Oljenivå TRX 850

Ola_FZR skrev:
Jaha då får man inte se din TRX iallafall, Får bli nån annangång?
Hade tänkt göra en bänkning i vinter mest för skoj skull det är ju alltid kul att veta hur lite effekt man har eller så är det inte det :tungan
Apråpå diverse TRX frågor är det nån som kan svara på varför trx inte har nån oljetryckskontakt, det är väl främst oljelampan jag främst saknar.
Givetvis borde det bli en egen trx tråd,så att vi kan diskutera gemensamma spörsmål :fyllisar
Inte bara jag som funderat på det alltså! Har funtat på att bygga en kontakt själv, frågade runt lite på forum, och fick svaret att TRX:ens oljeförsörjning ska vara näst intill 100%-ig. Men man kan ju få ett plötsligt oljeläckage (eller slarva med nivå-kollen), får bli ett vinterprojekt...
TRX-tråd, jag fixar en i huvudforumet nu om ingen misstycker!
MVH,
Hasse

Froven skrev:
Läste att du beställt nya bromsbelägg, såg sedan på bilderna att du fortfarande kör med orginal bromsok.
Släng dessa och investera i ett par R1/R6/Thunderace-ok.
Själv har jag inte bytt något annat än oken, men T-REX har bytt hela vägen
dvs ok, slangar (stålomspunna), huvudcylinder och handtag och han har en mycket "goare" känsla i sin broms. Jag måste vrida justeringen till 4an för att få tillräckligt med kraft i bromshandtaget. Detta kan ju givetvis avhjälpas med att man filar av piggen som justeringen passar mot.

Såvitt jag vet passar alla "bluespot" och "goldspot" oken, givetvis bortsett från de radialmonterade.

Somsagt, själv har jag bara bytt ok, och bromsverkan är drastiskt förbättrad med mycket bättre känsla.

Btw, hur mycket sopp drar era vid touringkörning typ 140 km/h motorväg ?

Själv behövde jag fylla på 1L på ca 500 mils touring och inspirerad körning från GBG till Innsbruck.

//Peter

Jag upplever inte bromsarna som dåliga mer än nu när de är fulla med bromsvätska på både OK och belägg (därav bytet)

/oXydex

HansJ skrev:
Pheew, trodde du lagt omkull den, du skrev om oljeläckage osv... Och så var det bara lite fulmek!
Du undrade om sadeln, på min sitter en ersättningssadel från Kedo som är lägre än original, och den är stenhård (har inte provat med originalsadeln ännu), men jag tycker den funkar bra (jo, jag är själv relativt välpolstrad ;)). När jag klämt på originalsadeln verkar den betydligt mjukare. Har märkt även på bilsäten att det inte alltid är de mjukaste som är komfortablast, testa att byta stoppningen mot något annat material typ Tempur?

Har du en ersättningssadel från Kedo som är hårdare/lägre??

Jag hittade en hos dem som va 4cm tjockare bara och det lät som lagom för mig men nackdelen va 1500+frakt så jag ska försökta stoppa lite själv först

/oXydex

oXydex skrev:
Har du en ersättningssadel från Kedo som är hårdare/lägre??

Jag hittade en hos dem som va 4cm tjockare bara och det lät som lagom för mig men nackdelen va 1500+frakt så jag ska försökta stoppa lite själv först

/oXydex
Jupp, hårdare och lägre, tyvärr har jag inte beställt den själv, allt enligt uppgift från förre ägaren. Kan iofs missta mig nu, sadeln som sitter på är lägre, möjligt han menade att den som jag har extra är den han beställde... Vad jag kan se på bilder verkar det som min "extra" liknar originalet. Den som sitter på lutar framåt mer än den jag tror är originalet?
/Hasse

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck