Pickup-besatt.

Min pickup, cheva c30 -73a, köpt i nyköping för nått år sedan. Satt 350 smog i den då, en härligt snabb pjäs(med sina 150hk) som var omöjlig att köra under 2 liter, hängde man på 2 ton på kroken drog den över 3,5 :). Så jag har slängt i en 6,2a med hemsnickrade headers med en liten snigel på. Tillsammans med en marinpump ifrån us&a så har kombon knäckt två 400 automater för mig, så nu står den o väntar på ett lådbyte igen. Denna gång blir det en 4L80e. Så här i efterhand skulle jag nog köpt en nyare truckbensinare+låda istället, så hade allt fungerat på en gång utan massa strul. Men det är lätt att vara efterklok ;)

pkptrk.jpg

Får väl fixa till lite slangar nån dag, i framtiden
motor.jpg
 
Jo ni har tur där på kobben med era besiktningsmän! kom till fastlandet och kolla på paragrafrytteriet som sker här... Privatiseringen av besiktningen har lett till skyhöga priser och ett helt galet paragrafrytteri, allt för att maximera antalet ombesiktningar och med det vinsten... Jag försökte ta reda på vad som krävdes för att registrera en gammal MC. Resultat => jag satt i telefonkö a 1,19€ i 10-20 min för attt höra att "detta bolag inte sysslar med sådant" :4skrika

Tur & tur, hade en snubbe som rev sönder växellänkaget med våld på farsans torino när dom inte hittade nått fel på en gammal pilsnerhäck. "Det här måste du fixa, det går inte att få i parkingen!" -Eh, jaha? :va

Men det där låter faktiskt jävligt jobbigt. :gnissla
 
Ute och åker lite efter skogsvägar, det ligger omkullblåsta träd efter blåsvädret Dagmar i julas.
 

Bifogat

  • DSC_0027.jpg
    DSC_0027.jpg
    247 KB · Visningar: 186
Min pickup, cheva c30 -73a, köpt i nyköping för nått år sedan. Satt 350 smog i den då, en härligt snabb pjäs(med sina 150hk) som var omöjlig att köra under 2 liter, hängde man på 2 ton på kroken drog den över 3,5 :). Så jag har slängt i en 6,2a med hemsnickrade headers med en liten snigel på. Tillsammans med en marinpump ifrån us&a så har kombon knäckt två 400 automater för mig, så nu står den o väntar på ett lådbyte igen. Denna gång blir det en 4L80e. Så här i efterhand skulle jag nog köpt en nyare truckbensinare+låda istället, så hade allt fungerat på en gång utan massa strul. Men det är lätt att vara efterklok ;)

View attachment 358713

Får väl fixa till lite slangar nån dag, i framtiden
View attachment 358714

Cool lagom puts på den och alltid kul med hemmasnidat
 
Min pickup, cheva c30 -73a, köpt i nyköping för nått år sedan. Satt 350 smog i den då, en härligt snabb pjäs(med sina 150hk) som var omöjlig att köra under 2 liter, hängde man på 2 ton på kroken drog den över 3,5 :). Så jag har slängt i en 6,2a med hemsnickrade headers med en liten snigel på. Tillsammans med en marinpump ifrån us&a så har kombon knäckt två 400 automater för mig, så nu står den o väntar på ett lådbyte igen. Denna gång blir det en 4L80e. Så här i efterhand skulle jag nog köpt en nyare truckbensinare+låda istället, så hade allt fungerat på en gång utan massa strul. Men det är lätt att vara efterklok ;)

View attachment 358713

Får väl fixa till lite slangar nån dag, i framtiden
View attachment 358714

Cool lagom puts på den och alltid kul med hemmasnidat
 
Snickra ihop en flotte mitt ute i obygden?
Inge problem med en pickis! :tummenupp
 

Bifogat

  • DSCN0621.jpg
    DSCN0621.jpg
    254.7 KB · Visningar: 164
Hmm, hjälp mig hitta en billig '70-talare (ingen dyr importskatt) på blocket (eller nått), med krok & bensin 8:a, hellst dodge med 360/383 men man tar väl vad man hittar... Får ju gärna vara skabbig bara det reflekteras i priset, men hellst körbar & besiktningsbar. (typ camino/ranchero går också bra).

:va
 
Nu har man visst köpt en gammal ford att köra båt & skit med iaf. :)

IMG182.jpg


IMG185.jpg


Vart en F-150 med 351:a.
 
Nu har man visst köpt en gammal ford att köra båt & skit med iaf. :)

IMG182.jpg


IMG185.jpg


Vart en F-150 med 351:a.
Sjyst truck!:tummenupp Grattis!
Den är bakhjulsdriven eller? Ser låg ut...
 
Bakhjulsdriven jo, men låg vettefan, flaksidan är högre än taket på bmw:n. :hihi

Edt:
12554.jpg

Nu tänkte jag mer låg för att vara fullsizepickis, markfrigångsmässigt;)
 
Nu tänkte jag mer låg för att vara fullsizepickis, markfrigångsmässigt;)

Självklart, men den är inte mycket lägre än en orginal 4-krafscheva ändå. (har/haft bekanta med sådana)
Dock är den ju inte höjd som många fyrkrafsare är.

Näe, ville inte betala för fyrkrafs helt ärligt, inga problem att köra på väg ändå, och tar sig fram förvånansvärt bra av vägen också bara underlaget inte är allt för löst. (det lilla jag provat hittills iaf)
Därför fick jag en riktigt fräsch tvåhjulsdriven betydligt billigare än ett fyrhjulsdrivet vrak.
Går rätt bra för att vara en stor pickis med, lägger lakrits på gaspådrag och vanliga personbilar hänger inte med alls. :)

Sen får vi se om jag ångrar mig i vinter, men jag har kört bakjulsdrivet i alla år, inte fan ska det va nått problem med den här heller.
 
Självklart, men den är inte mycket lägre än en orginal 4-krafscheva ändå. (har/haft bekanta med sådana)
Dock är den ju inte höjd som många fyrkrafsare är.

Näe, ville inte betala för fyrkrafs helt ärligt, inga problem att köra på väg ändå, och tar sig fram förvånansvärt bra av vägen också bara underlaget inte är allt för löst. (det lilla jag provat hittills iaf)
Därför fick jag en riktigt fräsch tvåhjulsdriven betydligt billigare än ett fyrhjulsdrivet vrak.
Går rätt bra för att vara en stor pickis med, lägger lakrits på gaspådrag och vanliga personbilar hänger inte med alls. :)

Sen får vi se om jag ångrar mig i vinter, men jag har kört bakjulsdrivet i alla år, inte fan ska det va nått problem med den här heller.

Som påpekats tidigare:
Vikt på flaket och bra däck, så funkar det på vintern också.
Du skriver att den är pigg, vet du om det är en Windsor eller Clevelandmotor?
Har för mig att de skall vara märkta "W" eller "C" i motornummret.
 
Borde sitta en Windsor i den där. Den är ju förhållandevis lätt så en Windsor lär inte ha några problem att vrida iväg den där.

Fin pickis SJP! Nu är ju min lite tyngre och lite längre men jag har kört bakhjulsdrivet nästan hela vintrarna utan problem.
Ställ en hink med sand på flaket.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top