Pickup-besatt.

Nähe, 250:n föll inte i smaken, leta fler. Prisklass ca 100:- 12-24v Dodge Cummins alt Ford SuperD 250-350 (7.3). Ej dubbelmontage. Helst långt flak med 1½-hytt. Börja leta efter bättre objekt i USA kanske? Craigslist eller vad rekommenderas?



Vafasen, det är en dådge, inte en aston
http://www.blocket.se/jonkoping/Dodge_Ram_2500_Mycket_fin_38842356.htm?ca=20&w=3
suck..en till
http://www.blocket.se/malmo/Dodge_Ram_2500_38640673.htm?ca=20&w=3
Inga önskepriser där alls, dessutom med lillflaket. :rolleyes:

Min frågar är och kommer ständigt att vara; varför är dessa bilar så sinnesrubbat dyra och vad kostar egentligen en ny? Hittar aldrig de mer "arbets inriktade" bilarna. Bara de med stora kromfälgar och vingar som är helt nya.

EDIT: hittade visst en ny, 768 750:-
 
Last edited:
Köp den här!

http://www.blocket.se/alvsborg/Dodge_Dakota_4X4_39260059.htm?ca=11&w=3

Den är inte riktigt fullsize men nästan, har 4X4, V8 och så har de snott Fords design från 92-97 så då får du vara med i gänget men ändå ha en tämligen "försvarbar" truck.

:)

Jag vill inte ha någon "försvarsbar" truck. Jag vill ha en mes truck, sen pimpar jag den med några coola dekaler och luddtärningar så ser den ut som den är 4x4 driven. :crash

Så vad är de jag letar efter? Mazda B2000/2200 och S10 OCH? De måste ju finnas några mera alternativ :7peta

Finns de inget som håller de "krav" jag har så uppgraderar jag mig med en mindre rostig Skoda när de är dags att byta. Så det så!
 
Last edited:
Nähe, 250:n föll inte i smaken, leta fler. Prisklass ca 100:- 12-24v Dodge Cummins alt Ford SuperD 250-350 (7.3). Ej dubbelmontage. Helst långt flak med 1½-hytt. Börja leta efter bättre objekt i USA kanske? Craigslist eller vad rekommenderas?



Vafasen, det är en dådge, inte en aston
http://www.blocket.se/jonkoping/Dodge_Ram_2500_Mycket_fin_38842356.htm?ca=20&w=3
suck..en till
http://www.blocket.se/malmo/Dodge_Ram_2500_38640673.htm?ca=20&w=3
Inga önskepriser där alls, dessutom med lillflaket. :rolleyes:

Du hade c kort eller?

Mit tips är att du kollar tyskland, där går det att hitta cumminsdodge till bra priser.

Tror att det är jobbigare att regga in dom i sverige när dom är reggade som lastbil.
Går ju tyvär inte regga en cumminsdodge på b kort i sverige längre. :(

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...GE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&pageNumber=1

Jag hade nog åkte och handlat denhär bilen typ idag om den bara hade gått att regga.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...GE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&pageNumber=1
 
Jepp, C-kort. Den du länka till har dock totalvikt på 3500kg så den bör gå utmärkt att "b-regga", då man går på ursprungspapperna vid typning.

här är ett riktigt "as"
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-F350...rd-Demonstrator-P-X-Range-Rover-/230759501994

Den va grym ja!

Verka vara sjukt lite pickisar i uk, smidigt att importera därifrån ananrs.
Tänka på att det ärr 22%tull på pickisar när man importera ifrån usa + 25% moms också.
Och frakt och inreggning då också. Har fått för mej att det är jobbigare att regga in dom som lastbilar med intyg och liknande, men inte helt säker.

Dessvärre så spelar det ingen roll att den har en totalvikt på 3500 i Tyskland eftersom dom kollar på tillverkarens uppgifter när reggas i Sverige.
 
Min frågar är och kommer ständigt att vara; varför är dessa bilar så sinnesrubbat dyra och vad kostar egentligen en ny? Hittar aldrig de mer "arbets inriktade" bilarna. Bara de med stora kromfälgar och vingar som är helt nya.

EDIT: hittade visst en ny, 768 750:-

Svenskt pris då, dela det på hälften och ta bort lite till så får du vad den kostar i staterna
 
Jag vill inte ha någon "försvarsbar" truck. Jag vill ha en mes truck, sen pimpar jag den med några coola dekaler och luddtärningar så ser den ut som den är 4x4 driven. :crash

Så vad är de jag letar efter? Mazda B2000/2200 och S10 OCH? De måste ju finnas några mera alternativ :7peta

Finns de inget som håller de "krav" jag har så uppgraderar jag mig med en mindre rostig Skoda när de är dags att byta. Så det så!

Me so bitchy L200 gillar jag.
 
Jag vill inte ha någon "försvarsbar" truck. Jag vill ha en mes truck, sen pimpar jag den med några coola dekaler och luddtärningar så ser den ut som den är 4x4 driven. :crash

Så vad är de jag letar efter? Mazda B2000/2200 och S10 OCH? De måste ju finnas några mera alternativ :7peta

Finns de inget som håller de "krav" jag har så uppgraderar jag mig med en mindre rostig Skoda när de är dags att byta. Så det så!

Jag har en -02 S10 med 2.2 liters flexifuel fyran som min bruksbil.
Kör 1500 mil per år med den och har haft den i 2 år. Gått 12000 mil nu.
Tar 0,85-0,95 (beroende på last) på landsvägen i 110 kmh på bensin (1-1,05 i stan) och 1,15-1,25 landsväg på etanol (1,3 i stan).
Trött är den, inget man impar med vid rödljuset direkt, och soppaförbrukningen börjar stiga om jag ligger fortare än 110. Ingen större idé att försöka sig på "inspirerad körning" heller, utan en bil som startar och går och tar en dit man ska.
Bakhjulsdriven, jag behöver inget annat. Håller mig på vägen och ska inte ut i terrängen.
Dessutom är 2WD lägre än 4WD = lättare att lasta.
Kan liknas vid en Volvo 240 i framkomlighet vintertid utan last. Bättre med last förstås.
Bor i Norrbotten så vinterväglag är inget främmande.
Köpte den för att jag inte har plats för något släp på min radhustomt och jag behöver kunna transportera mina motorcyklar och veteranskotrar utan att behöva tanka ihjäl mig.
1,5 hytt rymmer packning för två pers och ramp till hojen utan att behöva ha väskor/prylar på flaket.
Testade några Mazdor med tyckte komforten var bättre i S10:an.
Inte haft några stora problem, fått ett kluckade ljud höger fram nu som gissningsvis är nån styrled.
Bromstrummorna bak är lite ovala så de ska bytas.
Helt enkelt en bil som fyller MINA behov utan att krångla och kosta skjortan.

DSC01018-1.jpg


s10-1.jpg
 
Last edited:
S10:an är faktiskt en underskattad bruksis, hur mycket får du lasta på din med 1.5 hytten?
 
Jag har en -02 S10 med 2.2 liters flexifuel fyran som min bruksbil.
Kör 1500 mil per år med den och har haft den i 2 år. Gått 12000 mil nu.
Tar 0,85-0,95 (beroende på last) på landsvägen i 110 kmh på bensin (1-1,05 i stan) och 1,15-1,25 landsväg på etanol (1,3 i stan).
Trött är den, inget man impar med vid rödljuset direkt, och soppaförbrukningen börjar stiga om jag ligger fortare än 110.

Har samma förbrukning på mitt lik till S10 från -98 som rullat 13500 mil

Så du som var orolig över förbrukningen, det är bara shoppa en S10 med 2,2 l surfyran ;)
 
Me so bitchy L200 gillar jag.

Me So Bitchy L200 gillar inte jag. :zpy Stora, jag kan inte stava till tillverkarens namn :3freak 4 hjuls drivna och en del problem med rosten. Och nån variant har väl problem med ramlager efter bara 20 000 mil? Inte direkt Japanskkvalitet där inte.

S10 är något jag funderat på, verkar lite lättare att hitta än Mazda B2000/2200. Fast Amerikansk kvalitet. :näsblod

Jag har tid på mig att fundera. Min Skoda får nog följa med ett år eller två till.
 
Last edited:
Last edited:
Hm jag börjar tro att min Silverado 6.5TD var smått unik i sveriges pickupbestånd då den fick lasta 980kg på b-kort, 670 är för lite för mig faktiskt då jag då och då kör hem pelletspallar som väger in på 900kg
 
Hm jag börjar tro att min Silverado 6.5TD var smått unik i sveriges pickupbestånd då den fick lasta 980kg på b-kort, 670 är för lite för mig faktiskt då jag då och då kör hem pelletspallar som väger in på 900kg

Var det en 1500 eller 2500? 1500:an väger ju inte lika mycket så då får man lasta en del. Jag får inte ens lasta 500 lagligt. :mad:
 
Var det en 1500 eller 2500? 1500:an väger ju inte lika mycket så då får man lasta en del. Jag får inte ens lasta 500 lagligt. :mad:

Min 1500 får lasta sisådär 400 (360 eller 380 eller vad det nu är)...:va Hur fan kan din heavyduty bara få lasta 500??:va
 
Nähe, 250:n föll inte i smaken, leta fler. Prisklass ca 100:- 12-24v Dodge Cummins alt Ford SuperD 250-350 (7.3). Ej dubbelmontage. Helst långt flak med 1½-hytt. Börja leta efter bättre objekt i USA kanske? Craigslist eller vad rekommenderas?



Vafasen, det är en dådge, inte en aston
http://www.blocket.se/jonkoping/Dodge_Ram_2500_Mycket_fin_38842356.htm?ca=20&w=3
suck..en till
http://www.blocket.se/malmo/Dodge_Ram_2500_38640673.htm?ca=20&w=3
Inga önskepriser där alls, dessutom med lillflaket. :rolleyes:

Här är en nice Dodge 12-ventilare

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dodg...8490863?pt=US_Cars_Trucks&hash=item231b192fef
 
Ah, såklart... Men varför får jag inte lasta typ 900 kg då?:va Min vägen ju bara ca 2,6 ton...

För du har bara 1500:a-bromsar/bladisar. 1500lbs, och sen svenska överförmynderiet på det. Då blir det inte mycket kvar.

Sen kan det vara så att den blivit reggad med någon vikt av någon anledning. Min förra F250 hade bara 3.000 kg totalvikt av någon anledning.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top