Woow, vänta nu, samsungs LCD är det INTE som gäller, dom är inte ens med i topp 5 nu i tester, så dom går bort.
Det som gäller i LCD är
Sharp XD1 serie
Sonys V. W eller X serie
sen har panasonic en "ny" LCD som är bra, minns ej namnet nu
Bara baserat på egen uppfattning av bildkvalité. Diverse tester och folks olika uppfattning av bra bild ger jag inte mycket för. Det som är intressant i tester är givetvis hållbarhet och produktkvalité.
Personligen tycker jag tex lns4041d slår TH-42PX60U. Men om du frågar tio pers om just deras favorit så får du säkert lika många olika svar.
www.avsforum.com är ett bra nerd-forum om man vill höra vad användare tycker om sina tv-apparater.
>>>OLSSON, den första LG du länkade till är väl sisådär, har många små fel som det rapporteras i forum och sånt, dålig svärta, missljud mm. Ska du ha en bra 50" plasma så är det panasonic 50PV60 som gäller för 19995kr. En av världens bästa plasma just nu
50px60u finns för 13k på ebay. Funkar en sån i Sverige? Eller blir det problem med tunern?
Edit: President´s Day är den 19/2 och efter det brukar det vara rea lite här och där, så om man funderar på att köpa från denna sidan pölen så kan det vara ekonomiskt riktigt att vänta ett tag.
Last edited:
Hade lätt köpt en panna idag, ångrar att jag köpte LCD öht. Köpte en x-box360 i samma veva och var helnojjig för inbränningar, troligen helt ogrundat då jag knappt har spelat 10 timmar på den sen jag köpte den. Får bli en projje och nån form av HTPC nästa gång jag kommer hem istället.