Plasma eller LCD.

Hörrni.. Hur är det att frakta en LCD? Är det samma lika som för en Plasma eller?

Någon som vet?

EDIT: Namedroppa en jävligt bra LCD TV också när ni ändå är i farten.

Last edited:
Jag kör en LG42PC1R tycker den är underbar! Fantastisk bild i 720p! Superbild oavsett dag eller natt.

Vilken ska jag handla ?
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100134 för 16 993,75 kr
eller
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010091547 för 16 995,00 kr

eller annat förslag ? Vill ha lcd 40 till 42 tum med inbyggd digitalmottagare
som tar boxerkort, inte över 20.000:-
Det optimalaste är denna Sony 40W2000 19750kr

Eller denna Sharp 42XD! 19800kr

Men till dom du länkade till så ska du köpa V modellen, helt klart en mkt bättre TV än den andra, den har den nya skärmen med live color creation eller vad den nu heter, här har du samma TV för en 1000lapp mindre SONY 40V2500

Vilken ska jag handla ?
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100134 för 16 993,75 kr
eller
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010091547 för 16 995,00 kr

eller annat förslag ? Vill ha lcd 40 till 42 tum med inbyggd digitalmottagare
som tar boxerkort, inte över 20.000:-
Det optimalaste är denna Sony 40W2000 19750kr

Eller denna Sharp 42XD! 19800kr

Men till dom du länkade till så ska du köpa V modellen, helt klart en mkt bättre TV än den andra, den har den nya skärmen med live color creation eller vad den nu heter, här har du samma TV för en 1000lapp mindre SONY 40V2500

Last edited:
Hörde en "expert" på radion som sa att om man har mycket dagsljus i rummet ska man välja LCD eftersom den inte reflekterar ljust på samma sätt som plasman. Är det så? I så fall är blir det LCD för mig eftersom jag har fönster från golv till tak.

Själv valde jag TV efter kvalitén på bilden, inte efter utseendet på plasten runt omkring!

Lg´n har en plastfilm framför bilden i stället för glas då glas KAN ge en reflekterande effekt. Har en LG42 själv och är skitnöju.

Tror ju iof att de flesta är hygglo. Man har de ju inte brevid varran som på affären där man kan jämnföra.

Leta upp butik som säljer och jämför. Man tjänar ofta på att köpa lite dyrare när det gäller LCD/Plasma. Bra bild ska man inte snåla på:tummenupp

Jag kollar i alla fall bara på southpark och Jackass så kunde lika gärna ha projektor.

Last edited:
Hörde en "expert" på radion som sa att om man har mycket dagsljus i rummet ska man välja LCD eftersom den inte reflekterar ljust på samma sätt som plasman. Är det så? I så fall är blir det LCD för mig eftersom jag har fönster från golv till tak.
Det är knappt någon skillnad på reflekteringen på plasma och LCD, det som är skillnad är att en LCD är ljusstarkare, det är därför en LCD bild ser bättre ut på en affär/stormarknad pga att den utmärker sig mer pga ljuset.

Dagens plasmor reflekterar mindre än en vanlig CRT TV, så då har du något att jämföra med hemma

Hur kan en LCD vara mer ljusstark när plasmor alltid har 2-3ggr högre cd/m^2 värde? har jag missat något?

Hur kan en LCD vara mer ljusstark när plasmor alltid har 2-3ggr högre cd/m^2 värde? har jag missat något?

tror inte du har missat nåt. En plasma har mycket högre ljusstyrka. Har man TV´n i ett mörkt rum ska plasma vara att föredra och har man ljust så funkar lcd bra. Vet inte hur mycket roll detta spelar, har iaf inga problem med min LCD och jag nog vad "experterna" skulle kalla ett mörkt rum.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg