...jag har gått med knyten näve i fickan ett tag över det här (

) - och har kommit fram till att jag är redigt grinig över att SMC valde Bilsport & MC.
Varför?
Jo, jag har 1098:an försäkrad via SMC Folksams speciella sporthojsförsäkring, vilket förra året var enda sättet att få en sansad premie.
Som tur är, så går det att få till det någorlunda med en avställningsbar dito via Foiksam i år, men ändå, jag är i alla fall JÄVLIGT besviken på SMC som väljer ett bolag som sorterar bort kåphojarna.
Det går att försäkra både Aprilia Tuono och Ducce Streetfighter hos Bilsport & MC...för vettiga pengar, men sätter man plastkåpor på dessa två och kallar dem för RSV och 1098 så kan man få en TF för 25' - bara för att de enligt lag måste.
Man lär ju undra över hur insatta de är på det bolaget.

Plastkåpor = död direCkt.

Man stirrar sig blind för vilken klass hojen går i, inte vad det är (tur det, annars skulle ktm-ägare få det kärvt).
Det är direkt diskriminerande det SMC precis gjort i alla fall, för oss som nyttjat specialförsäkringen, och äger en sporthoj.
Man väljer att samarbeta med det enda bolaget som specifikt INTE hanterar sporthojar (i praktiken, för ingen trafikförsäkrar väl för 25 får man hoppas...).
Jag vet att SMC jobbat hårt för att bli av med gubbstämpeln, för att nå, och få möjlighet att utbilda riskgruppen unga grabbar på sporthoj...valet av BS&MC var ett gediget kliv tillbaka om man frågar mig.
/J