Plasma eller LCD.

Jag har inte kollat efter just din modell av LG , men efter vad jag har sett och hört så vill dom flesta ha PV60, min svåger hade kollat efter en visste inte att jag hade köpt, han om och tittade, en vecka senare hade han en lika dan.

Nej, de vill egentligen ha PDP-427X eller en high-end LCD men har inte råd så de köper en PV60 eller PC1. :D

//T. Roll

Jag lånar tråden lite..

Är det någon som har erfarenhet av 50" eller större ?

Funderar på och köpa en ny tv jag med.

Hur stora vardagsrum har ni?

Jag har ungefär tre meter mellan soffan och TV'n, räcker 60" tror ni?

:va där har man väl projektorn... jag snackar sovrum

Jaha, men hur stor duk rekomenderar du på ett avstånd av tre meter?

Räcker 2x1.5M eller måste man ha större?

Eventuellt går det att böja duken runt väggarna så man får surroundbild?

Jag tycker det är roligt att man får sitta som Janne Långben när han äter majskolv för att kunna läsa hela textremsan....

Jag har inte kollat efter just din modell av LG , men efter vad jag har sett och hört så vill dom flesta ha PV60, min svåger hade kollat efter en visste inte att jag hade köpt, han om och tittade, en vecka senare hade han en lika dan.

Du yrar :)

Jag har ingen LG.. Eller annan modell av platt TV heller..

LCD är för folk som tror att dom får bra bild

Beror lite på vad man ska använda den till.
Jag kör med tv:n även som data skärm där är LCD:n överlägsen plasman.
På tv och dvd bilden vet jag inte om det är så stor skillnad om man tittar på dom lite dyrare apparaterna.
Kör själv med en Philips 37PF9830 som jag är kanon nöjd med.

Jaha, men hur stor duk rekomenderar du på ett avstånd av tre meter?

Räcker 2x1.5M eller måste man ha större?

Eventuellt går det att böja duken runt väggarna så man får surroundbild?

Jag tycker det är roligt att man får sitta som Janne Långben när han äter majskolv för att kunna läsa hela textremsan....

Du får väl hålla dig till svenska filmer då om du är så dålig på engelska så du inte förstår vad de säger.

På 3m kan du ha en duk på minst 70". Större är inte att rekommendera. Sitter själv med en duk på 81" och ca 3,4m.

Vad ska man ha då?

Jag håller också på och letar ny tv och det är fanken inte kul alls. Det finns inte en chans att man kan jämföra olika modeller genom att kika på tekniska data, utan det är att springa runt i olika butiker och jämföra tills man hittar en bild man trivs med.
Tilläggas ska att de flesta apparater såklart är halvtaskigt inställda i butikerna, så det är inte direkt någon enkel uppgift.

Ni har väl Best Buy eller Circuit City därnere i tjurstaten?

Själv lägger jag nog hellre lite extra pengar på en bra LCD och får lika bra bild som en plasma.

Jag håller också på och letar ny tv och det är fanken inte kul alls. Det finns inte en chans att man kan jämföra olika modeller genom att kika på tekniska data, utan det är att springa runt i olika butiker och jämföra tills man hittar en bild man trivs med.
Tilläggas ska att de flesta apparater såklart är halvtaskigt inställda i butikerna, så det är inte direkt någon enkel uppgift.

Ni har väl Best Buy eller Circuit City därnere i tjurstaten?

Själv lägger jag nog hellre lite extra pengar på en bra LCD och får lika bra bild som en plasma.

Japp. De finns här.. Även FRYs och en hel del anndra småskuttar till Elektronikkedjor.. Houston skall tydligen vara ett av de bästa ställena att handla elektronik på i hela USA om man skall tro på mina vänner här.

Jag lånar tråden lite..

Är det någon som har erfarenhet av 50" eller större ?

Funderar på och köpa en ny tv jag med.

Du får en av världens bästa plasmor nu i 50" för 19990kr (Panna 50PV60)

Kanon köp

Beror lite på vad man ska använda den till.
Jag kör med tv:n även som data skärm där är LCD:n överlägsen plasman.
.

Varför ? Har idag en lcd som data/tv skärm och ska köpa en till så jag kan se tv samtidigt som jag surfar. Vissa säger plasma andra lcd, vad är bäst om man vill se film från datorn och se tv från boxer?

Varför ? Har idag en lcd som data/tv skärm och ska köpa en till så jag kan se tv samtidigt som jag surfar. Vissa säger plasma andra lcd, vad är bäst om man vill se film från datorn och se tv från boxer?

Vad du ska välja beror mycket på hur stor upplöning du ska ha via datorn, och ilka upplösningar filmerna har som du ser genom datorn, har du högre upplösning än xxxx x 768 typ så kan du köpa en LCD, men under detta så tycker jag absolut att du ska köpa en plasma.

En tv serie med bra kvalite som LOST / Prison Break har typ en upplösning på 576x480 typ (avi format)

Det är när man har en reciver som typ klarar av att skala upp bilden till 1920x1080p som man bör ha en LCD

Last edited:
Ok.. Namedroppa lite nudå.. Vilka plasmor och LCD:er är det som "gäller".

Funktion går före form och pris.

Billigt är för lågbudgetmänniskor, tjejer och homos...

Ok.. Namedroppa lite nudå.. Vilka plasmor och LCD:er är det som "gäller".

Funktion går före form och pris.

Billigt är för lågbudgetmänniskor, tjejer och homos...

Samsungs LCD:er eller Panasonics Plasmor. 1080p om nu inte priset spelar nån roll.

Woow, vänta nu, samsungs LCD är det INTE som gäller, dom är inte ens med i topp 5 nu i tester, så dom går bort.

Det som gäller i LCD är

Sharp XD1 serie
Sonys V. W eller X serie

sen har panasonic en "ny" LCD som är bra, minns ej namnet nu

>>>OLSSON, den första LG du länkade till är väl sisådär, har många små fel som det rapporteras i forum och sånt, dålig svärta, missljud mm. Ska du ha en bra 50" plasma så är det panasonic 50PV60 som gäller för 19995kr. En av världens bästa plasma just nu

>>>OLSSON, den första LG du länkade till är väl sisådär, har många små fel som det rapporteras i forum och sånt, dålig svärta, missljud mm. Ska du ha en bra 50" plasma så är det panasonic 50PV60 som gäller för 19995kr. En av världens bästa plasma just nu

Då hugger jag nog en sån :tummenupp

Du får en av världens bästa plasmor nu i 50" för 19990kr (Panna 50PV60)

Kanon köp

Det där faktumet svider som sjövatten på brännsår när man för runt ett år sen köpte en 37" LCD för i princip samma pengar. :huvet Hade lätt köpt en panna idag, ångrar att jag köpte LCD öht. Köpte en x-box360 i samma veva och var helnojjig för inbränningar, troligen helt ogrundat då jag knappt har spelat 10 timmar på den sen jag köpte den. Får bli en projje och nån form av HTPC nästa gång jag kommer hem istället.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg