Plasma eller LCD.

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Nu blev det en Plasma i alla fall, ska ju inte spela på den bara kolla på film å tv. Köpte Panasonic TH-42PV60E är SÅ jävla nöjd, sicken bild!!!!:tummenupp

Nu blev det en Plasma i alla fall, ska ju inte spela på den bara kolla på film å tv. Köpte Panasonic TH-42PV60E är SÅ jävla nöjd, sicken bild!!!!:tummenupp

Bra köp! :tummenupp
Har den jag med.

För mig blev bilden Ännu bättre efter någon vecka då den "gått in sig". Och ÄNNU bättre ändå blev det när jag fick digitalTV.

Bra köp! :tummenupp
Har den jag med.

För mig blev bilden Ännu bättre efter någon vecka då den "gått in sig". Och ÄNNU bättre ändå blev det när jag fick digitalTV.

Går klockrent efter två veckor nu, saknar knappt HDtv fast det kommer att göra succe här, filmer blir skitbra. Kör via hdmi.

Det som jag är mest nöjd med är det otroliga detaljrikedomen, åter igen sicken bild . Varm, mjuk och skarp :tummenupp dvdn klarar även uppskalning.

Last edited:
Själv valde jag TV efter kvalitén på bilden, inte efter utseendet på plasten runt omkring!

Hoppa inte på Mirran när det var jag som drog upp det där med utseende :)

Jag tyckte och tycker bilden var och är likvärdig mellan LG:n och Pannan och eftersom LG:n tilltalade mig mer utseendemässigt valde jag den.

Det enda som jag vet som är en stor nackdel med plasma är att bilder så lätt brännerfasst. T.ex. om man kollar mycket på 3:an kan loggan bränna fasst i tv:n.

Det enda som jag vet som är en stor nackdel med plasma är att bilder så lätt brännerfasst. T.ex. om man kollar mycket på 3:an kan loggan bränna fasst i tv:n.

Inte så vanligt idag att det bränner fast.. På jobbet går det mest ZTV ca 9h/dag och än är det ingen plasma som har bränt fast.. konstigt :va

Dock var det så tidigare, hade en samsung för 1,5-2år sedan som vi körde en DVD-film på. Den kunde stå 2h på "meny-bilden" innan någon kom på det. Den bärnde lite lätt men försvann efter ca 10min igen. Enda som jag varit med om att den bränt fast.

Tips på plasma är väl att under de ca 100 första timmarna köra med kontrasten på ca 50.

Säger inget om LG PC1R (1RR) eller PV60... så är alla nöjda och glada! :tummenupp

Själv valde jag TV efter kvalitén på bilden, inte efter utseendet på plasten runt omkring!
Jasså..Trodde man valde TV efter utseendet:rolleyes:

Hoppa inte på Mirran när det var jag som drog upp det där med utseende :)

Jag tyckte och tycker bilden var och är likvärdig mellan LG:n och Pannan och eftersom LG:n tilltalade mig mer utseendemässigt valde jag den.
Äsch..Den där korvgubben är bara avundsjuk för att vi har mykke snoggare TV än han :D

Last edited:
Snygg bild gör väl resten av tv:n snyggare eller??Jag tycker min tv roxors:tummenupp Nä säg som det är ni är bara avundsjuka för att jag köpte rätt å ni mindre rätt.. Snygga skal hittar jag alltid på internet hehe

En plasma om du ska kolla på tv / film. Då får du en varm följsam och skarp bild.

Ah.. Ja det vet jag. Jag fråfade mer efter en modell..

Jag har inte kollat efter just din modell av LG , men efter vad jag har sett och hört så vill dom flesta ha PV60, min svåger hade kollat efter en visste inte att jag hade köpt, han om och tittade, en vecka senare hade han en lika dan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg