Pickup-besatt.

Yep, så e det! skulle den vara ett år nyare så skulle jag få lasta 900kg...:va så sade besiktningsmannen iaf.
 
Fan va skön du e! Du tillför verkligen det som saknas i den här tråden. Jag ska skärpa till mig och plåta lite och lägga upp bilder.

Fast jag lastar ju bara mesiga prylar...

Du borde definitivt lägga upp lite fler bilder på ditt monster, kan du inte läggaupp bilden där du dra jättepowerboaten igen?
 
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?
 
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?
Jag skulle nog ändå föreslå en japansk diesel.
Skall du köra på vintern, så behöver du antingen fyrhjulsdrift eller möjlighet att lasta ett par hundra kilo över bakaxeln.
Små bensinmotorer i tunga chassien blir irriterande i längden.
En trött diesel är charmigare.
 
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?

Min S10a me gamla 6an drar strax över litern... Läste nån stans att förbrukningen inte skiljer så mycke, skönt me lite mer vrid oxå... Nya 6an bör ju va snålare kan tyckas...

Min e bakhjulsdriven å smått hemsk å köra på vintern utan vikt på flaket, ja surrade fast en rejäl ekstock å de funkade hjälpligt...
 
Jag får erkänna att jag också är svag för pickisar, dock har jag en väldigt stram budget, skall fungera som pendelbil/ lasta/ cruiser, ett krav från damen är att den skall vara hyffsat modern, jag hade gärna haft en diseselcheva från början av 80 talet men det faller bort pga åldern, med modern menar jag framför allt skön att åka i.

Någon som vet något om S10 med 4cyl motorn? är en 2,2liter vad jag kunnat utläsa, många problem osv? ligger hyffsat i skatt och en 2,2 bensinare bör ju ligga runt litern vid lugn körning?


Lite info om min S10 2.2 flexifuel hittar du här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?171212-Pickup-besatt&p=5492091&viewfull=1#post5492091
 
Yep, så e det! skulle den vara ett år nyare så skulle jag få lasta 900kg...:va så sade besiktningsmannen iaf.

Jo, men besiktningmännen är ju helt fullkomligt på fyllan! Svaren man få varierar nått vettlöst beroende på vem man pratar med, och vilket humor dom är på, behöver inte vara knutet till nått regelverk, eller ha någon verklighetsförankring. :hihi :gnissla
 
Jo, men besiktningmännen är ju helt fullkomligt på fyllan! Svaren man få varierar nått vettlöst beroende på vem man pratar med, och vilket humor dom är på, behöver inte vara knutet till nått regelverk, eller ha någon verklighetsförankring. :hihi :gnissla

Jo ni har tur där på kobben med era besiktningsmän! kom till fastlandet och kolla på paragrafrytteriet som sker här... Privatiseringen av besiktningen har lett till skyhöga priser och ett helt galet paragrafrytteri, allt för att maximera antalet ombesiktningar och med det vinsten... Jag försökte ta reda på vad som krävdes för att registrera en gammal MC. Resultat => jag satt i telefonkö a 1,19€ i 10-20 min för attt höra att "detta bolag inte sysslar med sådant" :4skrika

Nå dagens picksisbild, man skall ju alltid skryta med kultryck o sådant så jag hade säkert - 30 kg igår...:rolleyes:

talibantaxi2.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top