Lord Melchet
Same Same but Different
Hur kollar man oljenivå på en trx 850?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lord Melchet skrev:Ok, streck i botten = mini-nivå?
Har läst att nivån skall kollas med med motorn i gång, stämmer detta? i så fall vilket varvtal?
10/40 Halvsyntet bra olja?
Lord Melchet skrev:Ok, streck i botten = mini-nivå?
Har läst att nivån skall kollas med med motorn i gång, stämmer detta? i så fall vilket varvtal?
10/40 Halvsyntet bra olja?
:kocko

OH- skrev:Undre strecket = min - stämmer !
Kolla med motorn igång ??? Detta fick mig att hoppa till, var tvungen att gå till http://www.carpe-tdm.net/tdm/mainmenu.asp och ladda ner verkstadsboken för TDM (med 270-graders-motorn = TRX).
Det var precis som jag misstänkte, motorn skall varmköras ordentligt, sen köras lite på tomgång och stängas av och få nån minut på sig för att stabilisera nivån, sen kollar man.
Efter påfyllning skall man, egentligen, låta motorn gå lite på tomgång igen, stanna, vänta lite och kolla igen (även om jag tycker det verkar vara lite överdrivet).
TRX-joCCe skrev:Jahopp, där kom ett tillvägagångssätt till..., men det är nog korrekt.
Har fått det berättat för mig, att den ska va igång för torrsumpens skull, men då jag är rätt obildad på motorer, borde jag ju ha gått till källan själv...
hade problem med hög oljekonsumtion i början (1l./100 mil), vilket troligtvis berodde på för mycket olja i + dåliga oljeringar & blanka foder. Nu ligger den på som mest ca: 0,5/100 mil beroende på körsätt.
mvh. Joakim
Ola_FZR skrev:Trevligt med lite TRX prat![]()
Är det nån som har några kunskaper om munstycken i förgasarna när man bytt till "andra" avgasrör. Jag har bara bytt avgasrör men inget mer, kollade stiften och dom är väl mer vita än bruna. Är det nån som har några ideer om bestyckning då?
Ola:>
. Men jag hänger nog på och kollar ändå. Du ska inte dit?Ola_FZR skrev:Jo jag förstod det att fast jag vet inte vad jag ska ha för storlek på munstyckena, vet inte ens vad som sitter orginalMen det kanske kommer nån hävert som vet.
Såg att du är från Linköping,vi ska nog dit ikväll om det inte spöregnar tänkte åka lite på Sviestad ända tills jag kollade att dom med Trygg-Hansa eller IF inte var välkommna. Men jag hänger nog på och kollar ändå. Du ska inte dit?
/Ola
Du åker kanske inte på fullgas eller i närheten hela tiden...kolla om du kan höja nålen ett hack till att börja med. Går inte det plockar du i 2 nummer större munstycken. Kommer tyvärr inte ihåg vad det sitter original just nu....Ola_FZR skrev:Trevligt med lite TRX prat![]()
Är det nån som har några kunskaper om munstycken i förgasarna när man bytt till "andra" avgasrör. Jag har bara bytt avgasrör men inget mer, kollade stiften och dom är väl mer vita än bruna. Är det nån som har några ideer om bestyckning då?
Ola:>
Fy f-n, ser ledsamt ut! Vad hände? Det verkar gått bra för dig i alla fall?oXydex skrev:Min hoj ser för tillfället ut som en streetfighter så det blir ingen körning för mig. Har inte heller något skinnställ eller ryggskydd för stunden (skäms över att jag inte tagit mig i kragen med ryggskydd ens)
HansJ skrev:Fy f-n, ser ledsamt ut! Vad hände? Det verkar gått bra för dig i alla fall?
/Hasse
Pheew, trodde du lagt omkull den, du skrev om oljeläckage osv... Och så var det bara lite fulmek!oXydex skrev:hehe inga problem alls. En TRX är sådär ful efter man tagit bort framkåpan bara. Hade en lampa som va trasig i hastighetsmätaren så det är därför den ser ut som den gör
/oXydex
oXydex skrev:Otur för dig att du inte har bolag som låter dig köra. Kan varmt rekommendera Bilsport & MC som jag trodde alla med TRX hade som bolag då de har väldigt förmånliga premier. Jag gav 5400 när jag bodde inne i Linköping och ger nu när jag flyttade 1.5 mil utanför endast 3700 hel/hel (min är en import dessutom)
Min hoj ser för tillfället ut som en streetfighter så det blir ingen körning för mig. Har inte heller något skinnställ eller ryggskydd för stunden (skäms över att jag inte tagit mig i kragen med ryggskydd ens)
Jag väntar på nya belägg som kommer idag förhoppningsvis samt att bromsoket läcker lite så jag ska plocka ner och undersöka saken ikväll. Fann även ett par droppar olja som runnit längs med insidan av rörverket och funnits sig ner till golvet så ska se vad det är som är på gång. Har inte haft isär den något (inte ens lyft tanken) sen jag köpte den så jag tyckte det va dags att skaffa bättre bekantskap med min hoj nu och göra det när jag äntligen fått ordentligt utrymme att arbeta i
/oXydex![]()

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”