Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För du har bara 1500:a-bromsar/bladisar. 1500lbs, och sen svenska överförmynderiet på det. Då blir det inte mycket kvar.

Sen kan det vara så att den blivit reggad med någon vikt av någon anledning. Min förra F250 hade bara 3.000 kg totalvikt av någon anledning.
Men hur kan då en helt annat 1500:a få lasta 900?:va Jag blir knäpp på pappersfiffleriet...:D
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Lätta lastbilar får inte väga mer än 3500 kg, tung bil = låg tillåten lastvikt.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Var det en 1500 eller 2500? 1500:an väger ju inte lika mycket så då får man lasta en del. Jag får inte ens lasta 500 lagligt. :mad:

K2500 så han som reggade in den (svensksåld) måste haft en polare på bilprovningen
 

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
jag får lasta 610kg på min gmc k10 -86 enligt transportstyrelsen
men det sitter HD-fjädring på enligt förra ägaren så det går nog att lasta "lite" mer :gnissla
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
jag får lasta 610kg på min gmc k10 -86 enligt transportstyrelsen
men det sitter HD-fjädring på enligt förra ägaren så det går nog att lasta "lite" mer :gnissla

Brukar gå hur bra som hellst att lasta betydligt mer än som står i regpappren, det är ju mest vad man får som spelar roll. en 1000kilo+ på en gammal japspickis går ofta hur bra som hellst.Bara fjädringen är i skick. Jänkisarna brukar det gå att lasta hur massor redan på 1500:eek:rna, förutom i nått enstaka fall så fjädringen vart i taskig vigör.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
ÄTop Gear USA testar lite nyare pickisar också!



Efter att ha tittat på "testet" så tycker jag det är synd att det tramsades så mycket.
Dom skulle hängt på rejäla släp/trailers och tävlat från A till B med diverse delmoment.

Skaplig burn out med forden!
 
Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Jag funderar på att förverkliga mina truck-drömmar. Varför inte passa på nu när soppan är billig.. :)

Ni som har koll, vad tror ni om den här? http://www.blocket.se/vi/38658277.htm

Något man bör tänka på? Vanliga fel? Vad kostar en uppsättning mera landsvägsanpassade däck?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ful färg och inget drag men fin truck. Skulle kunna tänka mej istället för chevan...
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_f250_7_3_powerstroke_39461801.htm?ca=8&w=3


View attachment 357449

Tycker den är sjukt fin den där! Gillar färgerna skarpt. Sitter Dana 50 IFS fram. Varför skulle den inte ha drag? Har sett den live dragandes stora båtar. Man ser ju dragbalken på bilden... Vi var och kollade på den när den var till salu för ett par år sedan. custominredning dvs enklaste möjliga men allt man vill ha finns ju på ebay billigt dessutom rätta motorn.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag funderar på att förverkliga mina truck-drömmar. Varför inte passa på nu när soppan är billig.. :)

Ni som har koll, vad tror ni om den här? http://www.blocket.se/vi/38658277.htm

Något man bör tänka på? Vanliga fel? Vad kostar en uppsättning mera landsvägsanpassade däck?

Vad är det för fel på de där däcken?
En kille på Värmdö hade den för inte allt för länge sedan så man kan ju undra varför han vill sälja så snabbt...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top