Pickup-besatt.

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Nu när King Caben från 88 har gjort sitt och gått vidare till ett liv som epatracktor infann sig helt plötsligt ett sug efter en Comanche.

Typ den här

http://www.blocket.se/kiruna/Jeep_Comanche_4_0L_Metric_Ton_60672379.htm?ca=1_9&w=1

Fullständigt ovetandes om det är nå å ha eller inte så därför tänkte jag att den samlade kunskapen i denna tråd kunde bidra med lite köpråd.

Ska jag köpa den eller inte?

Kommer mestadels gå mellan brädgårn och soptippen under de fortsatta husrenoveringarna, förhoppningsvis får den skjutsa ut endurohojen till spåret några ggr den här sommaren också.

Hjalp!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu när King Caben från 88 har gjort sitt och gått vidare till ett liv som epatracktor infann sig helt plötsligt ett sug efter en Comanche.

Typ den här

http://www.blocket.se/kiruna/Jeep_Comanche_4_0L_Metric_Ton_60672379.htm?ca=1_9&w=1

Fullständigt ovetandes om det är nå å ha eller inte så därför tänkte jag att den samlade kunskapen i denna tråd kunde bidra med lite köpråd.

Ska jag köpa den eller inte?

Kommer mestadels gå mellan brädgårn och soptippen under de fortsatta husrenoveringarna, förhoppningsvis får den skjutsa ut endurohojen till spåret några ggr den här sommaren också.

Hjalp!

Den är så satans tuff den där. Har länkat till den på forumet. 4.0:an kan dra en del men det är ju å andra sidan enda kostnaden på den där. Klockrent köp skulle jag säga.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu när King Caben från 88 har gjort sitt och gått vidare till ett liv som epatracktor infann sig helt plötsligt ett sug efter en Comanche.

Typ den här

http://www.blocket.se/kiruna/Jeep_Comanche_4_0L_Metric_Ton_60672379.htm?ca=1_9&w=1

Fullständigt ovetandes om det är nå å ha eller inte så därför tänkte jag att den samlade kunskapen i denna tråd kunde bidra med lite köpråd.

Ska jag köpa den eller inte?

Kommer mestadels gå mellan brädgårn och soptippen under de fortsatta husrenoveringarna, förhoppningsvis får den skjutsa ut endurohojen till spåret några ggr den här sommaren också.

Hjalp!
Kan inget om den modell men den är ju stört cool. Köp!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Längesen någon skrev här nu så sparkar liv i tråden igen med en fråga.

Har precis börjat jobba heltid igen och blivit med körkort (igen) och ska ta och köpa mig en bil, kör i nuläget en sketen Opel Astra -94 och hatar den innerligt.
Vill ha en stor kärra med 4wd och diesel, den kommer användas vid lite jakt också så lite markfrigång och möjlighet att lasta smidigt är att föredra, pickup känns som det enda vettiga valet då.
Måste få plats med 5 pers relativt bekvämt då vi är ett gäng som samåker till jobb.
Håller mig helst under 60k men om det är ett bra exemplar så kan jag sträcka mig till närmare 80.
Har egentligen bara tittat på Nissan king cab -04 till -07, tycker dom ligger rätt till i pris och dom verkar inte ha gått så jäkla långt som de andra pickisar man ser på blocket.
Är helt oinsatt i vilka märken och modeller som gäller, vad som räknas som många mil på en pickup och vad som brukar hålla eller gå sönder.
Behöver inte ha ett monster till motor, ser helst att man kan komma strax under litern/milen när man pendlar till jobb (typ 70-väg hela vägen).
Är mina krav rimliga eller måste jag justera/kompromissa på något?

Tack på förhand!
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Väldigt mycket hat mot king cab här. Jag är iallafall super nöjd med min navara d22 :arsele
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Lite dåligt med liv här sen pickis.life kom till världen. Så väcker tråden till liv med en delvis pickup relaterad fundering.

Nån som vet om Ford Econoline kom i 4x4 utgåva från fabrik, samt eventuellt vilka årsmodeller som kom som 4x4. Econoline delar väl underställ med bland annat F250.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jäklar, denna tråd hade man glömt.

Jag har en King cab D22 som jag skulle behöva en kåpa till, ingen som har något skräp liggandes? Bilen är renodlad skogsbil och kåpan ska på för att skydda lerduvekastare som jag tänkte placera på flaket för att bara köra ut bilen i skogen när det är dags att skjuta.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag hade inte glömt tråden, men hittade den inte... provade SH:s sökfunktion, men.... nä.
Vet att andra forum finns, men känner att mina frågor bäst besvaras av mer normalt folk än de riktiga nördarna.

Velar vilken bil som blir aktuell näst och ett av alternativen är pickis (främst eftersom man då får bra size i förhållande till peng).
Har kollat lite på Suburban, perfekt egentligen men tycker de är fula... såg nån som byggt om fronten och satt på Silveradofront, det var nice... men det var i Finland.
Kollar bilar runt 2008 och framåt.

Men, den jag fastnat för främst är RAM.
Kollade först en 2012:a med diesel... 2500... 15 000 i skatt!
Nänä.
Och över 600 i inköp... nänä.

Kollade lite Hemi 1500, suger ju en del soppa men åker under 1000 mil per år så den kostnaden är försumbar.

MEN, seriöst... i mitt liv känns Dodge som ett c-märke... typ som Skoda eller Seat... nästan lite som Dacia.
Här i Sverige är det ju ett lyxmärke, vill de framstå som... men Dodge har väl alltid varit ett budgetmärke?
Pickis generellt är ju ett budgetfordon (i US) och löjligt överprisade här.

Men hur är kvalitén på dessa, funkar elen osv?

Vill gärna höja och lägga på typ 37:eek:r men hur jobbigt blir det?
Delad bakaxel va?

Man se sällan dessa höjda... varför?

Hur är det att importera in en höjd -09 från Tyskland tex, innebär det problem?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Dodge ÄR ett skräpmärke. Precis som du säger så försöker de få det till något annat då det utanför Usa antagligen är lättare att lura folk till tro att de är ett märke av lyx och kvalitet.
I Usa är det ju ungefär som Saab; De har en ganska stor skara människor som har fastnat för bilmärket trots att det är skräp och kan leverera på det. Inte för att Saab var så dåliga men men...

De är läckra att titta på och antagligen inte helt kass numera gällande ihopskruvning och hur de kommer fortsätta fungera. Men andrahandsvärdet tror jag inte är till någon fördel.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Ursäkta trådlyft, men vet inte vart det finns bättre kunskap om pickups än här.
Jag är väldigt nyfiken på främst Ford F150-F350. Vilka årsmodeller är det som gäller? Vilka, om några, vill jag undvika? Automat eller manuell växellåda? Hur är dethär med B eller C registrerad, går en C att regga om till B?
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Dessa bilar är ju en av världens mest sålda... så lite mer info krävs nog för att de med kunskap skall ge svar.
Lilla 150 finns nog inte med C-reg, 250:n kanske det är lite si och så med och 350:n är nog rätt många C.
Men det spelar även viss roll vilken generation.
Dessa har ju liksom funnits i nåt sekel eller nåt......
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top