Pickup-besatt.

Borde fortfarande gå att komma in där. Forumet ligger uppe. Jag har inte haft tid att underhålla det och även sålt Blåfården. Det är så mycket jobbiga botar och skit som reggar sig och då måste man in och knacka kod vilket jag inte kan och polaren som gjort inte har all tid i världen med. Tider förändras, samhällen kollapsar och man jobbar i skrivande stund på en exit plan.
WTH?! Hur kunde jag missa blåforden
:skrika
 
Jag är med truck igen! :banana

Kände att tråden var något ofullständig utan en blåford, så jag tog och axlade ansvaret:

20240224_151127-1.jpg

Ford F250 från 1984 :tummenupp Min kanske inte riktigt lika grym som den 4x4 turbodiesel som Teo hade, men i gengäld har min dubbelmontage och laglig lastvikt på över ett ton (c-reg) :yoparty :banana Motorn är en 6.9 liters IDI diesel utan turbo (samma som satt i de klassiska amerikanska skolbussarna) och lär vara fullständigt odödlig då den är helt mekanisk dvs befriad från elektroniska styrboxar och annat mög som kan krångla. Blir förhoppningsvis en funktionell och trogen arbetshäst under många år framöver :tummenupp
 
Jag är med truck igen! :banana

Kände att tråden var något ofullständig utan en blåford, så jag tog och axlade ansvaret:

View attachment 495510

Ford F250 från 1984 :tummenupp Min kanske inte riktigt lika grym som den 4x4 turbodiesel som Teo hade, men i gengäld har min dubbelmontage och laglig lastvikt på över ett ton (c-reg) :yoparty :banana Motorn är en 6.9 liters IDI diesel utan turbo (samma som satt i de klassiska amerikanska skolbussarna) och lär vara fullständigt odödlig då den är helt mekanisk dvs befriad från elektroniska styrboxar och annat mög som kan krångla. Blir förhoppningsvis en funktionell och trogen arbetshäst under många år framöver :tummenupp
:tummenupp

Aldrig varit fascinerad över alu-flak, men det är klart, det är djävulskt praktiskt.
 
Jag är med truck igen! :banana

Kände att tråden var något ofullständig utan en blåford, så jag tog och axlade ansvaret:

View attachment 495510

Ford F250 från 1984 :tummenupp Min kanske inte riktigt lika grym som den 4x4 turbodiesel som Teo hade, men i gengäld har min dubbelmontage och laglig lastvikt på över ett ton (c-reg) :yoparty :banana Motorn är en 6.9 liters IDI diesel utan turbo (samma som satt i de klassiska amerikanska skolbussarna) och lär vara fullständigt odödlig då den är helt mekanisk dvs befriad från elektroniska styrboxar och annat mög som kan krångla. Blir förhoppningsvis en funktionell och trogen arbetshäst under många år framöver :tummenupp
Snyggaste pickisfrånten av samtliga alterntiven.
 
:tummenupp

Aldrig varit fascinerad över alu-flak, men det är klart, det är djävulskt praktiskt.
Egentligen är jag i princip alltid för funktion framför form, men i just det här fallet är jag jävligt kluven... Fick nämligen med originalflaket med de fläskiga dually hjulhusen, och jag tycker att det är såpass snyggt att jag starkt överväger att byta trots att det minskar lastbredden med ett par decimeter... :kär
Ford dually 2.jpg
Ford dually.jpg
Snyggaste pickisfrånten av samtliga alterntiven.
Enig, 80-tals fordarna är djävulskt vackra :tummenupp
 
Egentligen är jag i princip alltid för funktion framför form, men i just det här fallet är jag jävligt kluven... Fick nämligen med originalflaket med de fläskiga dually hjulhusen, och jag tycker att det är såpass snyggt att jag starkt överväger att byta trots att det minskar lastbredden med ett par decimeter... :kär
View attachment 495521
View attachment 495522

Enig, 80-tals fordarna är djävulskt vackra :tummenupp
Vackrare är det ju onekligen.
Sämre att lasta från sidan dock.

Saknar min F-150. Enda bilen jag verkligen ångrar att jag gjort mig av med. :(
 
Vackrare är det ju onekligen.
Sämre att lasta från sidan dock.

Saknar min F-150. Enda bilen jag verkligen ångrar att jag gjort mig av med. :(
Väldigt, på bägge fronter. Så jag är helt klart kluven, men lutar ändå åt att originalflaket är såpass snyggt att det är värt att göra avkall på det praktiska. Nån enstaka gång kan man väl få unna sig att prioritera estetiken, litegrann iallafall :gnissla

Nu har jag precis genomfört växellådsoljebyte på Fårrden och nu äntligen växlar den som den ska :banana När jag körde hem den så var det lite sisådär med den biten, när man la i växel så kunde det dröja x antal sekunder innan lådan reagerade, växelbytena kom lite när de själva ville det och ibland hoppade den ur drive helt och hållet utan förvarning. Skönt att det räckte med fräsch olja för att det skulle ordna till sig :yoparty
 
Last edited:
Trådlyft!

Är i tagen med att skaffa en bra Pickis igen och fastnade för Toyota Tacoma. Större än Hilux, mindre än tundra. Rejält baksäte och flak. Borde ju gå att sälja senare?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top