Pickup-besatt.

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
skåneland
Hoj
honda crf450
Min pickup, cheva c30 -73a, köpt i nyköping för nått år sedan. Satt 350 smog i den då, en härligt snabb pjäs(med sina 150hk) som var omöjlig att köra under 2 liter, hängde man på 2 ton på kroken drog den över 3,5 :). Så jag har slängt i en 6,2a med hemsnickrade headers med en liten snigel på. Tillsammans med en marinpump ifrån us&a så har kombon knäckt två 400 automater för mig, så nu står den o väntar på ett lådbyte igen. Denna gång blir det en 4L80e. Så här i efterhand skulle jag nog köpt en nyare truckbensinare+låda istället, så hade allt fungerat på en gång utan massa strul. Men det är lätt att vara efterklok ;)

pkptrk.jpg

Får väl fixa till lite slangar nån dag, i framtiden
motor.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo ni har tur där på kobben med era besiktningsmän! kom till fastlandet och kolla på paragrafrytteriet som sker här... Privatiseringen av besiktningen har lett till skyhöga priser och ett helt galet paragrafrytteri, allt för att maximera antalet ombesiktningar och med det vinsten... Jag försökte ta reda på vad som krävdes för att registrera en gammal MC. Resultat => jag satt i telefonkö a 1,19€ i 10-20 min för attt höra att "detta bolag inte sysslar med sådant" :4skrika

Tur & tur, hade en snubbe som rev sönder växellänkaget med våld på farsans torino när dom inte hittade nått fel på en gammal pilsnerhäck. "Det här måste du fixa, det går inte att få i parkingen!" -Eh, jaha? :va

Men det där låter faktiskt jävligt jobbigt. :gnissla
 

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Njutånger
Hoj
Hojlös
Ute och åker lite efter skogsvägar, det ligger omkullblåsta träd efter blåsvädret Dagmar i julas.
 

Bifogat

  • DSC_0027.jpg
    DSC_0027.jpg
    247 KB · Visningar: 186

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min pickup, cheva c30 -73a, köpt i nyköping för nått år sedan. Satt 350 smog i den då, en härligt snabb pjäs(med sina 150hk) som var omöjlig att köra under 2 liter, hängde man på 2 ton på kroken drog den över 3,5 :). Så jag har slängt i en 6,2a med hemsnickrade headers med en liten snigel på. Tillsammans med en marinpump ifrån us&a så har kombon knäckt två 400 automater för mig, så nu står den o väntar på ett lådbyte igen. Denna gång blir det en 4L80e. Så här i efterhand skulle jag nog köpt en nyare truckbensinare+låda istället, så hade allt fungerat på en gång utan massa strul. Men det är lätt att vara efterklok ;)

View attachment 358713

Får väl fixa till lite slangar nån dag, i framtiden
View attachment 358714

Cool lagom puts på den och alltid kul med hemmasnidat
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min pickup, cheva c30 -73a, köpt i nyköping för nått år sedan. Satt 350 smog i den då, en härligt snabb pjäs(med sina 150hk) som var omöjlig att köra under 2 liter, hängde man på 2 ton på kroken drog den över 3,5 :). Så jag har slängt i en 6,2a med hemsnickrade headers med en liten snigel på. Tillsammans med en marinpump ifrån us&a så har kombon knäckt två 400 automater för mig, så nu står den o väntar på ett lådbyte igen. Denna gång blir det en 4L80e. Så här i efterhand skulle jag nog köpt en nyare truckbensinare+låda istället, så hade allt fungerat på en gång utan massa strul. Men det är lätt att vara efterklok ;)

View attachment 358713

Får väl fixa till lite slangar nån dag, i framtiden
View attachment 358714

Cool lagom puts på den och alltid kul med hemmasnidat
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Snickra ihop en flotte mitt ute i obygden?
Inge problem med en pickis! :tummenupp
 

Bifogat

  • DSCN0621.jpg
    DSCN0621.jpg
    254.7 KB · Visningar: 164

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hmm, hjälp mig hitta en billig '70-talare (ingen dyr importskatt) på blocket (eller nått), med krok & bensin 8:a, hellst dodge med 360/383 men man tar väl vad man hittar... Får ju gärna vara skabbig bara det reflekteras i priset, men hellst körbar & besiktningsbar. (typ camino/ranchero går också bra).

:va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu har man visst köpt en gammal ford att köra båt & skit med iaf. :)

IMG182.jpg


IMG185.jpg


Vart en F-150 med 351:a.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har man visst köpt en gammal ford att köra båt & skit med iaf. :)

IMG182.jpg


IMG185.jpg


Vart en F-150 med 351:a.
Sjyst truck!:tummenupp Grattis!
Den är bakhjulsdriven eller? Ser låg ut...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bakhjulsdriven jo, men låg vettefan, flaksidan är högre än taket på bmw:n. :hihi

Edt:
12554.jpg

Nu tänkte jag mer låg för att vara fullsizepickis, markfrigångsmässigt;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu tänkte jag mer låg för att vara fullsizepickis, markfrigångsmässigt;)

Självklart, men den är inte mycket lägre än en orginal 4-krafscheva ändå. (har/haft bekanta med sådana)
Dock är den ju inte höjd som många fyrkrafsare är.

Näe, ville inte betala för fyrkrafs helt ärligt, inga problem att köra på väg ändå, och tar sig fram förvånansvärt bra av vägen också bara underlaget inte är allt för löst. (det lilla jag provat hittills iaf)
Därför fick jag en riktigt fräsch tvåhjulsdriven betydligt billigare än ett fyrhjulsdrivet vrak.
Går rätt bra för att vara en stor pickis med, lägger lakrits på gaspådrag och vanliga personbilar hänger inte med alls. :)

Sen får vi se om jag ångrar mig i vinter, men jag har kört bakjulsdrivet i alla år, inte fan ska det va nått problem med den här heller.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Självklart, men den är inte mycket lägre än en orginal 4-krafscheva ändå. (har/haft bekanta med sådana)
Dock är den ju inte höjd som många fyrkrafsare är.

Näe, ville inte betala för fyrkrafs helt ärligt, inga problem att köra på väg ändå, och tar sig fram förvånansvärt bra av vägen också bara underlaget inte är allt för löst. (det lilla jag provat hittills iaf)
Därför fick jag en riktigt fräsch tvåhjulsdriven betydligt billigare än ett fyrhjulsdrivet vrak.
Går rätt bra för att vara en stor pickis med, lägger lakrits på gaspådrag och vanliga personbilar hänger inte med alls. :)

Sen får vi se om jag ångrar mig i vinter, men jag har kört bakjulsdrivet i alla år, inte fan ska det va nått problem med den här heller.

Som påpekats tidigare:
Vikt på flaket och bra däck, så funkar det på vintern också.
Du skriver att den är pigg, vet du om det är en Windsor eller Clevelandmotor?
Har för mig att de skall vara märkta "W" eller "C" i motornummret.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Borde sitta en Windsor i den där. Den är ju förhållandevis lätt så en Windsor lär inte ha några problem att vrida iväg den där.

Fin pickis SJP! Nu är ju min lite tyngre och lite längre men jag har kört bakhjulsdrivet nästan hela vintrarna utan problem.
Ställ en hink med sand på flaket.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top