bara löjligt. Ville de det på allvar hade han legat i diket vid 2 tillfällen innan han klota.

Philleeee e polis isssss Philleeee e poliiiiiiisssss. Hur ser dina hojturer ut? 70 på 70 väg, 50 på 50 väg?

Varför tycker du inte polisen gjorde fel?

Skulle vara mycket intressant att se hur du framför din hoj på allmänväg.

Men som sagt..sen att polisen får straff för att han inte lydde order..helt rätt!

Ja precis.. självklart gjorde polisen fel som inte lydde order.

Men lustigt nog så verkar en del ta det faktum att polisen dömts som någon sorts förmildrande omständighet för hojföraren. Vore ju kanske lägligt att invänta även hans dom innan man tar i för mkt?

Ännu mer lustigt är det när man gapar om att polis minsann ska följa de regler som finns annars ska de avgå.. samma människor sitter sen i nästa tråd och gapar precis lika mkt om hur de själva skiter i alla regler som finns när de kör hoj..

Ska man följa deras egna logik så borde de alltså bli av med sina körkort och aldrig någonsin mer framföra ett fordon i trafik.

Men i sann sporthojsanda så måste man alltid välja sida. Det går inte bara att konstatera att båda parterna i det här fallet var idioter. Den ena mer än den andra.

Last edited:
Ja precis.. självklart gjorde polisen fel som inte lydde order.

Men lustigt nog så verkar en del ta det faktum att polisen dömts som någon sorts förmildrande omständighet för hojföraren. Vore ju kanske lägligt att invänta även hans dom innan man tar i för mkt?

Ännu mer lustigt är det när man gapar om att polis minsann ska följa de regler som finns annars ska de avgå.. samma människor sitter sen i nästa tråd och gapar precis lika mkt om hur de själva skiter i alla regler som finns när de kör hoj..

Ska man följa deras egna logik så borde de alltså bli av med sina körkort och aldrig någonsin mer framföra ett fordon i trafik.

Jag anser att alla ska följa de regler som finns.. både poliser och civila.. men samtidigt inser jag att alla kan göra fel, både poliser och civila, är det så jäkla sensationellt kan man undra?

Kan du skilja på att vara i tjänst och att inte vara i tjänst?

hade du många öl ? gått nästan 2 timmar.

hahaha. MASSOOOOOORRRRRRRR

hade du många öl ? gått nästan 2 timmar.

hahaha. MASSOOOOOORRRRRRRR

Last edited:
Philleeee e polis isssss Philleeee e poliiiiiiisssss. Hur ser dina hojturer ut? 70 på 70 väg, 50 på 50 väg?

Varför tycker du inte polisen gjorde fel?

Skulle vara mycket intressant att se hur du framför din hoj på allmänväg.

Läste du inte mitt första inlägg..kör på rätt bra :tummenupp
Kör i princip aldrig lagligt o har dragit från snuten hyfsat antal ggr men jag hade fan inte bitchat ifall jag druttat på näsan med snuten efter mig. Mitt val..de får försöka stanna mig så gott det går inom rimliga gränser. Precis som på videon!

Men shit...behöver jag svara på din andra fråga..har jag ju fan sagt det 100 ggr känns det nu :rolleyes:

På allmän väg kör jag alldeles för snabbt..med framhjulet uppe i luften så mycket som möjligt sörru addeponken :tummenupp

Last edited:
Absolut. Kan du prova att tänka utanför din egen intressebubbla nån gång?[/QUOT

Hur ser du på den här händelsen egentligen! skit i hojkillen, han är redan raderad. hur ser du på att en polisman bryter mot sina egan lagar, tycker du det är okej

Läste du inte mitt första inlägg..kör på rätt bra :tummenupp
Kör i princip aldrig lagligt o har dragit från snuten hyfsat antal ggr men jag hade fan inte bitchat ifall jag druttat på näsan med snuten efter mig. Mitt val..de får försöka stanna mig så gott det går inom rimliga gränser. Precis som på videon!

Men shit...behöver jag svara på din andra fråga..har jag ju fan sagt det 100 ggr känns det nu :rolleyes:

På allmän väg kör jag alldeles för snabbt..med framhjulet uppe i luften så mycket som möjligt sörru addeponken :tummenupp

Men då kanske vi kan ta en tur ihop i sommar.:tummenupp

Last edited:
Absolut. Kan du prova att tänka utanför din egen intressebubbla nån gång?[/QUOT

Hur ser du på den här händelsen egentligen! skit i hojkillen, han är redan raderad. hur ser du på att en polisman bryter mot sina egan lagar, tycker du det är okej

Men då kanske vi kan ta en tur ihop i sommar.:tummenupp

Haha..absolut..om du lovar att du inte bitchar ifall du råkar klota med snuten efter dig :tummenupp

Är vi irriterade över samma sak i denna tråd?

You tell me :rolleyes: Angående att polisen gjorde tjänstefel som inte lydde så ja! Att det är snutens fel att killen körde av vägen..så nej.

Edit: Förresten..är bara irriterad på dom som snacka skit om att det var polisens fel att snubben klota. Annars är jag i en rätt harmonell stämning idag. Fredag eftermiddag vafan :tummenupp

Last edited:
Absolut. Kan du prova att tänka utanför din egen intressebubbla nån gång?

För det första så är det inte polismannens egna lagar utan samhällets, som alla som befinner sig i landet förväntas följa, inte bara polisen.

Men självklart är det för jävligt att polisen inte följer order, och han bör straffas för det. (Vilket han nu har gjort). Inte okej med andra ord.

Samtidigt kan jag tycka att det är lustigt att man förväntar sig att den ena sidan följer alla regler till punkt och pricka när man inte gör det själv.

Jag brukar skriva att vill någon köra ifrån polisen så lägger jag mig inte i det. Men då ska man inte bli upprörd om det inte går som man tänkt sig. Vad hände med "ger man sig in i leken så får man leken tåla" lixom?

Ser du min poäng?

You tell me :rolleyes: Angående att polisen gjorde tjänstefel som inte lydde så ja! Att det är snutens fel att killen körde av vägen..så nej.

Edit: Förresten..är bara irriterad på dom som snacka skit om att det var polisens fel att snubben klota. Annars är jag i en rätt harmonell stämning idag. Fredag eftermiddag vafan :tummenupp

Då är vi på samma linje. Man lyder order! PUNGT

För det första så är det inte polismannens egna lagar utan samhällets, som alla som befinner sig i landet förväntas följa, inte bara polisen.

Men självklart är det för jävligt att polisen inte följer order, och han bör straffas för det. (Vilket han nu har gjort). Inte okej med andra ord.

Samtidigt kan jag tycka att det är lustigt att man förväntar sig att den ena sidan följer alla regler till punkt och pricka när man inte gör det själv.

Jag brukar skriva att vill någon köra ifrån polisen så lägger jag mig inte i det. Men då ska man inte bli upprörd om det inte går som man tänkt sig. Vad hände med "ger man sig in i leken så får man leken tåla" lixom?

Ser du min poäng?

Återigen detta handlar inte om att killen åkte av vägen utan om polismanben som inte lydde order.

Man lyder order och tar inte saken i egna händer. han har inga befogenheter att göra det även om han är polis. PUNGT

Jag tycker bullysmile har en föj-vla läcker avatar...

Det är det fina jag tar med mig från denna tråd. Trevlig helg hojåkare.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!